Har problemer med lyden på anlegget mitt. Har et Bose V25 anlegg som er koblet til en Samsung D8005 TV (hdmi), PS3 (hdmi) og Apple Airport Express (optisk lyd). Samtidig har jeg også en optisk kabel fra TV'n til recieveren for å få hi-fi lyd når jeg ser på vanlig tv.

Når jeg spiller musikk via Airport Express blir lyden akkurat slik jeg vil ha den, klar og fin. Samme gjelder når jeg ser på vanlig TV med lyd på V25 anlegget.

Men derimot når jeg spiller av en film på TV (enten via USB direkte i TV'n, eller når jeg streamer direkte fra PCn til TV'n over nettverket) skurrer lyden ganske mye. Virker som at det er de lave frekvensene som skurrer mest, altså bass. Trodde først at det kunne ha noe med dårlig dataoverføring på nettverket, men det ble altså utelukket når jeg spilte av samme filmen med usb-minne direkte i TV'n.

Hva er det som kan gjøre at lyden kun skurrer når jeg spiller av filmer og ikke når jeg ser på vanlige tv signaler når lyden strengt tatt går gjennom samme optiske lydkabel? Kan være verdt å legge til at dersom jeg skrur av anlegget som skurrer og setter på volumet på TVn, så er det ingen skurring i det hele tatt.

Kan kvaliteten på de optiske kablene ha noe å si? Kjøpt på Clas Ohlson..