Frontdeksel klipsch rf-63

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Frontdeksel klipsch rf-63

Frontdeksler på klipsch rf-63 klirrer under visse frekvenser. Høres spesielt på film. Tar eg dei av er det ingen ulyd. Andre som opplever det samme? Noke en kan gjere med det?

Newcomer Hades sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke noe problem med det, men mulig jeg ikke spiller høyt nok

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmm

Sitat Opprinnelig postet av Hades
    Har ikke noe problem med det, men mulig jeg ikke spiller høyt nok
    Okay. Det er iallfall litt irriterende å måtte ha av dekslene når eg ser film pga elementene reflekterer veldig i totalt mørklagt rom:/ Noken andre som har problemet eller løysning på det?

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thoslags
    Okay. Det er iallfall litt irriterende å måtte ha av dekslene når eg ser film pga elementene reflekterer veldig i totalt mørklagt rom:/ Noken andre som har problemet eller løysning på det?
    Ikke vært borti dette på Klipsch, men hadde tendenser på noen gamle Dali 450. Kjøpte møbel-gummi-knotter og modifiserte de slik at avstanden mellom midten av deksel og mellom to elementene ble perfekt. Problem solved. Evnt. noe ultratynne gummilister som demping mellom sidene på deksel og høyttaler, men veit ikke om det er mulig å oppdrive.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Ikke vært borti dette på Klipsch, men hadde tendenser på noen gamle Dali 450. Kjøpte møbel-gummi-knotter og modifiserte de slik at avstanden mellom midten av deksel og mellom to elementene ble perfekt. Problem solved. Evnt. noe ultratynne gummilister som demping mellom sidene på deksel og høyttaler, men veit ikke om det er mulig å oppdrive.
    Takk for svar. Er magnet deksel så er nok ikkje så lett med knotter. Men gummi rundt kanten hadde vore en ide kanskje. Tenkt den tanken sjølv, men ville sjå om noken andre hadde gjort noke lurt.

Newcomer tenb sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det gjelder altså begge to!? Og de begynte å klirre samtidig og har ikke gjort dette før, men nå plutselig... begge to.

Kjører du testtoner ved ulike frekvenser, eller sakte sweep, så det veldig lett å fange opp nøyaktig hvor slike vibrasjoner kommer fra. Stopp ved den frekvensen der problemet oppstår og lokaliser.

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

..

Det er på litt høge mellomtone lyder på høgt volum nivå. Er kanskje feil å seie klirring. Er meir en slags resonans mellom dekslene og høgtalaren.
    Som sagt så er det kun med deksel på, så det har vel ikkje noke for seg å finne ut akkurat frekvensområdet det skjer på da eg må ha av dekslene for at det ikkje skal skje. Men er jo ikkje så ofte det skjer, men en og annen gang i en og annen film. Men det er jo irriterande. For om eg skal vere sikker på at det ikkje skal skje i det heile, så må eg jo ha av dekslene og då er jo problemet med skinnande elementer:/

Newcomer tenb sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er en eller annen gang i løpet av en film, så gjelder det ihvertfall ikke alle frekvenser. Det at du selv kaller det resonans tyder jo også på det... en lite frekvensområde.

Finner du frekvensen (og det gjør du garantert) slik jeg fortalte deg, så spiller du selvfølgelig den frekvensen mens du observerer (nærme) trykker inn med fingrene til lyden blir borte og whatever. Dvs du finner kilden til problemet... da det normalt ikke er sånn på RF-63... slik at noe må ha oppstått på dine høyttalere... begge samtidig:neutral:
    Finner du problemet så er det seff lettere å få løst det.

Tar deg kortere tid og laste ned disse tone-test-filene og prøve det, enn å svare på neste innlegg i denne tråden... nesten.

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

:)

Takk for svar Ja det er berre i øvre mellomtone frekvenser ja. Var kanskje ikkje tydlig nok på det. Men hadde det vert over heile frekvensspekteret så hadde det jo vert ulyd heile tida. Det er det heldigvis ikkje:P
    esta å spole tilbake å høyre scena med ulyden om og om igjen. Men etter eg tok av deksla og satt dei på igjen var det mindre ulyd. Takk for tipps. Men då er det er altså ikkje eit kjent problem det her. Men det er nok andre som har det sånn en gang iblant ved høgt volum men ikkje legger merke til det. Eg legger veldig lett merke til småting.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme problem på mine RB-81.
    Mener jeg gjorde et forsøk med å legge skumlist mellom kabinett og front for lenge siden uten at det hjalp.
    Jeg synes Klipsch er utrolig stygge uten fronter, men har ikke hatt dem på allikevel på flere år pga klirringen.

Newcomer tenb sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så, magnetene mister magnetisme med tiden?

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

..

Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Har samme problem på mine RB-81.
    Mener jeg gjorde et forsøk med å legge skumlist mellom kabinett og front for lenge siden uten at det hjalp.
    Jeg synes Klipsch er utrolig stygge uten fronter, men har ikke hatt dem på allikevel på flere år pga klirringen.
    Takk for svar

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nei

Sitat Opprinnelig postet av tenb
    så, magnetene mister magnetisme med tiden?
    Tviler på det. Det er kraftig magnetisme. Men det er ikkje et så stort problem. Ville berre sjå om det var andre med samme problem som eventuelt hadde ei enkel løysning

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •