Get HD PVR til receiver - lyden henger etter

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Get HD PVR til receiver - lyden henger etter

Koblet vår GET HD PVR til TV via HDMI, og fra samme GET HD PVR til vår Denon receiver AVR 1400 via audiokabel (rød/hvit). Lyden fungerte utmerket igår. Kjøpte en Logitech Harmony One+ fjernkontroll idag og etter at vi var ferdig med oppsettet begynte lyden å henge etter når vi ser på tv. Skal vel ikke ha noe med Harmonyen å gjøre da denne kun skifter kanal osv. Men hva kan ha skjedd?
    Hadde egentlig tenkt å endre lydoppsettet til å ta en audiokabel fra tv til receiver istedet for fra Get'en til receiver, men så klarte samboer å snuble i audio utgangen på tv'n og ødela porten, så da kan vi ikke gjøre det.
    Et annet problem er at det ser ut som Harmonyen kun klarer å justere volumet opp/ned på receiveren. Skjer f.eks. ingenting når jeg trykker på "delay", eller prøve å skifte utgang. Fjernkontrollen til receiveren har vi mistet for lenge siden. Tenkte kanskje man kunne justere noe på selve receiveren, men får jo ikke tilgang. Noen som har en ide om hvor feilen kan ligge, og hva vi kan gjøre?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du lyden hengende etter bildet kan det skyldes den kanal du bruker, eller det kan være et problem en kort periode, det trenger ikke være en konstant faktor. Normalt er det andre veien egentlig tror jeg pga. at tv`en bruker tid på å prosessere bildet.
    Du kan jo ogå bruke digital overføring fra PVR til receiver, der er digital ut på baksiden av den, da får du 5.1 lyd når sendinger inneholder dette. Bare ta en vanlig rca kabel imellom digital ut på PVR til digital inn på receiver. Husk å aktivere digital ut i PVR menyen.
    I menyen på PVR har du delay på lyden du kan justere da, gå til Innstillinger/bilde og lyd/ lyd, men denne virker bare når du akiverer digital ut, så bruk det. Du kan jo eksperimentere litt med det.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Usikker på hva slags funksjoner du har på Denon'en din, men jeg hadde det samme "problemet" når jeg koblet opp hos oss. Uten at jeg har forsket veldig mye tror jeg det er TV'en som har X antall millisekunder delay fordi den skal prosessere bildet. Det jeg gjorde var å legge til delay i AVR'en (har 3312) inntil jeg fikk sync på lyd/bilde igjen. Ettersom jeg har flere kilder (PVR, streaming boks, DVD-spiller) og lyden er OK på alle så antar jeg det er TV'en som er årsaken.

Har du meny på AVR'en din? Velg "devices" og AVR'en på Harmony'en og klikk på "menu" knappen, hvis du får opp en meny er det sikkert gode sjanser for at du kan legge til en delay på lyden der også. Jeg kunne det på min forrige AVR som var en 03-modell om jeg husker riktig.

Vi har for øvrig koblet alle dingser i AVR (stort sett med HDMI) som igjen har én HDMI til TV'en, så den styrer alt. Tror ikke jeg ville hatt lyden fra TV til AVR når den originerer fra PVR-boksen...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ingen digital ut på min Denon.
    Er heller ingen meny på den hvor man får stilt inn delay.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo der er, speaker setup, der kan du justere avstanden på høyttalerne til der du sitter, juster på den, men bruk digital fra PVR til receiver. Som sagt har du også delay innstilling i PVR menyen.
    Nu fjernkontroll kan du kjøpe på E-Bay : denon avr 1400 | eBay

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke se noen digital ut på baksiden av min receiver.

Dessuten kjøpte jeg universal fjernkontroll nettopp for å slippe å kjøpe en ny til receiveren

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager så mye, har sett på feil data, din receiver har ikke digitale innganger nei.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen gode ideer nå da?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For det første: Harmony-kontrollen bør ha null problemer med å styre Denon-receiveren din. Og jeg gjetter på at du har en utgang bak på Denon'en som heter "monitor out" - den mener jeg du kan bruke (via kompositt/scart-plugg) til å få tilgang til menyen på den. I denne menyen vil du igjen kunne finne en innstilling for forsinkelse på lyden...

Men skal jeg være helt ærlig ville jeg spart opp 2500,- kroner og kjøpt meg en Denon AVR-1513 - da kvitter du deg med alle disse problemene samtidig som du får HDMI-innganger og -utganger som gjør livet vesentlig enklere sett i lys av at du har både HD PVR og TV med HDMI... (alternativt: finn en AVR xx12 på bruktmarkedet, de dukker nok opp nå som xx13 serien har kommet!)

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Still lydforsinkelse i din GET box

er det Get box HD PVR du har så står det omtalt på side 51
    http://www.get.no/kundeservice/_atta...&download=true

eller denne Get BOX HD PVR partnere er det omtalt på side 50

eller Get box HD IP PVR står det omtalt på side 48

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sussidal
    For det første: Harmony-kontrollen bør ha null problemer med å styre Denon-receiveren din. Og jeg gjetter på at du har en utgang bak på Denon'en som heter "monitor out" - den mener jeg du kan bruke (via kompositt/scart-plugg) til å få tilgang til menyen på den. I denne menyen vil du igjen kunne finne en innstilling for forsinkelse på lyden...

Men skal jeg være helt ærlig ville jeg spart opp 2500,- kroner og kjøpt meg en Denon AVR-1513 - da kvitter du deg med alle disse problemene samtidig som du får HDMI-innganger og -utganger som gjør livet vesentlig enklere sett i lys av at du har både HD PVR og TV med HDMI... (alternativt: finn en AVR xx12 på bruktmarkedet, de dukker nok opp nå som xx13 serien har kommet!)
    OK har nå kobla en gul kabel i "monitor out" og inn på tv'n. Velger "AV" på tv, og trykker på "setup" på harmonyen under Denon receiveren. skjer ingenting. Ikke noe bilde på tv. Noe jeg gjør feil her?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Still lydforsinkelse i din GET box

er det Get box HD PVR du har så står det omtalt på side 51

eller denne Get BOX HD PVR partnere er det omtalt på side 50

eller Get box HD IP PVR står det omtalt på side 48
    Som noen sa gjaldt innstillingene for lydforsinkelse på GET kun ved digital lyd og da går det jo ikke.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •