Gå fra Spotify til Cd plater? - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 121
    Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    nyte Spotify

Ja, indeed

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forøvrig kritiserer jeg _eksakt_ så mye jeg selv måtte ønske. Dette er et debattforum, hvor man belive it or not, kan si sin ærlige mening. *)

*) Ikke mine ord.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forøvrig kritiserer jeg _eksakt_ så mye jeg selv måtte ønske. Dette er et debattforum, hvor man belive it or not, kan si sin ærlige mening.

Ahh, the karma. Hvor man er så rensket for kreativitet at man tyr til desperasjonens vugge: å ape etter sin debattmotstander. Impressive

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    ...Forståsegpåerne og besserwisserne her inne (jeg trenger ikke nevne nick, slikt tolereres ikke her og da blir jeg sensurert ved utkastelse)...
    Godt å se at du ikke er en besserwisser, da. Utkastelse? Paranoid, Gilmour?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, indeed
    Nå har vi da konstatert at det er lavere bitrate på dvd enn spotify premium.

Klarer du å nyte en dvd?

Hvis du gjør det står vi bare igjen med at du ikke liker at folk har valgfriheten spotify gir da det ikke kan være kvaliteten. Synes du ikke selv det er ganske arrogant å kritisere hvordan folk velger å høre musikk, selv om du tydeligvis gjør det på en annen måte?
    Kino: DI(by BEF) SEAS LRO4Y 10" *4 + SEAS 6,5" Koax | Hypex PSC2.700D - DSP *2 | Krell Resolution C | DefTech Supercube Reference *2 | SVS sss-01 *4 | Yamaha 1030 | Vincent S3 | 106" rammelerret | Sony vpl-vw95 | PS4 | Stue: DefTech DI 6,5LR | Denon AVR-X1200W | Squeezebox |

Min hjemmekino

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gilmour vet ikke hvilken bitrate DVD har - tror jeg. Kanskje WiKi kan hjelpe ham - eller noen andre?

Men, skiit au. DVD er jo bedre enn CD, som er bedre enn Spotify Premium. Så da så.

God tråd som endte i grøfta pga. tulledebattanter (inkl. meg). Jeg ber om unnskyldning.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å se at du ikke er en besserwisser, da. Utkastelse? Paranoid, Gilmour?

Ikke i det hele tatt, jeg snakker av erfaring og kunnskap. Men poenget står seg likefullt, selvom jeg ikke nevner konkrete nick.

Jeg kjenner flere som kvier seg for å bli med i debatter her inne innenfor flere av de konfliktfylte temaene, grunnet besserwisserne og forståsegpåerne som får drive på. Det er synd for forumet faktisk på sikt.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt svar. Jeg bare trekker i deg, Gilmour. Beklager det. Ha en musikkfyllt helg. I beste mening - som det heter.

Mitt poeng er at det går ann å ha mer enn én tanke i hodet samtidig. Det er forskjell på Spotify og lossless CD-rip. Imidlertid er forskjellen også muligens mer enn bare bitrate. "Tuning / EQ" av lyden kan også påvirke lytteopplevelsene.

Spotify er enestående til å oppdage ny musikk - for dernest å kjøpe den samme musikken og nyte den på beste måte (enten via CD-rip - eller HighRez kjøp fra anerkjente nettsites).

I mitt hifiunivers så eksisterer begge side-om-side.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke i det hele tatt, jeg snakker av erfaring og kunnskap. Men poenget står seg likefullt, selvom jeg ikke nevner konkrete nick.

Jeg kjenner flere som kvier seg for å bli med i debatter her inne innenfor flere av de konfliktfylte temaene, grunnet besserwisserne og forståsegpåerne som får drive på. Det er synd for forumet faktisk på sikt.

Jeg er litt uenig.

I tidligere tråder ang blu-ray vs cd var vel du og enig i at det ikke nødvendigvis er mediet i seg selv som er forskjellen, men hvordan de er mixet?

Hver gang du diskuterer noe er vi tilbake til start, alt er svart/hvitt, enten eller. Aldri blir du mer nysgjerrig på verken å lære noe nytt eller prøve ut noe nytt. Du har allerede bestemt deg synes jeg det virker som.

Jeg ser det litt igjen i måten du omtaler forumet på, ord som motdebbatanter, diskusjonsteknikk osv. I hvert fall du og jeg ser nok litt forskjellig på hva forumet er for noe. Jeg opplever at du bruker det som en diskusjonsarena hvor du skal få flest folk til å bli enig med deg. Jeg prøver å gå inn med litt ydmykhet og se om jeg blir litt smartere enn jeg er i dag. Det er masse variabler og det synes jeg er interessant å vite noe om i stedet for kun å dømme sluttresultatet som jeg ikke kan isolere og forklare. Hvis jeg ikke har forstått, hvordan kan jeg jobbe for å få det bedre uten vill gjetting?

Rett meg gjerne om jeg tar feil ang din agenda, men det er sånn jeg oppfatter deg.
    Kino: DI(by BEF) SEAS LRO4Y 10" *4 + SEAS 6,5" Koax | Hypex PSC2.700D - DSP *2 | Krell Resolution C | DefTech Supercube Reference *2 | SVS sss-01 *4 | Yamaha 1030 | Vincent S3 | 106" rammelerret | Sony vpl-vw95 | PS4 | Stue: DefTech DI 6,5LR | Denon AVR-X1200W | Squeezebox |

Min hjemmekino

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig
    Ikke har dem spotify eller vet hvordan ogg vorbis q9 komprimerer
    Ikke vet de at man ikke nødvendigvis må få tap i lyd men har bestemt seg for at all komprimering er hørbar.

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Personlig er jeg lei av folk som innbiller seg at de store forskjellene ligger i kabler og avspiller.

Det er ingen tvil om at de store forskjellene ligger i rommet og hvordan høytalerne integreres i dette. Er ikke dette på stell, så er det andre uinteresant. Og jeg vet ikke om mange her inne som har det første på stell. (jeg kommer ikke på flere en ca. 8 til 10 stk. max.)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En av de beste vennene en hifi-nerd har er tommestokk og akustikkmatter. Deretter musikk - i bøtter og spann. Ja, og en god stol i stoff da seff...

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av metallsulten
    Min erfaring er at folk bruker spotify kun i beruset tilstand, og alle syns det låter knall. Jeg setter på cd for at folk ikke skal bytte sang hele tida, utrolig irriterende på fest.
    Du har tydeligvis ikke vært på fest på 90-tallet. Mot slutten av kvelden lå det en haug på kanskje 50 CDer uten cover rundt stereoanlegget og folk byttet låt hvert annet minutt. Så det er nok et fenomen man (dessverre?) ikke kan gi streaming skylden for

Personlig kjører jeg Spotify via Squeezebox på fest, og legger vekk fjernkontrollen. Resultat: Ingen "party-DJs" som blander seg.
    --
    Thorbjørn

Active BaronRibsskog sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Du har tydeligvis ikke vært på fest på 90-tallet. Mot slutten av kvelden lå det en haug på kanskje 50 CDer uten cover rundt stereoanlegget og folk byttet låt hvert annet minutt. Så det er nok et fenomen man (dessverre?) ikke kan gi streaming skylden for

Personlig kjører jeg Spotify via Squeezebox på fest, og legger vekk fjernkontrollen. Resultat: Ingen "party-DJs" som blander seg.
    I tilegg til at folk brukte evigheter for å finne ut om man hadde en sang som man har lyst å høre. I dag er det jo bare å søke den opp å legge den i køen. Bruker heller tiden å snakke med søte damer, enn å lete i timesvis etter siste hit med DJ Bobo i en CD-haug

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har tydeligvis ikke vært på fest på 90-tallet. Mot slutten av kvelden lå det en haug på kanskje 50 CDer uten cover rundt stereoanlegget og folk byttet låt hvert annet minutt.)
    Dette er så sant som det kan bli. Jeg hadde en kompis som var helt ekstrem på dette, faktisk så ille at jeg kjøpte cd-spiller UTEN fjernkontroll for å redusere problemet. Han byttet gjerne sang etter 10-15 sekunder - hele kvelden.

Min tilnærming var ikke helt vellykket, og medførte at det lå en haug med cd-plater foran anlegget litt utpå kvelden. Og en noe bedugget kompis OPPÅ haugen. Grr.

Ellers husker jeg at det en periode var populært å kjøpe cd-vekslere til anlegget i stua slik at man kunne sette på favorittene uten å lete etter dem i hylla, skuffen eller hvor man nå måtte oppbevare dem. Det var altså et ønske blant forbrukerene om økt tilgjengelighet lenge før streamingtjenestene gjorde sitt inntog.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Muffinman
    Ellers husker jeg at det en periode var populært å kjøpe cd-vekslere til anlegget i stua slik at man kunne sette på favorittene uten å lete etter dem i hylla, skuffen eller hvor man nå måtte oppbevare dem. Det var altså et ønske blant forbrukerene om økt tilgjengelighet lenge før streamingtjenestene gjorde sitt inntog.
    Haha, godt poeng! Fetteren min hadde en Pioneer CD-veksler med plass til 70 CDer om jeg ikke husker feil. Det hadde jeg helt glemt.
    --
    Thorbjørn

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En av de beste vennene en hifi-nerd har er tommestokk og akustikkmatter.
    Eller et par gode hodetelefoner, så er man i sweet spot hele tiden og akustiske tiltak er et saga blott.

En ekte hifi-nerd sitter jo uansett alene og hører på musikk!

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pinguz
    Eller et par gode hodetelefoner, så er man i sweet spot hele tiden og akustiske tiltak er et saga blott.

En ekte hifi-nerd sitter jo uansett alene og hører på musikk!

Det verste er at det siste der er mye sant for min egen del. Jeg kan fint høre musikk på anlegget sammen med andre, make no mistake. Men de utenomjordiske lytteopplevelsene hvor jeg lever meg 100 prosent inn i musikken, og kan få en bedre og bedre rus for hver skive/konsert jeg spiller, de oppstår kun når jeg lytter alene i fred og ro uten forstyrrelser.

Noe som forøvrig alltid er gøy er å demonstrere lyd for diverse folk som tror et alt i ett midianlegg fra elkjøp til 3000 kr gir lydnirvana

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    394
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde min første fest med spotify via squeezebox her for etpar uker siden - og glemte å legge unna fjernkontrollen. Så da fikk jeg god hjelp

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det verste er at det siste der er mye sant for min egen del. Jeg kan fint høre musikk på anlegget sammen med andre, make no mistake. Men de utenomjordiske lytteopplevelsene hvor jeg lever meg 100 prosent inn i musikken, og kan få en bedre og bedre rus for hver skive/konsert jeg spiller, de oppstår kun når jeg lytter alene i fred og ro uten forstyrrelser.
    Det er godt vi er enig om noe da ihvertfall! ;-)

Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •