Hva er du mest stolt av når det gjelder ditt eget anlegg? - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 216
    Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    At det er B&W merke på mine ht?

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis

Mer enn godkjent

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jeg hatt en MVP 891 ville jeg ikke ha nølt med å nevne den i denne tråden. Jeg ville isåfall vært utrolig stolt over min MVP 891. Grunnen til at jeg ikke nevner MVP 891 i tråden er bare fordi jeg ikke har spenna som trengs for å kjøpe MVP 891. Derfor lar jeg være å nevne MVP 891 idetheletatt akkurat nå her sånn.

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Beklager off topic, men hva er det dette Sonos systemet gjør, mer enn Wimp/Spotify på Airplay, samt musikkbibliotek med Apple lossless - som er "gratis" avspilt på f.eks. iPad.?

Jeg spør fordi jeg ikke vet hva dette systemet gjør.

Skal ikke lage noen lengre avsporing fra tema om dette.
    Jeg kan løfte opp en fjernkontroll, Evt iPad, og sette på favorittmusikken min kort og godt. PC trenger ikke være påslått, og jeg får god lydkvalitet fra filer i FLAC format. Gjennom en god DAC merker jeg ikke forskjell på om lyden kommer fra cd eller trådløs avspliiling. Jeg kan legge til spillere av ulike typer i så mange rom i huset som jeg vil.

Nå vet jeg faktisk ingenting om hvorvidt det systemet du beskriver gjør akkurat det samme?, for etter at jeg fikk Sonos for 5 år siden har jeg ikke sett noen grunn til å prøve noe annet. Kan godt hende det fins like gode løsninger i dag?

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager off topic, men hva er det dette Sonos systemet gjør, mer enn Wimp/Spotify på Airplay, samt musikkbibliotek med Apple lossless - som er "gratis" avspilt på f.eks. iPad.?

Jeg spør fordi jeg ikke vet hva dette systemet gjør.

Skal ikke lage noen lengre avsporing fra tema om dette.
    Hei

Tillater meg å svare på spørsmålet her i denne tråden.
    SONOS lar deg først og fremst avspille DIN EGEN musikk (samling) trådløst, hvis du har lagt/rippet/kopiert musikken din over på PC/MAC/harddisk.

Man trenger Internett tilgang og modem, og en SONOS bridge (sender), en SONOS Connect (mottaker) og en NAS til å ha musikken på.

Også finnes det en rekke andre tjenester man kan bruke som haugevis av radiokanaler, Wimp, Spotify ol.

iPad/iPhone kan brukes som kontrol for å styre musikken og systemet.

Er utrolig brukervennlig og lett å sette opp, også bruker SONOS sitt "eget nett" slik at Internett linjen ikke blir belastet med trafikk når du bruker systemet i motsetning til for eksempel Squeezebox.

Du er heller ikke avhengig av at PC/MAC er PÅ når du bruker systemet/spiller musikk.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt både Sonos og Logitech. Forskjellene er:

- Logitech spiller filer med bedre kvalitet enn RedBook (16-bit/44.1kHz), noe Sonos ikke gjør
    - Sonos er mer stabilt enn "nerdesystemet" Logitech

Er du nerd; velg Logitech. Er du ikke nerd; velg Sonos.

PS: Husk at Logitech har lagt ned sin squeezebox-portefølje - så det er bare et tidsspørsmål før det er utdatert - hvis ikke et "forum" overtar SW-oppdateringer. Aka nerdesystem. QED.

Konklusjon: Kjøp Sonos.

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stolt av at jeg har hatt så mye gøy i prosessen av å bygge opp et anlegg

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Var i en lokal hjemmekino for en stund siden og testet en ussel NuForce HDP (DAC og forforsterker) på et par særdeles imponerende høyttalere drevet av Primare 30.7. Lyden fra NuForce-dingsen (ca. 3K) var 99.75% av Primare SP32 (35K)...
    Sikkert en stinkende hjemmekino :-) Jeg tror uansett den øvelsen viser mest hvor lite kilde, forforsterker og kanskje effektforsterker betyr (for noen av oss) i forhold til rom, høyttalerplassering og høyttalervalg (i den rekkefølgen). Og av de tre faktorene er det den vi har minst kontroll med (rom) som betyr mest.

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så, det du gjør er å sitte å beundre logoen?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Sikkert en stinkende hjemmekino :-) Jeg tror uansett den øvelsen viser mest hvor lite kilde, forforsterker og kanskje effektforsterker betyr (for noen av oss) i forhold til rom, høyttalerplassering og høyttalervalg (i den rekkefølgen). Og av de tre faktorene er det den vi har minst kontroll med (rom) som betyr mest.
    Ikke usannsynlig, og det fikk meg til å tenke. Jeg er imidlertid ikke fremmed for at du har superhørsel (selv om dine innlegg ikke ytrer så) - og jeg ikke. Men, jeg har vel en reell tanke at vi de facto ikke er så ulike rent klinisk . men rent eiermessig hadde ulike ståsteder.

Primare (og en del annet) ER overpriset - men jeg liker de svensk / danske dingsene og ender nok opp med det samme selv - selv om jeg innerst inne vet at jeg (teknisk) kunne klart meg uten.

Intermediate randall sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utover at lyden både i 2.1 og surround er på stell så er det helt klart "infrastrukturen" jeg er mest fornøyd med.

Med alt av CD, Blu-Ray og DVD lagret på NAS i full oppløsning, samt med SqueezeBox/Boxee Box, så er det hele svært brukervennlig. Ser noen dessverre sliter med sine mediastreamere. Mine har vært dønn stabile heldigvis.
    Med Boxee Remote, iPeng og SqueezePad på hhv iPhone og iPad er det bare å hente den musikken og de filmene jeg ønsker, enten fra egen samling, Spotify eller nettradio/-TV. Fantastisk utvikling syns jeg

Utrolig deilig en varm sommerkveld å kunne sitte på terrassen og streame musikk til våre trådløse aktive terrassehøyttalere fra en sender som er koblet til Squeezebox'en/resten av nettverket. Og styre det hele fra mobilen/nettbrettet. Synd man bor i feil land. Satte min lit til den globale oppvarmingen, men har ikke sett stort til den hittil :-?

Og jeg nyter fortsatt hele album. Er ikke rammet av trykkesyken som enkelte nostalgikere(?) tror man automatisk blir smittet med så snart streaming eller Spotify nevnes. Har akkurat lyttet gjennom HELE On an Island og Live in Gdansk med David G faktisk..

Når jeg tenker etter så vil jeg kanskje si at det, i tillegg til selve "infrastrukturen", er "similar music"-funksjonen til f.eks Spotify jeg setter mest pris på.
    Fantastisk mye bra musikk som jeg ikke har hørt før som dukker opp.

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hatt lenge ønske om B&W. Det var vel egentlig cm1 som skulle kjøpes inn, men da jeg igjen fikk se cm8, så klarte jeg ikke la være å handle de. Elsker estetiske ved høyttalerne mine, samt at overganger i lyden høres mye bedre ut. Før hadde jeg veldig mye bass og vokal, uten mellomtone.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Mer enn godkjent

Tenkte meg det 8) 8) 8) 8)

Sitat Opprinnelig postet av Qrt

Nei.. men per dags dato har jeg ingen ting å skryte av til andre medlemmer her på avforum. Er en kjempe flott anlegg jeg har, men ikke nødvendig over eller lik gjennomsnittet her på avforum. Jeg liker vel film lyden mest. Er vel verdt å nevne at jeg har KEFKHT3005 også. Liker at den lille 10 tommeren får naboen til klage hver gang jeg spiller en Michael Bay film

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liker at den lille 10 tommeren får naboen til klage hver gang jeg spiller en Michael Bay film

Da bor du alt for nært naboen

Active Stian.V.H sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min full proffkalibrerte Sony HW20 projektor og mitt totalt sortmaskerte kinorom for å få fullt utbytte av den.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    At bokhylden er fyldt med bøker og ikke cd`er.

Uffda. Jeg har iallefall lagt studietiden bak meg og forsøker ikke panisk å gjemme unna enhver disk.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate randall sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uffda. Jeg har iallefall lagt studietiden bak meg og forsøker ikke panisk å gjemme unna enhver disk.
    ?... Misforstod du Niels's innlegg? Eller mener du at streaming er helt "uffda" og derfor ikke kvalifiserer som noe som man bør se på som en kvalitet i anlegget?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av randall
    ?... Misforstod du Niels's innlegg? Eller mener du at streaming er helt "uffda" og derfor ikke kvalifiserer som noe som man bør se på som en kvalitet i anlegget?
    Det var altså det Niels skrev, han streamer ræva av seg?

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg er mest nøgd med at eg har det.. Når fredagen kjem så er eg oppe så fyrer igang McIntoshen og pre, slik at dei får varme seg opp til "arbeidstemp" menst eg lagar ein finare biff med vin nede.. Når da maten er slukt å alt har roa seg så er det digg å sjenke seg ein Braastad XO forså å reise opp å sette seg i stolen å nyte musikk eller film. :-D

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Qrt

Tror du virkelig det er grunnen? Jeg tenkte umiddelbart at det er eiergleden som siktes til her, ved å eie høyttalere fra svært høyt respekterte B&W.

Jeg har det på samme måte, man kan sammenligne det litt med å kjøre/eie en BMW eller Mercedes kontra en Toyota x faktoren!

Side 5 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •