B&W CM5 - hvilken slags receiver?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&W CM5 - hvilken slags receiver?

Hei,

Vurderer å kjøpe B&W CM5 til en stue i en 2roms leilighet.

Har en Harman Kardon AVR 255 surround-receiver liggendes. Jeg lurer på om denne i det hele tatt er egnet for å drive disse?

Er villig til å kvitte meg med HK'en og kjøpe en evt. mer egnet stereo-receiver. Har funnet ut at jeg ikke trenger surround da de vil bli brukt til musikk 90% av tiden. Ser for lite på film til at jeg gidder å ha full surround-setup.

Er helt nybegynner hva gjelder hifi, så jeg tar gjerne imot tips som fører meg i retning hva angår høyttaler og receiver-valg. Kan gjerne se på andre høyttaler-modeller og, men tror ikke store gulvhøyttalere egner seg så godt.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg ville byttet den HK`n, det er ikke noe å sette på et par slike flotte høyttalere.

Støtter deg i å gå over til ren stereo, da får du mye mer lydkvalitet for pengene. Ikke glem en god DAC også i oppsettet, en ren og god kilde er minst like viktig som god forsterkeren.

Synes også du kan vurdere CM1, denne har vistnok i enkelte tester scoret bedre enn sin storebror CM5.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD C390DD kan kanskje være noe? Heldigital forsterker med innebygget DAC.

NAD C390DD Integrert forsterker | Hi-Fi Klubben

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Quisten]Tror jeg ville byttet den HK`n, det er ikke noe å sette på et par slike flotte høyttalere.

Hva er galt me Harman?

Støtter første svaret, Hegel. Hva med Rotel?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ntd12tannoy
    Hva er galt me Harman?
    Ikke noe galt med HK.

Men en ren stereoforsterker besitter mye bedre lydkvalitet enn en AV reciever var mitt poeng.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Ikke noe galt med HK.

Men en ren stereoforsterker besitter mye bedre lydkvalitet enn en AV reciever var mitt poeng.

Ja, du sier noe der. Gikk litt fort som vanlig... B&W synes jeg også passer best i rent stereo-oppsett.

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ntd12tannoy
    Ja, du sier noe der. Gikk litt fort som vanlig... B&W synes jeg også passer best i rent stereo-oppsett.

Helt helt enig. B&W høyttalere bør som en hovedregel få noe annet enn kinderegg forsterker å kose seg med

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Helt helt enig. B&W høyttalere bør som en hovedregel få noe annet enn kinderegg forsterker å kose seg med
    eller kinderegg avspiller :lol:

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av YeOlde
    eller kinderegg avspiller :lol:
    To forskjellige ting, men greit du skal få points for den Men to ord om forskjellen: 751 er så overlegen på alle formater at selv rene CD spillere til 7-8000 kr kan få problemer. Ergo ville jeg ikke fått noe bedre selvom jeg kjøpte en "ren" spiller, med kindereggforsterkere kan man ikke si det samme. Tester bekrefter stadig vekk at man får mye mer og bedre lyd for pengene om man kjøper stereo.

Kindereggforsterkere er som nevnt noe annet, hvor lydkvaliteten blir direkte forringet jmf om man hadde gått for ren stereo.

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe klarte ikke dy meg

Det blir en annen debatt igjen, og som har vært før. Har egentlig ikke så stor interesse av det da det er mye subjektive erfaringer også.

Uansett, til TS ville jeg sjekket ut Nad 375 på hifiklubben mot cambridge da de har begge merker der, jeg synes begge merker spiller veldig bra med kanskje litt forskjellige kvaliteter.

Har ikke hørt de komboene her, men ser de går igen i andre tråder og kanskje verdt å sjekke ut mer og se om du kan få en lytterunde på er densen, hegel som nevnt, naim, abrahamsen/electrocompaniet, vincent, rotel

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av YeOlde
    hehe klarte ikke dy meg

Det blir en annen debatt igjen, og som har vært før. Har egentlig ikke så stor interesse av det da det er mye subjektive erfaringer også.

Uansett, til TS ville jeg sjekket ut Nad 375 på hifiklubben mot cambridge da de har begge merker der, jeg synes begge merker spiller veldig bra med kanskje litt forskjellige kvaliteter.

Har ikke hørt de komboene her, men ser de går igen i andre tråder og kanskje verdt å sjekke ut mer og se om du kan få en lytterunde på er densen, hegel som nevnt, naim, abrahamsen/electrocompaniet, vincent, rotel

Enig angående Cambridge, en produsent som jeg kanskje rangerer aller høyest når det gjelder match med BW høyttalere. NAD syns jeg jevnt over låter mindre bra på CM serien.

I motsetning til mange andre syns jeg elektronikk med såkalt varm og fyldig signatur kanskje gjør seg aller best på B&W høyttalere. Marantz, Denon, Vincent og EC for å nevne noen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •