Streaming mp3 lyd med VLC til nettradio?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Streaming mp3 lyd med VLC til nettradio?

Jeg har sett litt på hvorledes man setter opp streaming i VLC men det er skremmende! Har gjort det samme med Win Media Player og det gikk jo som smurt. Radioen er en Pinell II, men prosedyren skulle vel stort sett være uavhengig av det?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mackanzocz
    Akkurat det, var det dokumentet ja. Her var det ikke noe pek og klikk men et mylder av tekniske forkortelser og et bugnende smørgåsbord.

Takke meg til Win7 og MS Media Player, det funker. Tenkte kanskje det kunne være mulig å finne et brukbart alternativ for XP også.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Här måste jag be om ursäkt. Jag trodde faktist du vill streama från din maskin med VLC till en annan maskin i nätverket av någon anledning. Hjärnsläpp av mig.

Screamer Radio

Där har du en väldigt bra lösning för nettradio. Jag har inte använt den på ett tag, men för ett halvår sedan var det bland det bästa sedan skivat bröd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mackanzocz
    Här måste jag be om ursäkt. Jag trodde faktist du vill streama från din maskin med VLC till en annan maskin i nätverket av någon anledning. Hjärnsläpp av mig.

Screamer Radio

Där har du en väldigt bra lösning för nettradio. Jag har inte använt den på ett tag, men för ett halvår sedan var det bland det bästa sedan skivat bröd.

"Jag trodde faktist du vill streama från din maskin med VLC till en annan maskin i nätverket" JA, det er akkurat det jeg vil! Den andre maskinen er bare ikke en vanlig PC, men en dertil innrettet apparat.

Jeg er altså ikke ute etter en løsning for nettradio. Jeg vil kommunisere mellom to enheter i et lokalnett, dvs. LAN. Ved å benytte en trådløs router kan jeg da ta med mottagende enheten dit jeg vil.

(Jeg kan også høre tusenvis av nettradiostasjoner om jeg vil, men det går direkte fra WWW til apparatet via LAN routeren.)

Men jeg savner å kunne sende de flere tusen MP3 filer som ligger på min pc's hard disk med et program som funker under Windows XP. Jeg har et som funker under Windows7, men det bruker jeg helst ikke.

VLC skal visstnok kunne benyttes, men beskrivelsen er forferdelig detaljert og komplisert.

I lokalnettet skjer denne kommunikasjon med en protokoll jeg tror heter PNuP eller lignenede.

Redigert 12/8

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •