Hva er du mest stolt av når det gjelder ditt eget anlegg? - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 11 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 216
    Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Hvor mange tråder skal ødelegges av at noen på død og liv skal ha frem sin egen mening?

En tråd som dette oppfordrer neppe til diskusjon, og da er det vel greit å også unngå dette?

Geir Arne

Enig, ikke vits i å diskuttere mot Cambridge egentlig. Og en noname blurayspiller eier bør holde seg for god til å kritisere når trådens tittel sier sitt.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mange tråder skal ødelegges av at noen på død og liv skal ha frem sin egen mening?

En tråd som dette oppfordrer neppe til diskusjon, og da er det vel greit å også unngå dette?

Tja, så lenge diskusjonen holdes på det tekniske plan så bør det jo være rom for litt diskusjoner. Ellers blir tråden lett en kjedelig monolog.

Det blir litt som å hevde vi ikke kan diskutere film og musikk i tråder alá "hva hører/ser du på nå"? Hvor interessant er det å vite slikt dersom de ikke legger inn minianmeldelser - og påfølgende diskusjoner rundt aktuelle CDen/filmen?
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Tja, så lenge diskusjonen holdes på det tekniske plan så bør det jo være rom for litt diskusjoner. Ellers blir tråden lett en kjedelig monolog.

Det blir litt som å hevde vi ikke kan diskutere film og musikk i tråder alá "hva hører/ser du på nå"? Hvor interessant er det å vite slikt dersom de ikke legger inn minianmeldelser - og påfølgende diskusjoner rundt aktuelle CDen/filmen?

Det blir litt forskjellig å diskuttere en billig film eller CD, og det å spørre dumt om den dyre blurayspilleren man har investert i.

Jeg håper flere enn meg forstår dette.

Tråden heter ikke: Hva er du mest stolt av når det gjelder ditt eget anlegg? Og la oss kritisere det du er stolt av...... :evil:

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det får være opp til trådstarter å definere.

Poenget mitt er uansett at det virker som om flere personer om dagen bevisst går inn for å sabotere en tråd. Synd mener jeg, men det er åpenbart delte meninger om dette.

Jeg ser på dette som en "vennetråd"(evt "meningsmåling"), og da er ikke nødvendigvis diskusjon det viktigste.

Geir Arne

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Tråden heter ikke: Hva er du mest stolt av når det gjelder ditt eget anlegg? Og la oss kritisere det du er stolt av...... :evil:
    Eksakt mitt poeng.

Geir Arne

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det får være opp til trådstarter å definere.

Poenget mitt er uansett at det virker som om flere personer om dagen bevisst går inn for å sabotere en tråd. Synd mener jeg, men det er åpenbart delte meninger om dette.

Jeg ser på dette som en "vennetråd"(evt "meningsmåling"), og da er ikke nødvendigvis diskusjon det viktigste.

Geir Arne

Da kan jeg få komme med min ydmyke mening i kraft av at jeg er TS (uten at jeg føler jeg har noe mer eierskap til tråden enn andre debattanter, men dog).

Jeg føler også som Ganilsen er inne på at det er en økende tendens til at enhver tråd må (bevisst) saboteres. Er person A strålende fornøyd med et gitt produkt, ja så kan man risse inn i stein på at person B MÅ trå til med støy og negative innspill. Vet at jeg selv kan ha en krass tone iblant, men alikevel kjenner jeg på det samme som du beskriver.

Ift det Ultima sier så er jeg også enig at man må tåle litt diskusjon, dog kanskje på et mindre "hardt" nivå i en slik tråd som dette. Det å lire av seg ren kunnskapsløshet mot en så anerkjent toppspiller som Cambridge 751 syns jeg faller på sin egen urimelighet, det er etter min mening ikke reell diskusjon, men kverulering og spetakkel,-og ikke engang verd å ta seriøst.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir litt forskjellig å diskuttere en billig film eller CD, og det å spørre dumt om den dyre blurayspilleren man har investert i.

Jeg håper flere enn meg forstår dette.

Enig!
    Jeg tror mange påberoper seg retten til å komme med på grensen til idiotiske svar nesten uansett hva tema det gjelder, så lenge man føler man har rett til det.
    At man selv ikke har hatt samme gode matchen med ett produkt, merke osv. gjør oss ikke pålagt retten til å si at det er dårlig (forruten Billebro da...), siden jeg selv til tider har sett hvordan en komponent som var en elendig match en plass, plutselig skinner en annen plass.

Utrolig synd at noen ikke klarer å holde seg i det som liksom skal være en glad-tråd...

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, men slike ytterpunkt har jeg heller ikke kommentert eller siktet til.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, men slike ytterpunkt har jeg heller ikke kommentert eller siktet til.
    Ok, men det var nå engang sånn det så ut.

Nå kan vel tråden rulle videre med det som er trådens hensikt. En fin og hyggelig vennskapstråd.
    En av de tingene som gjør at jeg liker AVforum så godt er at det er veldig vennskapelige forhold her.

Det synes jeg vi kan fortsette å ha. Råd og tips er bra og greit. Men kritikk av hva man er stolt av blir bare for teit.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og back on topic:

Det jeg er mest fornøyd i eget anlegg er gjengivelsen, og snerten, i skarptrommer. Rått, distinkt og tilsynelatende uten kompressjon.

Samtidig er bassgangen god til å være i en stue, noe som gir dårlig rock nytt liv.

Geir Arne

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, men det var nå engang sånn det så ut.
    - Det kan jeg ikke forstå.

Nå kan vel tråden rulle videre med det som er trådens hensikt. En fin og hyggelig vennskapstråd.
    - Enig

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For øyeblikket er jeg mest stolt av Anti-Moden min som jeg tror kan lage golyd i et revehi, veldig fornøyd med den.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er mest fornøyd med at det er ekstrem dynamisk, tegner opp et stort og korrekt lydbilde. I tillegg til at jeg har bygget det selv.

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

En annen god sammenligning er DVD spillere. Min første DVD spiller - en Toshiba DVD i simpel hardplast kostet kr 6000,- i 1999. Dette tilsvarer minst kr 15000,- i dag!
    Her kan du få se hva Norges Bank sier om hva 6000kr i 1999 tilsvarer i dag, dette er noe alle som hiver rundt seg med slike tall bør sjekke før de påstår helt latterlige tall. Du har forøvrig bommet med et påslag på ca 100% av det som er reellt..

Resultat av utregningen
    6000 kr. i 1999 tilsvarte 7 648,09 kr. i 2011.
    Dette tilsvarer en prisstigning fra 1999 til 2011 på 27,47 prosent.
    Priskalkulator - Norges Bank

Men nok om det...

Det jeg er mest stolt av med mitt anlegg er nok det ufattelige oppgraderingspotensialet som ligger der! Men sånn seriøst så er det nok lyd i forhold til pris. Og det at vissheten om at det er "cheap and cheerful" gjør at jeg har en mindset som gjør at jeg heller kan nyte en film eller et album, istedenfor å sitte med store egendefinerte krav til lyden, og analysere og irritere meg over alle småfeil, men heller nyte det positive anlegget kan gjenskape.

I den tiden jeg hadde f.eks høyttalerkabler som kostet mer enn hele anlegget jeg har nå, så var jeg mye mer misfornøyd og kravstor til lyden, uten at det resulterte i noen økt glede på noen som helst måte, bare et jag til å alltid ha bedre, bedre, bedre, uten å nyte det som man hadde på "veien til målet" som man aldri når med en slik tankegang.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Jeg er mest fornøyd med at det er ekstrem dynamisk, tegner opp et stort og korrekt lydbilde. I tillegg til at jeg har bygget det selv.

At du har bygget alt selv, er i sannhetens navn imponerende, la meg være den første til å si det Må være enormt tilfredstillende!

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner meg godt igjen i dine beskrivelser Haakon O, det er heldigvis mange år siden jeg brukte referanseplater for å "teste" anlegget. Skal det lyttes litt kritisk, noe jeg svært sjeldent gjør lenger, er det kun med musikk jeg er skikkelig fan av selv.

Musikken er i fokus igjen, så egentlig er det spillelistene mine i Wimp som jeg er mest stolt av i anlegget mitt!

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haakon O
    Det jeg er mest stolt av med mitt anlegg er nok det ufattelige oppgraderingspotensialet som ligger der!
    Hehe. Dagens!

100 poeng for brutal ærlighet. :P

Geir Arne

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haakon O
    Her kan du få se hva Norges Bank sier om hva 6000kr i 1999 tilsvarer i dag, dette er noe alle som hiver rundt seg med slike tall bør sjekke før de påstår helt latterlige tall. Du har forøvrig bommet med et påslag på ca 100% av det som er reellt..
    Høres ut som referanser til SSB . Dvs. ikke dekkende for hva som er reelt. Ref. boligpris og lønnsutvikling siden 1999. Men nok om dette.

Til saken; jeg er stolt av lyden i mitt anlegg - og du er "stolt" over oppgraderingspotensialet? Hmm.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som referanser til SSB . Dvs. ikke dekkende for hva som er reelt. Ref. boligpris og lønnsutvikling siden 1999. Men nok om dette.

Til saken; jeg er stolt av lyden i mitt anlegg - og du er "stolt" over oppgraderingspotensialet? Hmm.

Ja, du er fortsatt fornøyd Ultima? Angrer ikke på at du shippa ut CM9?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Ja, du er fortsatt fornøyd Ultima? Angrer ikke på at du shippa ut CM9?

Jeg er superfornøyd. Men det var jeg også med CM9

Angrer ingenting, nei. Nautilus-diskanten med nyutviklet karbonfiberforsterket aluminiumsmembran - på PM1 er superoppløst. Lyden formelig svever gjennom rommet. Og den musikalske suben PV1D graver fram det som er av bass og spiller det med autotoritet.

Selv om jeg er fornøyd, så forandrer jeg uansett på oppsettet etter en viss tid. Det som på en måte er hellig nå, er TVen, blu-rayspilleren og effekttrinnet (Azur 840W). Dette kommer jeg ikke til å skille meg av med på leenge. Mens receiver og høyttalere er mer ferskvare hos meg.

Kunne jo kjøpt noen brukte 802D eller 803 Diamond som en naturlig utvikling, problemet er bare at de er så fysisk voldsomt store. 804 Diamond frister, men jeg synes den er noe overpriset i forhold til forgjengeren 804S. Men vi får se. Det er vel neste steg..

Men B&W må det være. Det beste, mest anerkjente, sofistikerte og mest populære av alle høyttalermerker:twisted: Og ditto ofre for mishagsytringer fra hatere

Side 10 av 11 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •