Fra Klipsch RF-63 til JBL SVA 2100?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fra Klipsch RF-63 til JBL SVA 2100?

Vurderer "nedgradere" anlegget mitt for å frigjøre litt kapital.

Har ett sett fra JBL Sva som jeg kan få tak i, som består av JBL SVA 2100, 1600 og centeren dems.

Har idag Klipsch RF-63, RC-64, og RS-42. Ser 95% på film, og elsker det dynamiske og morrofaktoren som Klipsch har.

Tror dere jeg vil bli skuffet ved å gå fra mitt nåværende oppsett til dette JBL SVA oppsettet?

Alternativet mitt er å gå for Klipsch RF-62, RC-62 og RS-42.

Takker for alle svar

LINK TIL INFO OM SVA: http://www.jbl.com/resources/Brands/...A1600%20om.pdf

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Kan ikke svare deg da jeg ikke har hørt JBL Sva, men tror nok du kommer til savne dynamikken til Klipsch, men kanskje få den litt mørkere klangen med jbl?

Uansett, må være en kjip situasjon for deg. Har tilnærmet samme høytallere selv, og for meg er det lite som kan tilfredsstille min smak og behov som disse. Føler med deg.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, de går nok ikke langt, de skal ut i en hyttekino som faren min bygger, så de er fortsatt i familiens eie

Skulle jeg angre meg gal kan jeg sikkert kjøpe de tilbake.

Av det jeg har lest så virker JBL SVA som veldig dynamiske, de er jo horndrevet også så filmfaktoren burde jo være på topp.

Spørsmålet er da om klipsch RF-62 vil være et bedre valg? Hmm. Skal høre på de først, virker det helt bånn i bøtta er det bare trekke seg

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke RF 62 II er nedtur,hadde de her 2-3 uker og er kanon bra høyttalere
    hadde ikke RF3 MKII kostet en liten formue i oppgradering hadde jeg beholdt 62II

O

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm, må da eventuelt gå ann å selge SVAene om det skulle bli kjedelig i lengden :P

Så får en løpe tilbake til Klipsch.

Er så mye annet spennende på markedet også :P Blir helt gal :P hehe

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er litt spesielt med SVA2100 er at de faktisk ikke bruker JBL diskant (!) men en vanlig diskantdome fra Audax men har montert den i ett horn

Når det er sagt så er ikke det nødvendigvis en dårlig løsning og som nevnt på PM så er SVA2100 absolutt en artig høyttaler. Ett komplett SVA oppsett gir absolutt mye og grei lyd for pengene, center er kanskje svakeste ledd men fungerer helt greit. En frontrekke med 3xSVA2100 kunne jeg faktisk tenkt meg å prøvd selv

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, jaja, tror jeg skal kjøre på jeg

Kan da ikke være HELT krise :P Tenkte også på og putte en større SVA som center, ser den som følger med er litt spinkel :P Kunne brukt en 1800 eller noe som center, hadde sikkert vært bra

Skal legge ut noen formeninger om jeg ender opp med SVA på lørdag

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    høres spennende ut

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jbl sva

Hei, jeg har selv komplett sva oppsett. Har og har hatt en stor mengde andre høytalere som jeg kan sammenligne med. Min personlige mening er at rf 63 og også rf7 ikke når sva 2100 til knærne engang. Med rett forsterkeri på sva 2100 spiller de som en drøm. Eneste minuset er at de er usedvanlig effekt tørste og kresne. For å få mine til å spille perfekt har jeg en crown k2 effekt til bassene og en mcintosh mc 2500 til hornene. En mcintosh c15 som pre og hegel hd 20 dac pluss kilder. Da spiller de med en enorm dynamikk ,utrolig høyt og rent, og med en punch og dypbass som få klarer å matche.(trenger ikke sub til disse på musikk). Så til den prisen hadde jeg ikke nølt engang ;-) centeren er litt i minste laget som sagt her, men det har jeg løst med å ha to av dem. Senterene og sva 1600 blir drevet av en sunfire på 5x400w. Surround pre er en onkyo tx 5008.

Er utrolig fornøyd med dette settet på både musikk og film.

Mvh: svend

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann, takk for kommentaren.

Jeg har allerede byttet oppsett til SVA 2100. Var noe voldsomt trykk i SVA 2100, men centeren var litt spinkel som sagt, skal vurdere skaffe en til av den samme og seriekoble dem.

Har ikke fått lyttet noe mer til dette oppsettet siden jeg er midt i flytting om dagen, men det virker som jeg gjorde et veldig godt kupp.

Skal drives med en 5x200watt Emotiva amp, burde være nok krefter til å få litt sprut ut av dem hvertfall

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare lurer litt.

Har lest litt om Klipsch, også har jeg hørt litt på JBL. Men er ikke førstnevnte generelt bedre høyttalere? Eller bommer jeg helt her?

Har også skjønt det at gammel JBL knallgode høyttalere, mens det de har levert de siste årene bærer preg av serieproduksjon med billige løsninger?

Lykke til med nytt anlegg i hvertfall =)

Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slendrian
    Bare lurer litt.

Har lest litt om Klipsch, også har jeg hørt litt på JBL. Men er ikke førstnevnte generelt bedre høyttalere? Eller bommer jeg helt her?

Har også skjønt det at gammel JBL knallgode høyttalere, mens det de har levert de siste årene bærer preg av serieproduksjon med billige løsninger?

Meninger om nytt eller gammelt blir det aldri enighet om nesten, men du bommet så vist ellers her ja. Liker selv begge deler, men JBL har vel historisk sett en del høyttalere som er både større og dyrere enn det Klipsch har. (Ikke at det alltid er størrelsen som bestemmer)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Heisann, takk for kommentaren.

Jeg har allerede byttet oppsett til SVA 2100. Var noe voldsomt trykk i SVA 2100, men centeren var litt spinkel som sagt, skal vurdere skaffe en til av den samme og seriekoble dem.

Har ikke fått lyttet noe mer til dette oppsettet siden jeg er midt i flytting om dagen, men det virker som jeg gjorde et veldig godt kupp.

Skal drives med en 5x200watt Emotiva amp, burde være nok krefter til å få litt sprut ut av dem hvertfall

Gratulerer med en flott høytaler pakke. Ja de har ett voldsomt trykk selv med lite/moderat power. Og kommer til å gjøre deg fornøyd med emotivaen.
    Men hvis du vil oppgradere engang, så anbefaler jeg på det sterkeste å kjøre masse power på de. Da åpner det seg en helt ny høytaler, du kommer ikke til å kjenne den igjen ;-)

Newcomer Hades sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir ikke de sinnsykt ruvende å ha i stua da? Trodde du skulle nedgradere 8)

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nedgradere i form av billigere :P hehe.

Skal flytte inn i et hus uti sept så får fin og stor stue til dem.

Bare lurer litt.

Hva som er best av JBL eller Klipsch er vel en smakssak. Jbl har vel flere høyttalerklasser på markedet som strekker seg fra relativt rimelige til relativt dyre.

SVA er fra 90 tallet så er en gammel serie. Uansett, av det jeg har fått hørt så langt virker det veldig bra Gleder meg til å få koblet opp ny kino Må bare finne en SVA center til Eventuelt kunne man kjørt med RC-64 som center

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •