Spm ang kobling av sub på high level out på forsterkeren.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spm ang kobling av sub på high level out på forsterkeren.

Hei, er ny på dette forumet og for så vidt ny i gamet ang anlegg

Jeg har planer om å kjøpe meg et billig anlegg til å ha i et større rom (50m2) og har funnet meg dette:

Forsterker: NAD C316BEE (2-8ohm)
    Sub: XTZ 99 W10.16 (2/4ohm)
    Høytalere: Dynavoice S-5 EX (4ohm) - (tips om noen bedre til samme pris mottas gjerne)

Det som er ulempen med denne forsterkeren er at den ikke har en egnet utgang til sub, så da lurer jeg på om denne kan kobles på samme utgangen som høytalerene jeg skal bruke?

Hvordan vil dette oppsettet fungere i et såpass stort rom? Har ikke et krav om at jeg skal kjenne brystkassa bli flat, men vil jo gjerne kjenne litt trykk fra bassen hehe..

Mvh
    Bjørn-Tore K

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis subben har innganger for høttalerkabler kan du dra kabel videre fra inngangene på høyttaleren til inngangen på subben. Kjører selv et liknede system med en 10" sub koblet til mine Martin Loagan Vista. Rød til rød og sort til sort fra begge høttalere.

Min sub står i en stor stue og fungere utmerket på musikk, ville dog gitt for lite trykk om det hadde vert film som var greia.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Hvis subben har innganger for høttalerkabler kan du dra kabel videre fra inngangene på høyttaleren til inngangen på subben. Kjører selv et liknede system med en 10" sub koblet til mine Martin Loagan Vista. Rød til rød og sort til sort fra begge høttalere.

Min sub står i en stor stue og fungere utmerket på musikk, ville dog gitt for lite trykk om det hadde vert film som var greia.
    Sub-en har innganger for høytaler kabler ja. Ble til at jeg kjøpte meg en yamaha receiver istedenfor slik at jeg fikk den dedikerte utgangen og litt flere options ved utvidelse

Men er det forskjell på å bruke sub utgangen kontra high level?

Anlegget mitt blir kun å spille musikk da dette blir å stå i en garasje hehe.. Men eneste plasseringsmuligheten jeg har er inne i hjørnet i arbeidsbenken. Regner med det vil gå bra å plassere den der?

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange mener at tilkobling av sub via høyttalerutgangene gir best integrasjon mellom sub og hovedhøyttalere - så dette går helt sikkert bra.

Slike høynivåinnganger på suber har også svært høy impedans - hvilket betyr at de bare trekker en beskjeden signalstrøm. Helt umerkelig i praksis.

Her er det bare å koble opp og spille musikk!
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •