Hvilken offentlig kino er den beste? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ringen Sal 1: Hvor tror folk det er best å sitte?
    Plass 1 eller 2?

Sist jeg var på Colosseum sal1 (avengers) var det så høyt at det skar i ørene. Det plaget meg så mye at jeg til tider ikke klarte å konsentrere meg om filmen. Mulig mine unge ører er noe mer følsomme enn andres?
    Så Prometheus på Ringen sal 1 , konge lyd.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sal 1 er ganske så liten.
    Så, nr 2 eller bakover 1-2 rader har nok den beste lyden.

Active
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Festningen Kino

Ser ut som det blir SF Kinos prestisjekino i Norge.

Festningen Kino - SF - Hjem

Bilder fra lignende SF Bio kinoer i Sverige:

Stockholm - Rigoletto på SF Bio - biograf, film, biljetter Digitala projektorer: Barco 4K DP4K-32B

Göteborg - Fs Bergakungen på SF Bio - biograf, film, biljetter

Barco 4K DLP Cinema har nylig hatt en demonstrasjon der Barco's DP4K-32B ble matchet mot en konvensjonell 15/70mm filmprojektor Barco | Press releases | Barco's 4K DLP Cinema® projector takes on 15/70mm film at Digital Cinema Symposium

Gigantkino på Akershus festning - VG Nett om Bevegelser

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Har hørt mye bra om Ringen jeg også, men aldri vært der. Synes også Colosseum sal 1 har veldig god lyd, men er helt enig i at de ofte spiller med for lavt volum. Samtidig kan nok inntrykket av lavt volum også ha noe med bestykningen å gjøre ettersom de benytter bånddiskanter fra Alcons som jo vrenger seg veldig lite og dermed kan virke som om spiller lavere enn de egentlig gjør... Bergen Kino har også Alcons diskanter. Nå funker jo selvsagt hornladede kompresjonsdiskanter også greit, men jeg er mye mer følsom for høy "kompresjonslyd" enn det jeg opplever fra bånddiskant-ladede horn... Ser en på waterfall og lignende diagrammer er det jo også slik at bånddiskantene gir mindre etterklang og har mer kontroll, noe jeg også tror øret oppfatter, spesielt på høye effekter. BEF sin kino er jo et glimrende eksempel på at høy effekt faktisk kan kombineres med liten forvrengning og dermed farlig "behagelig" lyd selv opp mot dit ørehinnens fysiske begrensninger begynner å melde seg...

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    Den Nylig ombygget Farsund kino sies å være en av hvertfall norges beste! fullt opp THX med QSC system, er helt utrolig heftig! 8)
    1 stor sal og en "intinsal"
    Bildet er fra sal 1!
    QSC anlegga har det blitt solgt mange av i senere tid da de har vunnet mange anbudskonkuranser, men ettersom jeg har hørt er det delte meninger om hvor bra de er....

Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Har hørt mye bra om Ringen jeg også, men aldri vært der. Synes også Colosseum sal 1 har veldig god lyd, men er helt enig i at de ofte spiller med for lavt volum. Samtidig kan nok inntrykket av lavt volum også ha noe med bestykningen å gjøre ettersom de benytter bånddiskanter fra Alcons som jo vrenger seg veldig lite og dermed kan virke som om spiller lavere enn de egentlig gjør... Bergen Kino har også Alcons diskanter. Nå funker jo selvsagt hornladede kompresjonsdiskanter også greit, men jeg er mye mer følsom for høy "kompresjonslyd" enn det jeg opplever fra bånddiskant-ladede horn... Ser en på waterfall og lignende diagrammer er det jo også slik at bånddiskantene gir mindre etterklang og har mer kontroll, noe jeg også tror øret oppfatter, spesielt på høye effekter. BEF sin kino er jo et glimrende eksempel på at høy effekt faktisk kan kombineres med liten forvrengning og dermed farlig "behagelig" lyd selv opp mot dit ørehinnens fysiske begrensninger begynner å melde seg...
    Lokalkinoen her har også kjøpt ett mindre Alcons oppsett og det spiller bra det men også det med litt lite volum. Kjenner godt en av kinoteknikkerne her og de er ikke helt fornøyd med hvordan installatør har justert opp anlegget bl.a. pga dette med volumet som er for lavt (og iom at det er litt komplisert å justere på slike anlegg ønsker de ikke justere for mye selv).

Kanskje det er en viss sammenheng med at importør av Alcons justerer anlegget unødvendig lavt dersom dette går igjen på fler Alcons oppsett?

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Festningen ser jo veldig spennende ut Blir konkurrent med Oslokino