Gå fra Spotify til Cd plater? - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 121
    Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Qrt
    Er det ikke litt snodig at Spotify, som i all hovedsak henvender seg til tenåringsjenter med headset på telefonen.....
    Her tror jeg vi må innhente litt myte-knusing av Jamie, Adam, Tory, Kari og Grant. For jeg tror du tar veldig feil - noe også Thorbjørn har skrevet.

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Det er nå bare å utføre en blindtest selv. Jeg har ingen problemer med å høre forskjell på 192kbs vs lossless. At grensen skulle gå her har jeg vanskelig for å ta seriøst. Men en blindtest kan utføres på både gode og dårlige måter. Ved 256 kpbs begynner det derimot å blir vanskelig å skille og er avhengig av kildematerialet.
    Jeg regner med at (avhengig av kompresjonstype) det er der det begynner å bli vanskelig for folk flest. Jeg har også gått gjennom en test og klart å skille 192kbps fra større formater, men jeg tror ikke 320kbps har noen direkte "hørbar" bakdel ift. Redbook. Jeg synes ikke det er soleklar forskjell fra 192kbps og feks 320kbps annet enn at 192kbps er litt mer grovkornet.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke litt snodig at Spotify, som i all hovedsak henvender seg til tenåringsjenter med headset på telefonen...
    Jo, det er snodig. Har du en kildereferanse for den påstanden?

Active metallsulten sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    459
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min erfaring er at folk bruker spotify kun i beruset tilstand, og alle syns det låter knall. Jeg setter på cd for at folk ikke skal bytte sang hele tida, utrolig irriterende på fest.

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av metallsulten
    Min erfaring er at folk bruker spotify kun i beruset tilstand...
    Da trur jeg kanskje jeg ville vurdert å funnet meg en mer edrulig omgangskrets...

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke litt snodig at Spotify, som i all hovedsak henvender seg til tenåringsjenter med headset på telefonen, bruker ressurser på noe så insane som 320kbps når ikke en eneste en med stua full av highend hører forskjell på 192kbps og vinyl? For å sette det på spissen ja, men likevel..

Og når vi nå snakker om det.. Bluray og Hdlyd.. I samme grad som jeg mener at jeg hører forskjell på CD og spotify hører jeg også forskjell på bluray og en sliten gammel dvd. Men det kan jo være placebo det også..

Jada, absolutt alt av lydforskjeller er placebo ifølge diverse forståsegpåere her på avforum. Ingen forskjell fra blu-ray HD lyd versus CD/DVD, ingen forskjell på lyd innen kabler, alt er placeboeffekt og vi aner ikke hva vi snakker om.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av metallsulten
    Min erfaring er at folk bruker spotify kun i beruset tilstand, og alle syns det låter knall. Jeg setter på cd for at folk ikke skal bytte sang hele tida, utrolig irriterende på fest.

Korrekt observert, noe jeg stiller meg 100 prosent bak. Og dette er jo noe av de jævlige konsekvensene ved å bruke "kvantitet foran kvalitet" kilder som Spotify og Wimp: lyttevaner og fokus på musikken forringes som en direkte følge av "klikke rundt" bruken.

Det er ikke bare på fest dette uvesenet blir en integrert del av lyttemønsteret, det skjer hjemme også. Jeg tror fullt og helt at man mister essensielle aspekter av konsentrert musikklytting på sikt ved å bruke disse tjenestene mye. Altfor lettvint å tillegge seg en overfladisk måte å høre musikk på, fordi det blir overdrevent tilgjengelig/lett å bytte sanger.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Korrekt observert, noe jeg stiller meg 100 prosent bak. Og dette er jo noe av de jævlige konsekvensene ved å bruke "kvantitet foran kvalitet" kilder som Spotify og Wimp: lyttevaner og fokus på musikken forringes som en direkte følge av "klikke rundt" bruken.

Det er ikke bare på fest dette uvesenet blir en integrert del av lyttemønsteret, det skjer hjemme også. Jeg tror fullt og helt at man mister essensielle aspekter av konsentrert musikklytting på sikt ved å bruke disse tjenestene mye. Altfor lettvint å tillegge seg en overfladisk måte å høre musikk på, fordi det blir overdrevent tilgjengelig/lett å bytte sanger.
    Du burde bruke mere tid med CD/BD'ene dine, og mindre tid på å bekymre deg over og kritisere/debatere andre folks lyttevaner på forumet.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pinguz
    Du burde bruke mere tid med CD/BD'ene dine, og mindre tid på å bekymre deg over og kritisere/debatere andre folks lyttevaner på forumet.

Jeg bruker til opplysning timer hver eneste dag på mine CD skiver og blu-rays (høyt elskede sådan). Forøvrig kritiserer jeg _eksakt_ så mye jeg selv måtte ønske. Dette er et debattforum, hvor man belive it or not, kan si sin ærlige mening.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker til opplysning timer hver eneste dag på mine CD skiver og blu-rays (høyt elskede sådan). Forøvrig kritiserer jeg _eksakt_ så mye jeg selv måtte ønske. Dette er et debattforum, hvor man belive it or not, kan si sin ærlige mening.
    Jeg kan bare ikke se annet enn, med likhet til kabeldebater, så oppnår ikke disse streaming VS CD/BD debatene dine noe annet enn slitte tastatur og høyere antall poster.

Men når du til de grader rakker ned på folk som streamer som om de er mindre entusiaster en folk som går for plast/vinyl skiver, så er det vanskelig å holde seg på sidelinjen.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan bare ikke se annet enn, med likhet til kabeldebater, så oppnår ikke disse streaming VS CD/BD debatene dine noe annet enn slitte tastatur og høyere antall poster.

Men når du til de grader rakker ned på folk som streamer som om de er mindre entusiaster en folk som går for plast/vinyl skiver, så er det vanskelig å holde seg på sidelinjen.

Dette er ikke en av "mine" streamingdebatter, jeg var lenge helt passiv i denne tråden og helt andre debattanter har bragt den inn på det nåværende sporet.

Dog er det bra oppslutning om dette temaet, noe som forteller meg at problemstillingen opptar svært mange, så også debattanter her på forumet.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada, absolutt alt av lydforskjeller er placebo ifølge diverse forståsegpåere her på avforum. Ingen forskjell fra blu-ray HD lyd versus CD/DVD, ingen forskjell på lyd innen kabler, alt er placeboeffekt og vi aner ikke hva vi snakker om.
    Gilmour, leste du post 79?

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Gilmour, leste du post 79?

Naturligvis, jeg har lest hele tråden. Hva vil du frem til fra innlegget til Hybris?

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dog er det bra oppslutning om dette temaet, noe som forteller meg at problemstillingen opptar svært mange, så også debattanter her på forumet.
    Jeg trur det heller er folks tendens til å sette ting på spissen, forherling av eget medium og demonisering av andres medium som får folk til hente popcorn og knekke fingre over tastaturet, enn selve "problemstillingen" Stream VS CD/BD...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trur det heller er folks tendens til å sette ting på spissen, forherling av eget medium og demonisering av andres medium som får folk til hente popcorn og knekke fingre over tastaturet, enn selve "problemstillingen" Stream VS CD/BD...
    +1

For å være helt ærlig tror jeg ikke mange føler så utrolig sterkt rundt temaet, men det er måten ting blir sagt og fremstilt på som skaper alle disse debattene.

Det er alltid to leire, de som hører det de mener de hører og ingen skal si noe annet. Og de som prøver å finne ut av hvorfor det er sånn. Som nevnt tidligere så skjønner jeg ikke at flere ikke er mer nysgjerrig på hva som forårsaker hva. Med en gang det blir stilt spørsmålstegn ved noe noen har hørt, med helt egne fantastiske ører så skal ingen kunne si noe i mot.
    Kino: DI(by BEF) SEAS LRO4Y 10" *4 + SEAS 6,5" Koax | Hypex PSC2.700D - DSP *2 | Krell Resolution C | DefTech Supercube Reference *2 | SVS sss-01 *4 | Yamaha 1030 | Vincent S3 | 106" rammelerret | Sony vpl-vw95 | PS4 | Stue: DefTech DI 6,5LR | Denon AVR-X1200W | Squeezebox |

Min hjemmekino

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Naturligvis, jeg har lest hele tråden. Hva vil du frem til fra innlegget til Hybris?
    At det ikke bestrides å være bedre lyd på BD enn DVD og at CD har bedre lyd enn DVD også. Bare så det ikke er tvil om at de fleste herinne er enige om at det er hørbart forskjeller på diverse kilder.

Men at utgangspunktet ofte er forskjellig da BD/DVD oftest er surrerundt-lyd med de fordeler det innebærer mens CD redbook er to-kanals med de fordeler det innebærer.

Så får vi ta høyeste bitrate i Spotify vs. CD som eget kapittel.

Active BaronRibsskog sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    At det ikke bestrides å være bedre lyd på BD enn DVD og at CD har bedre lyd enn DVD også.
    Jeg bestrider ikke at det stort sett er slik, men det er ikke noe i formatet som gjør at DVD er dårligere enn CD. DVD støtter PCM 2.0 som tilsvarer det man har på CD.

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig snakker du fornuft.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ganske underholdende at DVD dras frem her. CD har en teknisk lydkvalitet som overgår DVD - og DVD er faktisk dårligere enn Spotify Premium. Mao. så betyr ikke det at man ikke kan nyte sine DVD-er. Det betyr også at man kan nyte Spotify Premium over sine DVD-er.

Qrt og Gilmour er så befengt av placebo at det er ganske komisk.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger

Qrt og Gilmour er så befengt av placebo at det er ganske komisk.

Det er helt andre debattanter enn meg og Qrt som er fanatisk opphengt i placebo, bare så det er nevnt. Forståsegpåerne og besserwisserne her inne (jeg trenger ikke nevne nick, slikt tolereres ikke her og da blir jeg sensurert ved utkastelse), forsøker devaluere og ugyldiggjøre folks lytteopplevelser i nærmest enhver setting ved å kaste inn placebokortet.

En utvikling jeg ser flere og flere er luta lei av.

Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •