Reciever og DVD - Brukt eller nytt?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Reciever og DVD - Brukt eller nytt?

Blir ikke så jeg skal legge i mer enn en 5-8000,- i dette. Trenger ikke noe versting utstyr.
    Recieveren jeg tenker på er en Denon 3801. Hvordan er denne i forhold til f.eks. NAD 763?

1. Hva vil gi mest utbytte for pengene? Kjøpe noe som er 3 år gammelt, eller kjøpte tilnærmet nytt(opptil et år gammelt?

2. Trenger jeg egentlig THX-lyd?

3. Vurderer å droppe DVD-spiller, og heller ha en litt kraftig PC som jeg kan bruke som HTPC. Vil bilde og lyd bli like bra? Tenker på å bygge PC til rundt 10000,- vs DVD-spiller til 4000,-
    Litt feig sammenlikning, men trenger jo endel ekstra ting på PC'n.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Reciever og DVD - Brukt eller nytt?

1. Brukt gir ofte mye mer for pengene enn nytt, med mindre det er et godt tilbud på det nye. Om du skal velge Denon eller NADen vil jeg ikke fortelle deg. Det kommer ann på høyttalere det skal brukes på, musikksmak etc. Men NADen er nok mer strømsterk enn Denonen, og passer til å drive høyttalere som krever litt strøm. Denonen spiller kanskje "finere" enn NADen, men har som sagt ikke så alt for mye kraft å vise til.

2. Nei. Ikke logoen hvertfall...

3. En HTPC bygd riktig gir gode nok bilder og bra lyd. Bare Spør HiFil f.eks, han sitter sikkert på et par gode tips der.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Reciever og DVD - Brukt eller nytt?

Sitat Opprinnelig postet av kenti
    1. Brukt gir ofte mye mer for pengene enn nytt, med mindre det er et godt tilbud på det nye. Om du skal velge Denon eller NADen vil jeg ikke fortelle deg. Det kommer ann på høyttalere det skal brukes på, musikksmak etc. Men NADen er nok mer strømsterk enn Denonen, og passer til å drive høyttalere som krever litt strøm. Denonen spiller kanskje "finere" enn NADen, men har som sagt ikke så alt for mye kraft å vise til.

2. Nei. Ikke logoen hvertfall...

3. En HTPC bygd riktig gir gode nok bilder og bra lyd. Bare Spør HiFil f.eks, han sitter sikkert på et par gode tips der.
    Litt usikker når det gjelder høytalere. Vet ikke hvor mye jeg skal legge ut enda. Leter etter gode tilbud.

Blir kanskje så jeg bruker en effektforsterker til å kjøre 2 subber i tillegg. Vi får se.

3. Riktig bygd :wink: Har aldri bygd PC før, men det ordner seg vel..

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde ikke giddet å bruke penger på en HTPC, så lenge du ikke har en projector du skal bruke. På en vanlig tv vil du ikke se noe forskjell på bildet uansett, og lyden er vel like god, om ikke bedre, på en standalone dvd-spiller til 4000. For ikke å snakke om bruker vennligheten på en dvd-spiller kontra HTPC :wink:
    Men det går fint an å bruke pcn som dvd-spiller, hvis du må ha deg pc uansett.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mirage
    Jeg hadde ikke giddet å bruke penger på en HTPC, så lenge du ikke har en projector du skal bruke. På en vanlig tv vil du ikke se noe forskjell på bildet uansett, og lyden er vel like god, om ikke bedre, på en standalone dvd-spiller til 4000. For ikke å snakke om bruker vennligheten på en dvd-spiller kontra HTPC :wink:
    Men det går fint an å bruke pcn som dvd-spiller, hvis du må ha deg pc uansett.
    Skal ha prosjektor..

Vurderer å kjøpe zamot(hvis han kaller seg det... :roll: ) sitt utstyr. Denon forsterker og DVD-spiller. Men har ikke helt bestemt meg for om jeg trenger dvd-spilleren. Trenger uannsett en ny PC, vet bare ikke når jeg skal bygge den, evt hvor mye ekstra det vil koste dersom jeg bygge HTPC med skikkelig skjermkort og lydkort..?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •