WAF løsninger - ideer og bilder - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 67
    Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Bra initiativ til spennende tråd!

Ønsker selv å forbedre WAF på mitt oppsett, og mangelen på bra tv-benk er vel i hovedsak "problemet"

Noen som har tips til tv-benk som tilfredstiller flest mulig av dissse kravene:
    - Hvit farge (ufravikelig)
    - Dypde på 50 cm (minst 45) og helst ikke mer enn 150cm bred
    - Plass til tre komponenter i bredden, de to på hver side kan gjerne være skjult med dører
    - Pris, helst ikke over 3 000 kr

Til trådstarter: Hva heter benken din? Ser ut som denne tilfredstiller flere av kravene

Andre tips?
    Hei

Her er tips til tv/stereo benk, ikke det billigste.

FRISLEV - Reoler til at gemme hifi og kabler, Tv Bord, TV Møbel, HIFI Møbler, Fladskærms møbel, Reol, Indbygget, Højttaler, Subwoofer

FRISLEV - Reol Model 15552

FRISLEV - Reol Model 15536

Newcomer Terrawa sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsGr
    Stilrent oppsett.
    Hva heter benken din? Er på jakt etter en hvit benk <150cm bredde..
    En billig benk i fra Jysk. Legger ved lenken her. Den er malt og fåes kun i eik er det vel. Jeg kjøpte den pga mål og løsing og er meget fornøyd. Har også gjemt litt godsaker bak dørene. Og har satt inn små vifter for å holde tempen nede når volumet skrus opp.

Skal oppdatere med litt mer bilder etterhvert.

TV-bord LIVA eik hos JYSK.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er vel ett greit tips?

Istedenfor å male frontveggen der stereoanlegget står, så kan man heller legge på sort stoff som da dekker til kabler og kontakter.

Eventuelt hvis kona ikke syns stereoanlegget er fint i stua så kan sceneteppe brukes til å ha forran.

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lightbulb

Kaber er INGEN problem om man gjør det riktig.

Har man en TV-Benk/Hifirack er det bare å ha kablene bak der, og dem kan faktisk henges opp på baksiden og ikke ligge å slenge på hulvet.

Ser det er mange dårlige løsninger ute å går i ellers fine oppsett når jeg browser hifianlegg her og på hifisentralen.
    Jeg skal faktisk ta et par bilder av hvordan jeg har det og laste opp, kommer innen kvarteret

EDIT: Her er hvordan jeg har det, man ser ikke mange kabler, og det er enda rom for enkelte forbedringer.

Jeg har ikke så veldig mange enheter i bordet mitt, men prinsippet blir det samme, de aller fleste tingene kobles bare til hverandre, og det er stort sett bare 4 forskjellige "signaler" man trenger ut av racket/bordet:
    - Nettverk (Om man har nettverk, men dette er ikke obligatorisk , man kan ha WLAN)
    - TV, hva enn man bruker av teknologi
    - Strøm
    - Kabler til høyttalere som fjerne står på siden.

Vel, til oppsettet mitt
    først et raskt overblikk:

PC-en er til høyre, og slik jeg har det er dette en god løsning, er bare en synlig kabel med flere kabler i, jeg komme med en fordel kjøpt et mindre kabinett som passet i under TV-en, da hadde jeg ikke trengt noen boks på siden i det heletatt med tilhørende kabler.

Som dere ser her er det ikke mye kabler å se.
    Jeg skal likevel gå igjennom kablene som er mulig å legge mere til

Midten:
    - Den hvite kabelen som dere ser på gulvet, dette er en USB-kabel til tastaturet, dette bare fordi jeg ikke har gått til anskaffelse av trådløst tastatur enda.

Høyre:
    - Høyttalerkabel (Den er det ikke så mye å gjøre noe med)
    - Rør med kabler til PC (Power, ethernet, USB mus/tast) Audio (blir byttet ut til usb til fordel for DAC til uka)

Venstre:
    - Høyttalerkabel (Den er det ikke så mye å gjøre noe med)
    - Rør med kabler til annet (ethernet for IPTV og ethernet for vanlig nett, samt strøm)

På baksiden henger kablene mer eller mindre pent, jeg har også hengt opp strømpadder på toppen for at man skal slippe å strekke mer en en strømkabel fra bordet:

Så, det var mine tanker

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager store bilder, trodde forumet autoskalerte
    EDIT: Skalerte dem ned

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror du skal lese det jeg skrev en gang til jeg.

Denne tråden går under waf, og jeg ga enkle tips.

Det som du har gjort er veldig fint.

Hva med meg som har rack med to stk monoblokk stand som er fra hverandre????

Hvis man har ca en meter fra vær stand til racket.

OBS: Man kan lett se kablene dine.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med dette da?

Fra spøk til revolver, ville heller tatt med dama ned til der du skal kjøpe lyd og latt de vise deg og hun diverse løsninger.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    "WAF" bør kanskje nå døpes om til "WTF?"........

- Menn er altfor myke og feminine - Reise og Livsstil - Hegnar Online

Nå får disse helsikes kvinnfolka snart bestemme seg.....
    De har alltid en mening og slik blir det når man ikke sier hvor skapet skal stå, selv mener jeg at mannen skal ha en liten plass i huset der han kan se film og spille litt. Damene bestemmer kanskje litt for mye i dag desverre, men handler bare om å tilpasse hverandre.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lightbulb

Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Jeg tror du skal lese det jeg skrev en gang til jeg.

Denne tråden går under waf, og jeg ga enkle tips.

Det som du har gjort er veldig fint.
    Jo, takk for det
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S

Hva med meg som har rack med to stk monoblokk stand som er fra hverandre????

Hvis man har ca en meter fra vær stand til racket.

OBS: Man kan lett se kablene dine.
    :P

Jo, om man skal ha to monobloker er det jo noe man kan gjøre, f.eks ha dem inni racket, dog regner jeg med du har dem nært høyttalerne for å slippe lengre kabellengder, i så tilfelle er det jo begrenset hvor mye man kan gjøre med det. PS: Legg ut et bilde så ser jeg hva du mener

Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Hva med dette da?
    Her ser vi jo en som ikke bryr seg

Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med et par slike? GRUNDIG Audiorama 9000. Eller kanskje fler. Kan til og med henges i taket slik at kona kan få støvsugd / tørket støv under dem uten problemer :-D

Newcomer frha sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tok med samboer på HiFi Klubben og kjøpte stereo sammen. Hørte på forskjellige forsterkere og høyttalere og reiste hjem med Denon Ceol (airplay) og B&W CM1. Det var ingen tvil, hun ville ha B&W, syntes de var lekre i hvit.

Vi har liten stue og to små barn, så vi har tv og stereo hver for seg. Dette funker veldig bra, ungene klarer å håndtere utstyret alene – en fjernkontroll for Tv (riks tv cam) og en fjernkontroll for anlegget.

Vi har høyttalerne på en ikea hylle på veggen for å skjerme de fra nysgjerrige barnehender. Var veldig skeptisk til veggplassering, men dette har vist seg å fungere flott. CM 1 spiller riktig godt selv om bassrefleksporten er bakovervendt.

Med dette utstyret kan vi kose oss med musikk etter at ungene er lagt for selv med lavt volum kommer detaljer fint frem og bassen er definert.

Har tidligere prøvt en rekke WAF løsninger som soundbar, alt-i-ett hjemmekinoanlegg, vegghengte høyttalere og pc høyttalere men synes ikke det gir noen stor musikkopplevelse. Testet også aktive høyttalere som er praktisk, men savnet en del funksjoner.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vedlegg 94664
    Sitat Opprinnelig postet av frha
    Jeg tok med samboer på HiFi Klubben og kjøpte stereo sammen. Hørte på forskjellige forsterkere og høyttalere og reiste hjem med Denon Ceol (airplay) og B&W CM1. Det var ingen tvil, hun ville ha B&W, syntes de var lekre i hvit.

Vi har liten stue og to små barn, så vi har tv og stereo hver for seg. Dette funker veldig bra, ungene klarer å håndtere utstyret alene – en fjernkontroll for Tv (riks tv cam) og en fjernkontroll for anlegget.

Vi har høyttalerne på en ikea hylle på veggen for å skjerme de fra nysgjerrige barnehender. Var veldig skeptisk til veggplassering, men dette har vist seg å fungere flott. CM 1 spiller riktig godt selv om bassrefleksporten er bakovervendt.

Med dette utstyret kan vi kose oss med musikk etter at ungene er lagt for selv med lavt volum kommer detaljer fint frem og bassen er definert.

Har tidligere prøvt en rekke WAF løsninger som soundbar, alt-i-ett hjemmekinoanlegg, vegghengte høyttalere og pc høyttalere men synes ikke det gir noen stor musikkopplevelse. Testet også aktive høyttalere som er praktisk, men savnet en del funksjoner.
    Utfordringen er å få til en god WAF løsning med utstyr som faktisk tar plass og volum.Før høyttarene ble hvitlakkerte og ikke var blendet inn i bakgrunnen så skal jeg innrømme at det hele var ganske ruvende. Men etter at vi gjorde om og pusset opp her hjemme, så har jeg med litt hvitmaling og lakk så virker det bare "halvparten så stort". En aldri så liten optisk illusjon for fruen i allefall.

Godsaker kan også gjemmes bak skapdører8)

Vedlegg 94664

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Terrawa
    Beklager min feil. Lastet ikke filene da de var for store. Skal komprimere..
    Vedlegg 94466
    Illustrert her. Bildet er tatt fra samme vinkel av akkurat det samme utstyret. Synes det så bra ut der og da..

Vedlegg 94665

Active
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokke2k3
    Hva med et par slike? "GRUNDIG Audiorama 9000"
    Eller kanskje fler. Kan til og med henges i taket slik at kona kan få støvsugd / tørket støv under dem uten problemer :-D
    De var tøffe! Hadde vært enda kulere om de hadde integrert lys også.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    De har alltid en mening og slik blir det når man ikke sier hvor skapet skal stå, selv mener jeg at mannen skal ha en liten plass i huset der han kan se film og spille litt. Damene bestemmer kanskje litt for mye i dag desverre, men handler bare om å tilpasse hverandre.
    Det hele kommer ned til det å ha respekt for sin ektefelle/samboer. Min kone vet hvor mye jeg koser meg med denne hobbyen. Da ser hun det som en selvfølge at jeg skal kunne gjøre som jeg vil med det, samt at hun selvsagt kan holde på med sine ting som hun vil. Det meste er greit, så lenge det ikke sårer oss økonomisk. Nå er jeg så heldig at min kone også er like glad i film som jeg er, så denne interessen deler vi.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag skal jeg avgårde for å hente SVS pc pluss. Mistenker at det kan bli vanskelig å opprettholde WAF faktoren med denne i stuen mo tro Kanskje kle den inn i en hvit gardin:-D

Active mons_ivar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er i samme gate som trådstarter og har hatt relativt frie tøyler når det gjelder hi-fi selv om jeg har tatt litt hensyn. Og i forbindelse at vi skal renovere stue og kjøkken nå i januar fikk jeg et spørsmål fra min bedre halvdel om vi kunne få oss "slike in-wall høytalere" slik at vi fikk dem bort fra gulvet i og med at stua ikke er større enn den må være. En utfordring jeg tok på strak arm og etter en del googling og lesing av tester endte det opp med Definitive Technology sine Referance høytalere.

Siden vi skal rive alle vegger har jeg en unik mulighet til å legge alt av kabler skjult, og sammen med Unnu hifi-møbel hvor dem har foret inn bakveggen med 4-5cm slik at en kan skjule kabler bak benken også selv om den står helt inntil veggen.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    her har jeg PAF, ikke WAF

Jeg har forøvrig MAF (mum acceptance factor). Mye verre en WAF.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Terrawa
    I dag skal jeg avgårde for å hente SVS pc pluss. Misstenker at det kan bli vanskelig å opprettholde WAF faktoren med denne i stuen mo tro Kanskje kle den inn i en hvit gardin:-D
    Huttetu.. Den SVS subben falt ikke i smak hos fruen. Hun skulle ikke ha en slik tønne inne i stuen. Men etter å ha plassert den borti et hjørne, litt forhandlinger om et nytt kjøkkenbord, så kan det hende det ordner seg. WAF faktoren står for fall i øyeblikket8)

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mons_ivar
    Jeg er i samme gate som trådstarter og har hatt relativt frie tøyler når det gjelder hi-fi selv om jeg har tatt litt hensyn. Og i forbindelse at vi skal renovere stue og kjøkken nå i januar fikk jeg et spørsmål fra min bedre halvdel om vi kunne få oss "slike in-wall høytalere" slik at vi fikk dem bort fra gulvet i og med at stua ikke er større enn den må være. En utfordring jeg tok på strak arm og etter en del googling og lesing av tester endte det opp med Definitive Technology sine Referance høytalere.

Siden vi skal rive alle vegger har jeg en unik mulighet til å legge alt av kabler skjult, og sammen med Unnu hifi-møbel hvor dem har foret inn bakveggen med 4-5cm slik at en kan skjule kabler bak benken også selv om den står helt inntil veggen.
    Gjør du det, har du passert "point of no return":-) Ville vært veldig sikker på at det er noe du også kan leve med.

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •