Feil i Logitech Media Server/Squeezebox server løst.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Talking Feil i Logitech Media Server/Squeezebox server løst.

Mange som meg har kanskje opplevd at ting blir borte i mapper på LMS eller SB når denne har hatt en oppdatering?

Selv har jeg SqueezeBox Duet som jeg bruker hver dag. Den kjøres sammen med en pc med windows 7 64bit. Etter en oppdatering av LMS så fikk jeg opp diverse ting på min remote. Man kunne se at musikk og artiskmenyer var der. Men gikk man videre på de, så så man raskt at mappene var tomme.

Etter mye leting på nett så fant jeg løsningen. Det var iTunes som skapte trøbbelet. Da jeg til stadighet fikk "lms media scan terminated unexpectedly" ved scanning av musikk arkivet mitt i LMS.

Gjør som følger om du har LMS og iTunes på din maskin. Åpne LMS kontrollpanel
    gå på Advanced tab og Advanced settings -> webside dukker opp-> gå på iTunes -> huk BORT for iTunes -> klikk Apply. Ta ny rescan av arkivet i LMS. Voila, alt er tilbake
    Funka i hvertfall som f her

PS. Har du android mobil anbefaler jeg Squeeze Commander appen fra Google Play (tidl. Android market). Squeeze Commander koster ca 24 nkr, men er så absolutt verdt det i forhold til Logitechs egen gratis versjon. Ikke er den bare mere brukervennlig eller penere, men flere muligheter er det også. Med SC kan du også laste hele musikkfila over til mob/tab om du vil ha den dit.

https://play.google.com/store/apps/d...b21tYW5kZXIiXQ..

Newcomer balsam sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

feil med Logitech Media server

Hei wildman.

Takk for tråden din og belysningen av problemet med LMS. Jeg har fått samme feil nå og forsøkt oppskriften din + mange andre alternativ og media biblioteket mitt fremstår fremdeles som tomt (slik du beskriver det). Kan du ha en lur løsning på dette igjen? Jeg kan iallefall ikke finne ut av dette, og er dermed uten musikk. Kan benytte nettradio, men media biblioteket lar seg ikke rescanne og finner altså ikke musikken min igjen. Tips og triks mottas med stor takk

Mvh
    Trond, alias balsam

Sitat Opprinnelig postet av Wildman Vis post
    Mange som meg har kanskje opplevd at ting blir borte i mapper på LMS eller SB når denne har hatt en oppdatering?

Selv har jeg SqueezeBox Duet som jeg bruker hver dag. Den kjøres sammen med en pc med windows 7 64bit. Etter en oppdatering av LMS så fikk jeg opp diverse ting på min remote. Man kunne se at musikk og artiskmenyer var der. Men gikk man videre på de, så så man raskt at mappene var tomme.

Etter mye leting på nett så fant jeg løsningen. Det var iTunes som skapte trøbbelet. Da jeg til stadighet fikk "lms media scan terminated unexpectedly" ved scanning av musikk arkivet mitt i LMS.

Gjør som følger om du har LMS og iTunes på din maskin. Åpne LMS kontrollpanel
    gå på Advanced tab og Advanced settings -> webside dukker opp-> gå på iTunes -> huk BORT for iTunes -> klikk Apply. Ta ny rescan av arkivet i LMS. Voila, alt er tilbake
    Funka i hvertfall som f her

PS. Har du android mobil anbefaler jeg Squeeze Commander appen fra Google Play (tidl. Android market). Squeeze Commander koster ca 24 nkr, men er så absolutt verdt det i forhold til Logitechs egen gratis versjon. Ikke er den bare mere brukervennlig eller penere, men flere muligheter er det også. Med SC kan du også laste hele musikkfila over til mob/tab om du vil ha den dit.

https://play.google.com/store/apps/d...b21tYW5kZXIiXQ..

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsvinnende bibliotek skjer ofte hos meg også. Ofte hjelper det å restarte pc'en som kjører LMS, men noen ganger må jeg fjerne mapper og legge inn alt på nytt og kjøre rescan. Har også funnet ut at det ikke lønner seg å oppgradere til nyeste versjon av LMS (jeg googlet litt og fikk tips om å beholde en spesifikk versjon - husker dog ikke i farten hvilken jeg har).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •