hvor høyt kan jeg spille?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hvor høyt kan jeg spille?

Hei, jeg har en HK3490 og fence boost 212. det jeg lurer på er om noen vet hvor høyt jeg trygt kan spille uten at forsterkeren begynner å klippe signalet. noen som vet?

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    til du hører ulyder.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ut å gå meg en tur etterpå, noen som vet hvor langt jeg kan gå før jeg blir sliten?

hehe neida men dette er jo noe du selv må teste ut, hører du noen ulyder skal du ihvertfall stille ned. Hvis du stiller gradvis opp å enda har rein lyd uten noen form for ulyder går d stort sett bra. Men kjører du anlegget på 100% av hva d tåler i lang tid kan spoler osv men ellers for en kortere periode tror jeg ikke d er noen fare.

ihvertfall har d gått helt fint med Klipsch å spille usansynlig høyt uten noen form for ulyder så lenge forsterker henger med.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke kjent med ditt utstyr, men har hatt både FA og H/K. Min erfaring er at du kan spille så høyt at spolene på bass/mellomtone er varme og/eller det begynner å forvrenge. Mye skurring. Er ikke alle høyttalerne det går an å kjenne på midten av elementet at spolen er varm, men siden de har "stjålet" mye fra Proson, så regner jeg med at du kan kjenne det på dustcappen. Har hatt mye Proson, og etter ei "rolig" økt, så kjente jeg at spolene på bassene var varme. Rett på meg om jeg tar feil her inne.

Active
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Musikk handler ikke om hvor høyt du kan spille...

Mange billige forsterkere når sitt metningspunkt før du kommer til kl.12 og etter det er det stort sett forvrengning. Forvregning ødelegger anlegget ditt, så selv om du synes det er kult å fortelle og vise alle andre hvor høyt du kan spille kan altså anlegget ditt bli ødelagt av det. En forsterker på f.eks 50 watt er fullt istand til å ødelegge hørselen din også - så slutt når det blir ubehagelig.

Hvis det er dB du er ute etter så kjøper du en måler på Clas Ohlson el.l.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alesto
    Hei, jeg har en HK3490 og fence boost 212. det jeg lurer på er om noen vet hvor høyt jeg trygt kan spille uten at forsterkeren begynner å klippe signalet. noen som vet?
    Til onkel P kommer og henter anlegget ditt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •