NC2100 og XPA2 level mismatch?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

NC2100 og XPA2 level mismatch?

Hei

Jeg har et stereosystem med Parasound NC2100, Emotiva XPA-2 og B&W683. Problemet ligger i at det skal lite til på volumkontrollen før det begynner å bli høyt. Det er skjelden jeg vrir over klokka 9. Da er det passe høyt. Skal jeg spille lavt så ligger det nedre grenseland av det som er mulig. Dette ser jeg er lite optimalt i følge 2100 manualen.

Your Model 2100 uses a high quality potentiometer to adjust the master volume level. Adjust
    your power amplifier gain controls (if it has them) so that your Model 2100 master volume knob’s
    indicator is between 11 o’clock and 1 o’clock for your most typical listening level. This is its
    “sweet spot” where the control’s left/right channel tracking is closest and its distortion is lowest.
    Note: The Model 2100 has a gain of 12 dB, which is suitable for most brands of power
    amplifiers and is an ideal match for all Parasound power amplifiers.
    2100 Manual
    XPA-2

Det virker som XPA-2 er høyt gainet. Et par RCA dempeledd mellom de to er muligens løsningen. Noen som har erfaringer fra lignende problem?

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XPA serien har 32db med gain. det er rimelig høyt, det er (hvis jeg ikke tar feil) 4db over THX standard.

Dette kan fikses med å lage en ledning med passende motstand eller å sette en passende preamp imellom pre og effekt.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan sette noen Rothwell attenuators på kablene imellom for og effektforsterker.The Emotiva Lounge - Rothwell Attenuators
    Rothwell attenuators

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at Stereolab er forhandler for Rothwell så skal skaffe en par slike. Takk for svar!

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje lurt å prøve de på kablene fra kilde til forforsterker også, vet ikke hva der funker best.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •