Hva er du mest stolt av når det gjelder ditt eget anlegg? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 216
    Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    I motsetning til de fleste her så er jeg ikke stolt av noe som helst med anlegget mitt. Jeg har kjøpt det kun til meg selv basert kun på min egen erfaring og smak.
    Fornøyd derimot det er jeg, pga allsidigheten og lyttegleden det gir.
    Så når all musikk jeg liker høres bra ut blir det brukt til å nyte musikken i stedet for "den der demoplata som virkelig funker" syns jeg selv at jeg er i mål.

Folk på besøk som skrtyer og syns det er bra saker er selvsagt litt morsomt men jeg ser heller på det som et tegn på at jeg har litt erfaring enn å bli stolt.

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er mest stolt av mengden knekkebrød og nudler jeg har fortært for å spare nok gryn til innkjøp av nåværende oppsett

Usher har vært en laaang ønskedrøm siden jeg så de første gang. I fjor gikk drømmen i oppfyllelse!

Står nå midlertidig satt opp i en crappy kjellerstue i påvente av ett tilbygg på huset som gir ny kino på ca 25 m2.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kul tråd :-)

Jeg er vel ikke så veldig stolt av anlegget, mer fornøyd. Og jeg er fornøyd med mange sider av det. Akkurat her og nå er jeg fornøyd med at anlegget spiller slik at høyttalere på 110kg og med 754mm bredde forsvinner :-) Og så er jeg fornøyd med å ha oppnådd 3D-lyd, som en får når "alt" sitter, spesielt høyttalerplasseringen.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg er sykt stolt av mine 24"ere. De leverer helt latterlig med brystkassetrøkk. Noe jeg tror mangler i mange hjemmekinoer eller stuer.

Det er vel egentlig det jeg er mest stolt av. DIY FTW! Membranareal og headroom.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Qrt
    I motsetning til de fleste her så er jeg ikke stolt av noe som helst med anlegget mitt. Jeg har kjøpt det kun til meg selv basert kun på min egen erfaring og smak.
    Fornøyd derimot det er jeg, pga allsidigheten og lyttegleden det gir.
    Så når all musikk jeg liker høres bra ut blir det brukt til å nyte musikken i stedet for "den der demoplata som virkelig funker" syns jeg selv at jeg er i mål.

Folk på besøk som skrtyer og syns det er bra saker er selvsagt litt morsomt men jeg ser heller på det som et tegn på at jeg har litt erfaring enn å bli stolt.
    Dette innlegget kunne jeg godt ha skrevet selv! +1

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er veldig fornøyd med hvordan jeg har fått det til å spille med 2 subber, både oppløst og detaljert samtidig som jeg har den bassen jeg trenger. Og mer til i noen sammenhenger

Det er også moro å kunne vise frem til venner som i utgangspunktet syns slikt er tull, helt til de får høre hvor bra/moro det er på film

Fin tråd forøvrig!!!!!
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er mest "stolt" av at jeg har beholdt Focal Electra 946 såpass lenge enda jeg testet en rekke forskjellige høyttalere "mot" de. JBL Array 1400 er vel de eneste som har fristet, men da må dessverre nytt forsterkeri i hus.

Ja, det er en så koooselig tråd atte! :-D

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Er mest "stolt" av at jeg har beholdt Focal Electra 946 såpass lenge enda jeg testet en rekke forskjellige høyttalere "mot" de. JBL Array 1400 er vel de eneste som har fristet, men da må dessverre nytt forsterkeri i hus.

Fytte grisen så nydelig Primare elektronikken er, det måtte jeg bare si

Hvordan lydsignatur får du med Primare og Focal høyttalere egentlig?

Intermediate redline sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utseendet på frontrekka og forsterkere samt den nye benken. Ja det er Klipsch 8)

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur

Dem ser helt råe ut, tror ikke den subben er til og kimse av heller :-D

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er jeg mest stolt av? Vel, jeg er ikke stolt av noe jeg har kjøpt. Jeg er ikke stolt av dyrt utstyr fra store fabrikker som gir god lyd.
    Hvis jeg på noe vis har imponert meg selv, og gjort meg selv stolt i noen som helst grad, må det være de tingene jeg har gjort med mine egne hender. Jeg har bygd en del høyttalere, noen gode, noen dårlige. Noen byggesett, noen egenkomponert. Spesielt de som er egenkomponert som også låter bra gir meg en god følelse. De gamle forsterkerene og cd-spillerene som jeg har klart å reparere helt uten relevant kompetanse, får meg til å føle meg litt mer fornøyd med meg selv. Et vellykket bytte av potmeter på en god gammel NAD er en seier i hverdagen for en stakkar sliter.

Legger ut et bilde av en liten hjemmesnekra høyttaler som ble låtende forbausende bra:
    Vedlegg 94878

Newcomer Aerik sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bowers & Wilkins 804s får meg til å smile bare jeg ser på dem

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurte mye på akkurat det der du. Er det min nyervervelse JVC X30 3D Projektoren? Eller kanskje heller min Cambridge Audio Azur 751BD spiller? Hva med receiveren fra Yamaha 3067? Kanskje mine Mentor høytalere burde være det jeg er mest stolt av, nei jeg tror at min THULE PA250B effekt forsterker som jeg har hatt i mange år er den jeg liker aller best og er mest stolt av. Den karen har aldri sviktet meg. Har alltid likt hvordan den spiller på Dali høyttalerne. En skam de måtte kaste inn håndkleet for noen år siden.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm... Egentlig er jeg mest fornøyd med rommet som hoved-anlegget står i, da med tanke på akustikk og 'ro'. Særlig fornøyd ettersom jeg har gjort jobben selv .

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er man stolt over utstyret i et anlegg? Det er jo bare noe man har brukt penger på, ikke akkurat som at en har gjort en stor bragd man kan slå seg på brystet over å ha oppnådd. Det må isåfall være noe selvbygg eller liknende, men men...

Jeg er mer fornøyd med at jeg kan kose meg med musikk på det. Det er det viktigste.:-D

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man leser trådstarters innlegg litt nøye, ser man at spørsmålet også er formulert som "hva man setter mest pris på" - ikke nødvendigvis det å være "kry" over eller "stolt" av. Selv har jeg problemer med både "stolt" og "kry" - men la oss ikke ødelegge en hyggelig tråd med slike detaljer.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Er man stolt over utstyret i et anlegg? Det er jo bare noe man har brukt penger på, ikke akkurat som at en har gjort en stor bragd man kan slå seg på brystet over å ha oppnådd. Det må isåfall være noe selvbygg eller liknende, men men...

Jeg er mer fornøyd med at jeg kan kose meg med musikk på det. Det er det viktigste.:-D
    Noen er stolte av hesten. Båten. Hytta. Bilen. Badet. Huset. Lista blir lang.
    Noen jobber kanskje litt ekstra mye og sparer for å oppnå komponenter de ønsker seg. De færreste har vel fått anleggene sine i konfirmasjonsgave :-)

Men jeg ser hva du mener.

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    Hvis man leser trådstarters innlegg litt nøye, ser man at spørsmålet også er formulert som "hva man setter mest pris på" - ikke nødvendigvis det å være "kry" over eller "stolt" av. Selv har jeg problemer med både "stolt" og "kry" - men la oss ikke ødelegge en hyggelig tråd med slike detaljer.

Støttes. Jeg formulerte meg bredt fordi jeg antok at slik kverulering vil komme. Dog vil jeg bare si meg helt enig: la nå slikt tåpelig flisespikkeri ligge, tror de fleste forstår hva jeg sikter til i trådstarten:-D :-D :-D

Stolt av/setter mest pris på/hva gleder deg mest, stryk det som passer eller ikke passer

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_

Dette sier du bare fordi du enda ikke har funnet "ditt" oppsett

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Dette sier du bare fordi du enda ikke har funnet "ditt" oppsett
    Haha, hvem søren har det på dette forumet?

Side 3 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •