Hjelp med å konfigurere min DAC til det optimale: C.E.C DA53

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lightbulb Hjelp med å konfigurere min DAC til det optimale: C.E.C DA53

Ok, da fikk jeg i går endelig min nye (brukte) dac i posten, nemlig en C.E.C DA53.

MER INFO HER - CEC DA CONVERTER DA53

Bruker RCA ut, og hovedsaklig USB inn fra PC, blir nok noe toslink til TV, men ser lite på TV.

Dog har denne DAC-en en del instillingsmuligheter, men jeg vet ikke hva det egentlig er, og hva det bør stå på.

Bilde:

x1 - x2 - x3 - x4 - SAMP (Denne kan jeg ikke stille på, men hva er det, og hva bør den stå på og hvordan utbedrer jeg dette?, står på x1 nå)
    USB - TOS - COAX - AES (Dette vet jeg hva er forruten AES, hva er det?)
    DF: FLAT - SOFT (Ingen Anelse, hva er dette og hva bør den stå på?)
    DITH: Off - On (Ingen Anelse, hva er dette og hva bør den stå på?)
    32FS - 64FS - 128FA /\ZFS *se bilde for rett symbol* (Ingen Anelse, hva er dette og hva bør den stå på?)

PS: Er det noe softwaremessig jeg kan gjøre for bedre lyd over USB? (Ikke at jeg ikke er fornøyd, men jo bedre jo bedre)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny DAC! Er ingen ekspert, men skal prøve å svare. Se mellom linjene under.

x1 - x2 - x3 - x4 - SAMP (Denne kan jeg ikke stille på, men hva er det, og hva bør den stå på og hvordan utbedrer jeg dette?, står på x1 nå)

Tipper det viser antallet ganger oversampling. Om du ikke kan regulerere det, snakker vi om signalet som kommer fra CD, musikkserver, PC etc.

USB - TOS - COAX - AES (Dette vet jeg hva er forruten AES, hva er det?)

AES/ABU er en profesjonell type optisk plugg/inngang som brukes i studioer. Sjelden å se på vanlig kommersielt utstyr, men det forekommer på enkelte high end CD-spillere.

DF: FLAT - SOFT (Ingen Anelse, hva er dette og hva bør den stå på?)
    DITH: Off - On (Ingen Anelse, hva er dette og hva bør den stå på?)

Etter alt å dømme er dette filtre. Bare å prøve seg fram for å finne ut hva du synes låter best. Ingen fasit her. DITH er trolig dither. Dither er en form for støy som påføres signalet for å gjøre oppskalering til høyere bitrate (omkvantisering) "mykere" og øke oppløsningen på de laveste lydnivåene. Ikke sikkert det fungerer, men du kan jo prøve deg fram.

32FS - 64FS - 128FA /\ZFS *se bilde for rett symbol* (Ingen Anelse, hva er dette og hva bør den stå på?)

Dette er overamplingsfaktoren. Se denne forklaringen i Wikipedia.

PS: Er det noe softwaremessig jeg kan gjøre for bedre lyd over USB? (Ikke at jeg ikke er fornøyd, men jo bedre jo bedre)[/QUOTE]

Bare pass på å sjekke innstillingene på din PC/Mac. 96Khz og 24 bit er ideelt. Da får du også spilt av HD-filer med full oppløsning.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må dytte på den høyre brytereng da dreie denne for å velge innstillinger.
    Ellers står der jo en del info f.eks. her :http://www.mutine.com/Bancs/Banc_CEC_DA53_UHF_72_En.pdf
    Catalogue CEC DA53 En pdf free ebook download from www.mutine.com hmm, dette er kanskje samme som foregående..
    CEC DA53, Mhdt Lab Dialogue II, Moodlab DACs and AirPort Express (and photos)

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbakemeldinger, DAC er nå konfigurert etter anbefalinger inntil videre

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •