Tips til komplett oppsett for platespiller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tips til komplett oppsett for platespiller

Beklager på forhånd om jeg bryter noen forumregler eller posterer feil sted. Jeg er ganske fersk her.

Jeg trenger litt hjelp og kreativitet til et stereooppsett dedikert for platespiller. I disse dager er det jo vanskelig å finne utstyr som ikke er tilpasset 17 kanaler med maskinggeværknatring eller sub'er fra en aften på Hokksund med DJ Broiler.

Jeg er bare en enkel sjel og en bitter, gammel j***l som vil sitte i fred og høre på platene mine i nydelig stereo. Ingen IPhones skal kobles til, ingen cd-spillere eller annet tjafs.

Er det noen som vil komme med forslag til komplett oppsett eller enkeltenheter som bare MÅ med?

Jeg er relativt altspisende innen musikk men det vil nok gå mest i skranglete rock fra Dinosaur Jr. via Pearl Jam, tilbake til Portishead, rundt Dead Kennedys og kanskje litt Ween. Så runder vi av med Lars Vaular når jeg er full nok..

Jeg er litt svak for lyden av Dali-høyttalere og i mine vurderinger til nå er jeg stadig innom tanken på å parre dem med en forsterker fra Electrocompaniet. Beklager om det er å banne i Hifi-kjerka. Egentlig er jeg helt åpen rundt produsenter og utstyr.

Min største begrensning er at oppsettet skal stå i et bibliotek. Det er bokhyller fra vegg til gulv på alle fire vegger med unntak av vinduer. Men det betyr at jeg må ha høyttalere som går inn i en bokhylle. Jeg skal alltids få kappet en hylle om høyttalerne er for høye men om de er dypere enn 25cm kan jeg få trøbbel. Rommet er forøvrig ca 15m2, så det bør vel ikke være umulig å fylle det med lyd?

Budsjettet er ikke spikra men jeg tenker meg vel rundt 30-40.000. Mer om dere har noen sexy ideer, mindre om det finnes en perfekt match til lavere pris.

På forhånd takk for at du leste alt dette. Gleder meg til å se om noen har noen tanker rundt et slikt oppsett.

Dean D

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    394
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    disse har en dybde på 27 cm, men burde være uproblematisk om de stikker etpar cm ut. Ikke hørt de selv enda men ser de får skryt:
    B&W CM1 Høyttalere | Hi-Fi Klubben

Ellers, er det en mulighet å ha høyttalerne på stativ? de aller fleste høyttalere spiller bedre med litt luft rundt seg

Så må du jo ha en platespiller samt et RIAA trinn. Her har du f.eks Rega , Pro-Ject , Clearaudio mfl.
    hva da med en Pro-ject RPM5 + Pro-Ject phonobox..?

Platespiller – Soundgarden har mange flotte modeller

Newcomer Aerik sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe mulig jeg også bryter en eller annen regel her, men digga utsagnet
    Sitat Opprinnelig postet av Dean Dropshot
    Jeg er bare en enkel sjel og en bitter, gammel j***l som vil sitte i fred og høre på platene mine i nydelig stereo. Ingen IPhones skal kobles til, ingen cd-spillere eller annet tjafs.
    De fleste av oss her inne er vel her får å få eller gi tips til musikkelskere vedr utstyr eller musikk, så da må en regne med at noen av oss også er "mannstruelle" eller de som er premenstruelle noen ganger har sine utbrudd. Sorry at jeg ikke kan hjelpe deg, men tipsa kommer sikkert

Kos deg med masse god musikk når du får snurrefanten på plass

Mvh
    Arild

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •