"Morsom lyd", "best på film" - what? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 47 av 47
    Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Stadig leser man dette, om høyttalere og forsterkere som har "høy morofaktor - er morsomme", og ikke minst de er "fantastiske på film".

Hva betyr egentlig dette? Jeg kjenner bare til god - og mindre god lyd. Er høyttalerne, sammen med forsterkeri dugelig på krevende musikk, så er de jammen gode nok for film, som krever mindre high-end kvaliteter enn musikk.

God lyd er aldri kjedelig for meg, men dårlig lyd er kjedelig å lytte til.

Noen som har en forklaring på utsagnene?
    Gidder ikke å lese hele tråden, men om noen skulle ha(god forbid) glemt å nevne distinkt. Å dæven høytalerne mine er distinkt. Hvis det er bra altså..

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "pen lyd" tenker man på B&W. "best lyd" tenker man på Snell THX Reference

Newcomer Sonique sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tenb
    sier deg ingenting??
    ...du vil nok etterhvert fange opp hvilken av anmelderene som ha smak som sammenfaller med din egen, og de ulike jounalistenes "språkdrakt". Da blir det lettere.
    Nei, nada. Hvis jeg må bli kjent med forfatteren først.. ja da er det noe som er vesentlig feil med testen.

Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Jeg er på en korsferd mot denne instillingen som folk har. Vi burde rydde forumet fra urelevante betegnelser og kristendom...

/satire.

Du vet hva jeg mener. Jeg ønsker at folk på avforum heller skal hjelpe de som ønsker å få et "middelmådig" oppsett med å få nettopp dette uten unødvendig dyre innkjøp som ikke er rettferdigjort.

Det er mange som enda er i den gamle HiFi verdens "modus", det er noe jeg ser på som en uting. Akurat som verdien av kabler for digital transport og krystalkuler som skal hjelpe på akustikken.

Vi trenger på den måten noen form for måling som går forbi meneskelige egenskaper, både for å rettferdigjøre våre anbefalinger og for å illustrere forskjellene på alternativene. jeg ønsker at dette temaet skal bli mer oversiktelig for både nye og ærfarne... sybjektive uttalelser, sugesjon og påvirkning er noe jeg syns vi burde averge i den grad vi kan for å hjelpe de som er ny og de som har "fartstid" innen HiFi.

Jeg tar forbehold for skrivefeil da jeg har drukket ikveld=)
    +1

Amen!

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Jeg er på en korsferd mot denne instillingen som folk har. Vi burde rydde forumet fra urelevante betegnelser og kristendom...

/satire.

Du vet hva jeg mener. Jeg ønsker at folk på avforum heller skal hjelpe de som ønsker å få et "middelmådig" oppsett med å få nettopp dette uten unødvendig dyre innkjøp som ikke er rettferdigjort.

Det er mange som enda er i den gamle HiFi verdens "modus", det er noe jeg ser på som en uting. Akurat som verdien av kabler for digital transport og krystalkuler som skal hjelpe på akustikken.

Vi trenger på den måten noen form for måling som går forbi meneskelige egenskaper, både for å rettferdigjøre våre anbefalinger og for å illustrere forskjellene på alternativene. jeg ønsker at dette temaet skal bli mer oversiktelig for både nye og ærfarne... sybjektive uttalelser, sugesjon og påvirkning er noe jeg syns vi burde averge i den grad vi kan for å hjelpe de som er ny og de som har "fartstid" innen HiFi.

Jeg tar forbehold for skrivefeil da jeg har drukket ikveld=)
    +1

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For noen år siden var det en smart musikk produsent som tenkte:

Det hjelper **** så lite at musikken høres flott ut i studioet mitt, når brukerne har langt sjipere greier til å høre musikk på.
    La meg produsere musikken slik at det høres på drittanleggene deres.

Og sånn ble det.
    Nå produserees musikken for å låte så bra som mulig på fedigstereoannleggene du kjøper i en eske til 1850 kr hos elkjøp.

Newcomer tenb sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sonique
    Nei, nada. Hvis jeg må bli kjent med forfatteren først.. ja da er det noe som er vesentlig feil med testen.
    Ok. Da har du åpenbart en mer vitenskapelig tilnærming til hifi enn meg. Noe som er gull verdt, da det ligger i kortene at de måledata du "leser" samsvarer med det du hører.

Selv innehar jeg ikke nok kunnskap nok til å "se" hva som låter bra i mine ører bare ved å lese måledata, selv om jeg skulle ønske det var tilfelle.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _LarZen_
    Jeg har alltid syns at "høy moro faktor" lyd er høyttalere som kan spille høyt uanstrengt og som har en bass som slår deg nesten ihjel.

Det var til jeg skaffet meg noen B&W805, nå er min "moro faktor" krystallklar lyd som jeg får gåsehud av. Men den aller størst "moro faktoren" er dynamikken.

Dynamikken får jeg ikke til å forklare med ord, det bare må oppleves.

Mange nevner mye bass som morofaktor. Det var jo slik det var i tenårene, man målte høyttalerne etter hvor mye bass og diskant de vrengte ut av seg. (imponatoregenskaper) De musikalske egenskapene var det ikke så nøye med, eller kvaliteten på bassen og diskanten.

Jeg vil nå si at en ullen bass er det værste som finnes :wink: Og også en lite oppløst , lys og vesende diskant. Omtrent som på mine gamle Jamo Power.

Egentlig er det ganske få fronthøyttalere som har tilfredsstillende bass. En kvalitetssub burde alle koste på seg, det blir så mye bedre både på musikk og film.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •