Hva er du mest stolt av når det gjelder ditt eget anlegg? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 216
    Intermediate thohaug sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    699
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    jeg verdsetter mest den enorme dynamikken og kontrollen frontene kan levere.
    Akustikk, [SIZE=4]Akustikk, [SIZE=6]Akustikk!
    [SIZE=2]
    Min tråd: http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ml#post2045901

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er vel mest stolt over allsidigheten. Men nå har jeg tre oppsett så det skulle jo bare mangle

Skulle jeg plukke ut noe spesielt, så er det de små oppgraderinger som har gitt de store "løft" som jeg ofte gleder meg mest over.
    AT 95E pickup til vintage platespilleren, f.eks

Og jeg blir aldri skuffet over lyd og bilde fra Oppo spilleren. Og da er vi tilbake til utgangspunktet - allsidighet.

Og jeg kan vel heller ikke komme utenom MonoPulse høyttalerne. Så mye lyd i såpass små kasser.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God frekvensrespons.

Meget behagelig lyd til Film.

Nok bass til ønsket lydnivå.

Forrige uke tok en et stort steg opp musikkmessig

Ellers godt bilde med ny tv og noen såkalte Eisa vinnere i rekken som har gjør god nytte av seg

Intermediate ChrisHesby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må være høyttalerene mine, liker veldig godt designet, spesielt det at fronten er vinklet.

Når det gjelder lyden så er det balansen i lydbilde, åpenheten og detaljene
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dynamikken og livefølelsen som er helt utrolig i forhold til hva mine nåværende fronter koster pr. dags dato. Men det jeg er mest fornøyd med er hvordan lyd-karakteristikken til flere horn-konstruksjoner spiller. Uavhengig av om det er Klipsch, Jbl eller Avantgarde. Låter gromt med riktig elektronikk, i mine ører.

Er forøvrig også fornøyd med Primare-elektronikken, som både ser stilrent og bra ut, men som også låter glimrende.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Høres spennende ut utifra dine beskrivelser Kan du beskrive mer hva du mener med kun Mcintosh er Mcintosh? (For en som er lite bevandret i dette merkets verden).
    Jeg mener med det at de har særdeles gode produkter.
    McIntosh har siden 1949 laget unike lydprodukter i sitt anlegg i Binghamton, NY, og 62 års kontinuerlig erfaring med å fremstille high-end produkter sier vel endel. Deres røramper er jo fortsatt i produksjon.
    Spilleren MCD 301 som jeg har, har en annen lysignatur enn alt jeg har hørt av japnske spillere, som egentlig alle låter ganske likt. Live-følelsen man får med McIntosh er helt unik når resten av utstyret matcher. Da holder det lenge med et normalt dempet rom uten spesielle akustiske tiltak .
    Jeg skal ha en McIntosh amp, men usikkert når det blir.

Active Jimbeam sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fin og hyggelig tråd
    Etter å ha spart og kjøpt litt etter litt som pengene eller tilbudene kom er det deilig bare å sette det opp og utløse spenningen
    Det jeg liker best med anlegget mitt er receiveren og matchen jeg har fått til med daliene.

Renè

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg liker å spille veldig høyt av og til, så når alt sitter på de volumene er det bare herlig! Når jeg drar på skikkelig med feks. "Another one bites the dust" (Queen) å bare kan hente meg en ny øl, ja da er livet verdt å leve 8-)

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott tråd.

Jeg er veldig stolt over McIntosh elektronikken og B&W 802 diamond HT.
    Lyden og designet er magiskt.

Når venner av mine kompisser som jeg ikke kjenner kommer på besøk og vi skal se film eller vorse så er det uttrolig morro å se på hvor mye dem glaner på stereoen.

Legger ved ett bildet.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Livefølelsen og den enorme dynamikken.
    Kjenner pulsen øker, får jeg skrur opp volumet, bare i respekt for hva komboen serverer uten anstrengelser 8-)

Jeg synes slike sleivspark er helt unødvendige, spesielt med tanke på at TS prøver å starte en tråd med god stemning. Flåsete kommenterer kan man fortsette med i chitchat-trådene ;-)
    Her er vel poenget å dra frem hva man selv besitter og setter pris på. Jeg kan ikke se at om du er fornøyd uten Klipsch har noe med saken å gjøre.
    Somsakt, det finnes andre livlige ting enn Klipsch. Og en må kunne tåle et lite sleivspark iblandt.

Til info har jeg just hatt en 3 timers seanse med jazz på mine Klipsch, go figure...
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Mange som er innom spør hva som er rosinen i pølsa og hvilket komponent/ledd jeg verdsetter høyest. Fryktelig vanskelig å svare på.
    Gjester synes at senteren er den mest brutale estetisk og vekker mest oppsikt siden denne er meget stor.

Selv synes jeg at det er vanskelig å velge, men synes nok at det er lyden og designet i frontene som står høyest.

Slenger også med et bilde.
    Du, min gode mann, har en fryktelig fet frontrekke!

Edit:

Det har du og Hoppe's, brutalt og pent på en gang!

Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott tråd.

Når venner av mine kompisser som jeg ikke kjenner kommer på besøk og vi skal se film eller vorse så er det uttrolig morro å se på hvor mye dem glaner på stereoen.

Legger ved ett bildet.

Selvom jeg ikke har i nærheten av oppsettet ditt så må jeg si at det er utrolig moro når besøk glaner og skryter av lyden og sier de ikke trodde musikk kunne låte så bra osv

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Somsakt, det finnes andre livlige ting enn Klipsch. Og en må kunne tåle et lite sleivspark iblandt.

Til info har jeg just hatt en 3 timers seanse med jazz på mine Klipsch, go figure...
    Ett helt korrekt at det finnes, men hvorfor dra igang dette i enda en tråd? Unødvendig sleivspark i en hittil ellers hyggelig tråd.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten

Sleivspark som dette er overhode ikke nødvendig i denne tråden. Diskusjonen for eller imot Klipsch har ingenting her å gjøre, så ikke la den skli ut til det
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fornøyd med at jeg har fått såpass bra lyd ut av små midler... Kan umulig bli bedre da

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Fornøyd med at jeg har fått såpass bra lyd ut av små midler... Kan umulig bli bedre da
    Lite som slår følelsen av å kunne si at man har fått mye for penga!
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eg er mest fornøyd med i mitt system er:

Hvor leker min Blu-rayspiller er, og hvor enkel og lekker min H1SE ser ut

For og gå i andre enden da det eg er minst fornøyd med er HT Pioneer S-F80 :evil: Dog er noko nytt på veg :twisted:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott tråd.

Legger ved ett bildet.
    Helt utrolig lekkert det anlegget der. Høyttalerene er flotte, men har ikke ord på hvor lekkert det McIntosh oppsettet ditt er+racket.

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig tråd, dette!

Mest fornøyd med?

1. At jeg i en alder av rundt 60 kastet loddet og gikk over til trådløs avspilling i hele huset. Det begynte i og for seg som en tilfeldig kjøpsimpuls – jeg kjøpte en brukt Squeezebox for en liten håndfull år siden uten egentlig å vite hva noe slikt kunne brukes til. Jeg tenkte t.o.m. at hvis jeg ikke fikk den til å virke – hvilket jeg regnet med var det mest sannsynlige utfallet – vel, da kunne jeg vel alltids selge den. The rest is history – og jeg har aldri sett meg tilbake.

2. At jeg våget å gå på tvers av etablerte hifi-sannheter da jeg kjøpte mine Beolab 5. Vel rådene jeg fikk var i det minste svært delte – la meg si det sånn – de dekket hele spennet fra ”løp og kjøp” til ”Bang & Olufsen er oppskrytte show-off-greier – ikke noe for seriøs lytting”. Det beste anlegget jeg har hatt noen gang – og dette blir garantert stående. Ingen synlige bokser, og ingen synlige kabler – bare to stilige full-range høyttalere med en utrolig musikalitet og dynamikk. Kona elsker dem også.

3. Min Weiss DAC-1 – som er stygg som juling, men som gir noe av den beste lyden jeg har hørt fra noen DAC. Min DCS-frelste og hifi-gale bror nekter å lytte på det anlegget hvor Weiss-DACen står – av frykt for at han som DCS-eier skulle kunne bli nødt til å erkjenne at DCS er i overkant oppskrytt og overpriset.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av alt utstyr jeg har hatt i hus de siste årene må jeg si at min nåværende forsterker er en av de mest imponerende jeg har hørt i dette prisleie. Musical Fidelity M6 500i er godt oppløst både i mellomtone og diskantområdet, og har en imponerende basskontroll. Siden den også har prosessorinngang er den en perfekt makker til surround receiveren, og 2 x 500w i 8 ohm driver det meste av høyttalere jeg kan finne på å dra i hus. Helt klart den komponenten jeg er mest fornøyd med i anlegget mitt for tiden
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Side 2 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •