Valg av riktig reciver til komplett B&W pakke?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av riktig reciver til komplett B&W pakke?

Hei.

Har endelig bestemt meg for hvilke høyttalere jeg ønsker å gå til innkjøp av, men har nå pga manglende erfaring har jeg litt vanskeligheter med å velge riktig reciver.

Dette er pakken:

Front: B&W CM9
    Senter: B&W CM Sentre 2
    Bak: B&W CM1
    Sub: B&W ASW 10CM

Fant faktisk et meget fint bilde av høyttaler-pakken på nettet. Skal selv bestille alt i samme "farge". Link til bilde: http://www.hifix.co.uk/graphics/pics/large/20633.jpg

Og dette under er reciveren jeg har kikket på, Onkyo TX-NR3009B:

Komplett.no - Onkyo TX-NR3009B hjemmekinoreceiver

Er også åpen for Onkyo TX-NR5009B så langt det er en GOD merkbar forskjell på dem, ellers er ikke den ikke verdt 10K ekstra for min del.

Håper på litt feedback =)

Takk.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD T777 eller 787 er skikkelig gromme saker, med masse strøm! 787 har jo egen strømforsyning til frontene, noe som er veldig heldig på B&W .

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjertelig takk for hjelpen skorob. Da blir det en Nad T777. Tenker meg at det holder i massevis

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Skorob, NAD passer godt sammens med B&W! Godt valg

Men bruk gjerne de 4000kr ekstra det koster for T787, det vil du få mye igjen for!

Newcomer samiboy sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    om du har mulighet så kan du jo høre om hifiklubben kan sette opp en demo til deg, så får du høre hva DU liker. Greit med litt anbefalninger, men det er ingen her inne som vet hva du liker best

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er planene etter mye tenking, men jeg må vente å se hva alle høyttalerkablene kommer til å koste meg, de er også langt fra billig hvis man skal skikkelig kvalitet.
    Blir det over budsjettet så tenkte jeg skulle droppe subwoofer i første omgang og heller legge pengene i en T787. Jeg synes det er en fordel for min del å starte med ekstra god forsterker så jeg slipper å oppgradere senere. En subwoofer kan jeg alltids oppgradere til senere når jeg måtte trenge litt mere trøkk.

Jeg har hørt et likt oppsett, og det var også uten subwoofer, og jeg ble positivt overrasket over hvor mye bass det var i oppsettet selv uten en subwoofer, så det er absolutt ingen "must" for meg med det samme.

Nå er det slik at det fortsatt er en god stund til huset står ferdig, så jeg har god tid på meg til å tenke gjennom alt. Og jeg skal så absolutt ta meg en tur innom Hifi-klubben for en prat når tiden begynner å nærme seg. Har startet tidlig med å kikke rundt og planlegge, men har ventet lenge på dette. Min egen "man cave" (hjemmekino), med et high-end høyttaler system. Det har vært en stor drøm lenge

Takk for rask respons folkens. Settes stor pris på =)

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,668
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av San24
    Det er planene etter mye tenking, men jeg må vente å se hva alle høyttalerkablene kommer til å koste meg, de er også langt fra billig hvis man skal skikkelig kvalitet.
    Blir det over budsjettet så tenkte jeg skulle droppe subwoofer i første omgang og heller legge pengene i en T787. Jeg synes det er en fordel for min del å starte med ekstra god forsterker så jeg slipper å oppgradere senere. En subwoofer kan jeg alltids oppgradere til senere når jeg måtte trenge litt mere trøkk.

Jeg har hørt et likt oppsett, og det var også uten subwoofer, og jeg ble positivt overrasket over hvor mye bass det var i oppsettet selv uten en subwoofer, så det er absolutt ingen "must" for meg med det samme.

Nå er det slik at det fortsatt er en god stund til huset står ferdig, så jeg har god tid på meg til å tenke gjennom alt. Og jeg skal så absolutt ta meg en tur innom Hifi-klubben for en prat når tiden begynner å nærme seg. Har startet tidlig med å kikke rundt og planlegge, men har ventet lenge på dette. Min egen "man cave" (hjemmekino), med et high-end høyttaler system. Det har vært en stor drøm lenge

Takk for rask respons folkens. Settes stor pris på =)
    Du bør hvertfall prioritere å bruke noen tusen på en god sub,fremfor å bruke flere lapper på høyttalerkabler!

Er ingen tvil om hva som gir mest moro for pengene av de to
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Du bør hvertfall prioritere å bruke noen tusen på en god sub,fremfor å bruke flere lapper på høyttalerkabler!

Er ingen tvil om hva som gir mest moro for pengene av de to
    +1 på den der selv kjører eg nå Billige expert kabler (19 kr metern eller noko) har også Norhost ht kabler til rundt 1000 ++ og høyrer fint lite forskjell.

Så kjøp billigere kabler og sub en dyre kabler og ingen sub

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, det høres fornuftig ut. Nå har jeg ikke bestemt meg 100% på hvilken sub jeg ønsker, akkurat nå står det mellom B&W ASW 10CM og PV1. Kan hende jeg velger et billigere alternativ enn begge nevnt over, men er for tidlig å si noe nå.

Takk igjen =)

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, det høres fornuftig ut. Nå har jeg ikke bestemt meg 100% på hvilken sub jeg ønsker, akkurat nå står det mellom B&W ASW 10CM og PV1. Kan hende jeg velger et billigere alternativ enn begge nevnt over, men er for tidlig å si noe nå.

Takk igjen =)
    Om du er på jakt etter en kompakt subwoofer i pianolakk:

SVS SB12-NSD Piano Gloss Black

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk igjen =)
    Hei

Av ASW10CM og PV1D ville jeg valgt PV1D hvis musikk også er høyt priotert.

På valg av receiver ville jeg også vurdert Pioneer SC-LX85, disse skal også være mulig å få tak i til veldig gunstige priser nå som SC-LX86 er rett rundt hjørnet. Forsterkermodulene i disse to skal være de samme, men det ryktes at stømforsyningen i SC-LX86 skal være noe/litt større, noe som gjør at den skal yte minimalt mer, men ha bedre kontrol på høyttalere som dipper langt ned i ohm. Ellers er jo subwooferen som det blir linket til i innlegget over verdt å vurdere. Du kan faktisk kjøpe 2.stk av den til samme pris av det du må betale for én av B&W subwooferne du vurderer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Av ASW10CM og PV1D ville jeg valgt PV1D hvis musikk også er høyt priotert.

På valg av receiver ville jeg også vurdert Pioneer SC-LX85, disse skal også være mulig å få tak i til veldig gunstige priser nå som SC-LX86 er rett rundt hjørnet. Forsterkermodulene i disse to skal være de samme, men det ryktes at stømforsyningen i SC-LX86 skal være noe/litt større, noe som gjør at den skal yte minimalt mer, men ha bedre kontrol på høyttalere som dipper langt ned i ohm. Ellers er jo subwooferen som det blir linket til i innlegget over verdt å vurdere. Du kan faktisk kjøpe 2.stk av den til samme pris av det du må betale for én av B&W subwooferne du vurderer.
    Jeg får se hva det blir til, men ønsker helst en sub fra B&W slik at jeg sitter med et komplett B&W anlegg.

Hvis jeg skulle bestemme meg for å gå for 2 stk subwoofere (noe jeg har vurdert) så tenker jeg at 2 stk B&W ASW610 blir prikken over i'en. Som sagt så har jeg ikke bestemt enda, det er mye å velge mellom, og om 2stk ASW610 passer meg bedre enn kun en enkelt PV1D kan jeg heller ikke svare på.
    Dette må jeg bare høre meg fram til, men jeg må innrømme at det hadde vært stas med 2stk subwoofere =)

Takk igjen =)

Active
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med 1.stk B&W DB1 subwoofer? Det er en extrem subwoofer som de fleste B&W entusiastene drømmer om eller ønsker i oppsettet sitt! Hadde jeg hatt penger til den, så hadde det ikke vært tvil hva jeg ville valgt Ellers lykke til med valget
    B&W CM9
    B&W CMC senter
    SVS SB13-Ultra
    Marantz SR6010
    Electrocompaniet AW250R
    PS3
    Samsung 51" plasma 8000 Serie
    B&W P3

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjør på med T787 og PV1D. Asw610 og CM-subben presterer ikke i nærheten av hva den lille tassen gjør. Den imponerer like mye hver gang. Ekstrem ytelse i forhold til pris/størrelse!

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du er midt på treet i B&W line uppen, kanskje en Rotel receiver hadde gjort jobben? mener at rotel + mid range og oppover B&W passet perfekt sammen. Om ikke jeg husker feil, så brukte faren min det med nautilus anlegget.. var i hvertfall bryston forsterkere og en Mark Levinson DAC. Han maste på at jeg skulle kjøpe meg Rotel receiver når jeg sa jeg var ute etter B&W anlegg i fjor vinter/vår

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville droppet både dyre høytalerkabler, sub, dyr reciever og heller puttet pengene i ekstern effekt til frontene, spess hvis de også skal spille litt musikk

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •