Hva er du mest stolt av når det gjelder ditt eget anlegg? - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 11 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11
Viser resultater 201 til 216 av 216
    Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Jeg er superfornøyd. Men det var jeg også med CM9

Angrer ingenting, nei. Nautilus-diskanten med nyutviklet karbonfiberforsterket aluminiumsmembran - på PM1 er superoppløst. Lyden formelig svever gjennom rommet. Og den musikalske suben PV1D graver fram det som er av bass og spiller det med autotoritet.

Selv om jeg er fornøyd, så forandrer jeg uansett på oppsettet etter en viss tid. Det som på en måte er hellig nå, er TVen, blu-rayspilleren og effekttrinnet (Azur 840W). Dette kommer jeg ikke til å skille meg av med på leenge. Mens receiver og høyttalere er mer ferskvare hos meg.

Kunne jo kjøpt noen brukte 802D eller 803 Diamond som en naturlig utvikling, problemet er bare at de er så fysisk voldsomt store. 804 Diamond frister, men jeg synes den er noe overpriset i forhold til forgjengeren 804S. Men vi får se. Det er vel neste steg..

Men B&W må det være. Det beste, mest anerkjente, sofistikerte og mest populære av alle høyttalermerker:twisted: Og ditto ofre for mishagsytringer fra hatere

Kan bare si meg enig i det aller meste her, skille seg av med B&W kommer ikke til å skje her i huset med det første heller, hehe.

Forøvrig har vi det likt mtp blu-ray spiller og flatskjerm også. Har jo som deg 751 fra Cambridge, men er også fornøyd så det holder med min Phillips 7000 serie 46 LED tv med ambilight teknologien. Denne er så god at jeg ikke ser behovet for å oppgradere hverken den eller blu-ray spilleren, iallfall de neste 2 årene, kanskje 3.

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ajaj, så flere kommenterte måten jeg uttalte meg om blu ray spillere på Jeg vil gjerne inrømme at jeg ikke kan stort om disse og det var også derfor jeg spurte med spørsmåltegn. Mulig det var dårlig fremstilt, men dersom det er slik som dere sier så har jeg lært noe nytt i dag Selv bruker jeg stort sett datamaskin som avspiller og har da nærmest uendelig med fleksibilitet

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er meget fornøyd med trykket og engasjementet annleget mitt spiller med. Er stolt over teknikken og hvor unikt høytaler oppsettet mitt er (ingen i hele verden har det samme).

Hørte på TAD her om dagen, og kan med hånden på hjertet si at de i det rommet (butikk) på flere områder låt dårligere en det jeg har hjemme nå. På enkelte områder låt det også bedre, men sett som helhet vil jeg sette den lyden jeg har forran den lyden jeg hørte ut av "verdens beste høytaler" i det rommet.

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er hovedsakelig to ting jeg er stolt av og noen ting jeg er veldig fornøyd med. Den første tingen jeg er stolt av er Holografi! Evnen til å plassere elementer er i mine ører noe av det bedre jeg har hørt selv om jeg sammenligner annlegg til flere ganger prisen. Den andre tingen jeg er stolt av er tilgjengeligheten! All verdens musikk ved fingerspissen, samt film spill og nett har aldri vært lettere.

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UOB
    Er meget fornøyd med trykket og engasjementet annleget mitt spiller med. Er stolt over teknikken og hvor unikt høytaler oppsettet mitt er (ingen i hele verden har det samme).

Hørte på TAD her om dagen, og kan med hånden på hjertet si at de i det rommet (butikk) på flere områder låt dårligere en det jeg har hjemme nå. På enkelte områder låt det også bedre, men sett som helhet vil jeg sette den lyden jeg har forran den lyden jeg hørte ut av "verdens beste høytaler" i det rommet.
    Hva er det du har for noe da?

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronic
    Hva er det du har for noe da?
    Sub: Custom bygget subwoofer fra Midgard Audio. 4 stk. Audio Pulse Axis 12" med hver sin 1000W forsterker, og prosessor som styrer det hele. Systemet er bygget som "hybrid dipol".

Deles på 80hz til mine CBT linje kilder. Kjøpt som kit, og utviklet av Selah audio i sammarbeid med Audio Artistry og Don Kelee.

Prosessorene i subwoferen styrer eq i hele systemet.

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er vel mest fornøyd med at jeg har et virkelig godt stereoanlegg i stuen som settes pris på av både min samboer og meg.

Detaljmessig setter jeg stor pris på enkelheten i oppsettet, og den snedige detaljen med golfball som en del av platespilleren.

Lydmessig sett er jeg svært glad for den uanstrengte og deilige lyden til Meridian. Det er bare riktig.

Intermediate audioB sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liker filmsamlingen og Nintendo 64'n som alltid har Zelda: Ocarina Of Time stappet inn i seg!

Kimber-kablene er minst likt av madammen i hvertfall.
    Hifi: Yamaha - Monitor Audio - Kimber Kable - Denon - Panasonic - Sony

Headfi: Focusrite Forte - B&W P7 - Grado SR325e

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audioB
    Kimber-kablene er minst likt av madammen i hvertfall.
    Skrekk og gru. nå blir det vel snart en tråd om WAF-kabler også!

(men for å være helt ærlig så har jeg selv vært borti problemet, ettersom W har litt slange-fobi!)

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

(men for å være helt ærlig så har jeg selv vært borti problemet, ettersom W har litt slange-fobi!)
    Cat5-kabler til høyttalerne blir fort akseptert.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

For mye snake oil i huset?
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    For mye snake oil i huset?
    En ting er sikkert, hadde jeg dratt inn noe ala den bassriggen du har, så hadde jeg nok blitt singel i ekspressfart .

(Ved nærmere ettertanke har jeg faktisk 19 høyttalere stående omkring her, de største på 46 kg hver, men 24-tommers subber hadde kanskje ikke blitt akseptert sånn med en gang, tror jeg..)

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Tenker en litt i retning av så kan man ikke annet en og le av den :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Føler det veldig mye på samme måte som deg vedrørende fysisk format, så akkuratt det setter jeg ekstra pris på å lese
    Takk for hyggelig tilbakemelding!

Ja, utgivelser på vinyl og CD kan ha noen enestående kvaliteter som kan gjøre en særdeles fornøyd og glad. : D

Synd om denne fine tråden skulle stilne helt, så her er noen utfyllende tanker:

Harddisker er fysiske ting som CDer og LPer er fysiske (eller for den saks skyld; MCer, DVDer, SACDer og BR-skiver er fysiske). Dette er først og fremst et spørsmål om hva en setter pris på hos de ulike tingene. Vi trenger ikke å spekulere på om det finnes noe sjelelig eller sjarmerende ved LPer og CDer, slik du gjør i en annen tråd, men du har helt rett i at opplevelsene er unike. Du føler fysisk blindeskriften og relieffene når du lar fingrene gli over Stevie Wonders The Secret Life of Plants. Du kjenner metallet fysisk mot huden når du holder PILs Metal Box i hånden. Fausts debutalbum er transparent, ikke i audiofil betydning, men helt konkret. Du får andre fysiologiske reaksjoner enn hvilke du får når du ser fattigslige avbildninger av disse utgivelsene på en skjerm. At det ligger artistiske intensjoner og ambisjoner til grunn for disse verkenes utforming er åpenbart. Så er det opp til den enkelte å tolke om dette har verdi og betydning for opplevelsene og vurderingene av verkene, men det kan være et problem, at den som ikke kjenner disse platene, ikke vet hva man går glipp av når man utelukkende opplever de forvrengte digitale etterligningene på en skjerm. Det er dessuten umulig å gjøre verbalt rede for de poetiske kvalitetene hos en håndfast utgivelse. Det blir som å snakke til en blind om fargespillet på himmelen ved en solnedgang.

LPer og CDer er mer eller mindre vellykkede utgivelser, mens en harddisk - gjerne administrert av anonyme medarbeidere hos Spotify o.l. - er ingen utgivelse. En harddisk er som vi vet en del av en maskin, ofte koblet til et nettverk av maskiner. Harddisker kan brukes blant annet som lagringsenheter for digitale utdrag og forvrengte etterligninger av utgivelser, slik som hos f.eks. nevnte Spotify, eller i en privat datamaskin. En MC, LP, CD og digital fil kan være et kunstverk. En harddisk er i utgangspunktet ikke et kunstverk. Den er innholdsløs - kunstnerisk sett er den tom. En harddisk er derfor som en uinnspilt kassett, et ferskt spolebånd, en tom minneminne, en blank DVD/CD-R/RW, men med mye, mye større kapasitet med hensyn til spilletid.

De fleste artister har uttrykt seg i form av MC-, CD- og/eller vinylutgivelser - ikke i form av harddisker. I de senere år har riktignok enkelte artister laget utelukkende digitale filer (gjerne høyoppløste) hvor intensjonen er at filene skal distribueres og avspilles via harddisk. Disse artistene har gitt avkall på de virkemidler og verdier som håndfaste utgivelser av filene kan representere. De er stort sett ukjente. Det finnes noen unntak, men det er fremdeles slik at de aller fleste artister helst bør ha en håndfast utgivelse å vise til om de ønsker bred oppmerksomhet hos anmeldere/journalister og andre som formidler musikk. Det holder sjelden med noen filer til distribusjon liggende på en harddisk, eller filer distribuert via en hjemmebrent CD eller en minnepinne. Unntakene er noen smale programmer hos NRK, og en del mindre radiostasjoner og nettsteder, men dette bekrefter nettopp at det er snakk om subkulturer og marginale eksistenser. Slike lavterskeltilbud gjør det er dessuten tidkrevende for publikum å skille skitt fra kanel. Dagens lave terskel for publisering skiller overhodet ikke mellom godt og dårlig, eller mellom interessant og likegyldig. Det finnes enkelte gullkorn, men å finne slike er som å lete etter en nål i en høystakk.

Også enkelte etablerte artister har publisert filer kun for nedlasting og streaming. Det er ikke lett å forstå hvorfor det er så få. Det er riktignok lett å tenke seg at det for artister flest er mye mer stas å ha skikkelige utgivelser med fine covere på samvittigheten, enn et knippe filer på en harddisk hos f.eks. Spotify eller på egen server. På den annen side; det koster arbeid, tid og penger å lage og å distribuere en håndfast utgivelse. Dette er arbeid, tid og penger som eventuelt kunne ha vært investert i å lage enda bedre digitale filer, og på markedsføring av slike filer. Hvis man fra artistisk hold mener at digitale filer er tilstrekkelige, slik en stor del av publikum later til å mene, så er det vanskelig å forstå hvorfor så mange artister fremdeles gjør noe som i bunn og grunn er overflødig. Jeg forstår det i hvert fall ikke, men det kan kanskje ha noe å gjøre med at artister og plateselskap flest tvert om mener det er mer givende og kunstnerisk utfordrende å skape CD- og/eller vinylutgivelser, enn det simpelt hen er å publisere noen filer. Eller, det kan være omvendt: Det er fremdeles for vanskelig, dyrt og tidkrevende for de fleste artister å lage digitale filer som er gode og interessante nok til å stå på egne bein.

Jeg kan altså til en viss grad forstå artister og plateselskap som nøler med å gi vinylen og CDen på båten, på tross av stadig utskjelling og klander for å være gammeldagse, snobbete og grådige. (Ja, iblant må artister til og med tåle å høre at et plateomslag, som det kanskje har tatt dager og uker å utforme, bare er likegyldig innpakning, ja, rett og slett søppel i form av plast og papir. Mon tro hva Christopher Nielsen mener om dette? En respekterer kanskje Jokke, eller Radka, fordi en er så glad i musikk, men forakter broren, eller søsteren? Som om utgivelser skapes og absolutt bør nytes i et bevisstløst og likegyldig vakuum?) Man er gammeldags, konservativ og bakstreversk av en eller flere grunner. Man kan også ha grunner for å ville tjene penger på arbeid en utfører. Spørsmålet er om grunnene er gode. Det er ikke diskvalifiserende i seg selv å være gammeldags. Det er er ikke diskvalifiserende i seg selv å tjene penger, selv om veldedighet er strålende. Står valget mellom enten tradisjonelle utgivelser i form av CD- og vinylutgivelser, eller moderne publisering ved hjelp av nedlastings- og streamingstilpasset utstyr, så spørs det om grunnene for å velge det ene er gode nok. Personlig syns jeg ikke det, så jeg bifaller begge formene for publisering - både den gammeldagse og den moderne - om enn jeg er svært betenkt med hensyn til utviklingen. Jeg er særlig bekymret for at det innsnevrede synet på musikk som firmaer som Spotify representerer gjør stadig flere brukere blinde og døve overfor den fantastiske og spennende verdenen av fine utgivelser og helstøpte verk som finnes utenfor Spotify. Jeg er også bekymret for at platebransjen (inkludert artistene) skal komme til den slutningen at det ikke lønner seg å lage gode utgivelser.

Fremtiden vil vise om flere artister vil gi avkall på de virkemidlene og verdiene som CD og vinyl representerer. Uansett; markedet for nyutgivelser og bruktmarkedet vil i uoverskuelig fremtid være rikt på relativt rimelige, men fantastisk fine utgivelser på vinyl og CD - både til egen samling, og som gaver til venner og familie som deler en pasjon for håndfaste utgivelser. Våkne og oppegående musikkentusiaster som deg og meg har derfor liten grunn til å fortvile, selv om stadig flere musikknytere med harddisk- og streamingbaserte anlegg nøyer seg med simple og forvrengte oversettelser.

Jeg er i hvert fall veldig fornøyd med å ha et anlegg som ikke prisgir meg til våre abonnementer og harddisker.

Newcomer Aerik sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Takk det samme Alef! Jeg skulle ønske du skrev mer på AVforum enn du faktisk gjør, da dine reflekterende beskrivende og fortellende innlegg er en fornøyelse å lese. Du forhaster deg aldri, men legger tid og ekthet i innleggene dine, noe som jeg vil si nærmest er enestående i den grad du gjør. Kudos for det, virkelig! Føler det veldig mye på samme måte som deg vedrørende fysisk format, så akkuratt det setter jeg ekstra pris på å lese
    Jeg følger opp Gilmour sitt tidligere svar og leser Alef sine svar eller innlegg på en reflekterende beskrivende og/eller fortellende innlegg som er en fornøyelse å lese for meg, samt at jeg også setter pris på at sakligheten er høy. 8)

Personlig så er det fysiske mediet LP på full fart inn i huset her igjen. Det har mye med en slags feel good følelse jeg har, når jeg blar i bunken og mimrer om jeg skal velge den eller den Lp plata. Den følelsen får ikke jeg i alle fall, når jeg bare blar meg nedover elektroniske lister, selv om det spilles ofte her også. Men den god følelsen som nevnt over, er ikke til stede da. Da er det kun gleden over musikken og hvor fort jeg fikk frem det som jeg ville høre på som gledet mest. Men det å holde det fysiske mediet, hvorpå jeg ofte snurrer plata rundt flere ganger, før den havner på spilleren. (bare en "bad habbit 8-)" fra meg)

Så går jeg over til coveret, hvor det blir nøye studert ut fra utsende, til om det prøver å sende ett signal eller en info til lytteren, så titter jeg på innhold, og til slutt kommer vurderingen av hvilket spor en skal velge. Kan ikke si at jeg sitter med den samme følelsen på noe av alle de andre medier, som jeg gjør med Vinyl. Men det er min personlige betraktning, og derfor ser jeg også at Alef utfyllende tanker i sine innlegget også drar med seg noen andre meningsfeller i sine betraktninger og følelser rundt det mediet, mens andre river seg i håret over hva som skrives (Hvis de ennå har det håret da ) og de tenker gamle tullinger som ikke vil slippe gamle formater, og som ikke følger med i tiden helt å holden. Vel nå ser det jo ut til at det formatet kommer mere og mere i utsalgsstedene igjen, så det er vel en grunn til det.

Siden vi er innom mediet Vinyl i de siste innleggene i tråden, og at den opprinnelige tråden er " Hva er du mest stolt av når det gjelder ditt eget anlegg? " Så tar jeg å kommer med ett spørsmål om "Hvilken eller hvordan rengjør du dine Lp plater?" Manuelt eller med en av disse vaskerne som finnes i alle typer og utførelser. Det kan jo faktisk være en som er mest stolt over DIY vaskeren sin, eller en som er blitt kjøpt og fungerer helt fantastisk, at vaskeren kommer høyt på listen over hva en er stolt over
    Vet dette er skrevet om tidligere, men da er det ofte krangling om ditt eller datt, nå er det spørsmål om kanskje en som er veldig fornøyd med sin vasker eller vaskemåte :grin: Kunne det være mulig at det er en som har ett genialt opplegg på vasking, og som vil dele dette med oss andre.

Uansett Alef, jeg gjør som Gilmour og ønsker at du kommer med oftere betraktninger, samt utdypende innlegg. Setter pris på dine innlegg og håper å lese flere av de i fremtiden. Jeg gir deg også mange Kudos for dine svar og innlegg. 8)
    Mvh
    Arild

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Side 11 av 11 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •