skal investere i ny hjemmekino til høsten / vinteren, hjelp ?:)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

skal investere i ny hjemmekino til høsten / vinteren, hjelp ?:)

Hei!

Skal investere i et hjemmekino anlegg til stua!

Budsjett: 150 - 200 000

Har sett litt på høyttalere, men ikke bestemt meg helt!

Likte veldig godt B&W, Canton, Dali og DynAudio!

Stua er på 40 kvadrat, men plassen der anlegget skal stå er på 4m lang, 5m bredt, men av erfaring kreves store høyttalere da "mye av lyden" forsvinner i rommet!

Tepper, tykke gardiner og akustikk plater skal jeg selvfølgelig også kjøpe!

Tips til forsterkere, høyttaler kombinasjoner som passer bra osv, innenfor dette budsjettet ? blir 5.1 da det ikke er mulighet til 7.1 hjemmekino!

takker for hjelp på forhånd!

Mvh

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HighEnd-Ole
    Hei!

Skal investere i et hjemmekino anlegg til stua!

Budsjett: 150 - 200 000

Har sett litt på høyttalere, men ikke bestemt meg helt!

Likte veldig godt B&W, Canton, Dali og DynAudio!

Stua er på 40 kvadrat, men plassen der anlegget skal stå er på 4m lang, 5m bredt, men av erfaring kreves store høyttalere da "mye av lyden" forsvinner i rommet!

Tepper, tykke gardiner og akustikk plater skal jeg selvfølgelig også kjøpe!

Tips til forsterkere, høyttaler kombinasjoner som passer bra osv, innenfor dette budsjettet ? blir 5.1 da det ikke er mulighet til 7.1 hjemmekino!

takker for hjelp på forhånd!

Mvh
    Med det budsjettet, hva med og ordne et dedikert rom?

Og er jo utallige muligheter, så der er det nok bare og reise rundt og lytte:-)

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men bare for å sette deg på et spor, av hva jeg personlig ville sett på:

Klipsch RF-7 II
    Klipsch RC-64 II
    Klipsch RS-62 II
    JL Fathom F113 (gjerne 2 stk, disse er god både til film og musikk)
    -alt. SVS PC13-Ultra DSP x 2 (råå på hjemmekino)
    Paradound Halo A51 (effekt)
    Paradound Halo P7 (pre)

Havner totalt på ca 140K. Da trenger du evt BD-spiller, kabler etc i tillegg:-D

Newcomer Cocoz sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liker forslaget over her, men jeg ville uten tvil kjøpt brukt. Tipper du vil spare ca 50k på å finne dette på brukten ifht. Nypris.

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville brukt et par tusen på å besøke folk med forskjellige produsenter representert.

Om anlegget skal brukes til musikk i tillegg så trenger du ikke nødvendigvis bare besøke folk med hjemmekinoanlegg, men også stereoanlegg i prisklassen 80-100k.

Dette vil fortelle deg en del om dine egne preferanser slik at du kan danne deg et bilde av hva slags kvaliteter som er viktige for deg og hvorfor de er viktige.

Jeg ville også satt av noen kroner til akustikktiltak som er stuevennlige. I denne prisklassen (og de fleste prisklasser strengt tatt) være en liten investering som vil gi deg mye mer igjen for investeringen din.

Fokuser mest på høyttalerprodusent i første omgang, så finner du heller elektronikk som passer høyttalerne du liker, og senter/bakhøyttalere og subwoofere (flertall) som passer frontene. Det tror jeg er en god vei mot målet ditt.

Noen innspill fra meg på hva jeg ville vurdert av høyttalere i første omgang:

1. Dali Mentor/Helicon; Helicon 400 i front, matchende senter og rimeligere bakhøyttalere fra Mentor-serien
    2. Monitor Audio; Dynamiske og med fin lydkvalitet
    3. Klipsch - Artig til hjemmekino med sin dynamikk. Kan bli litt kvasse i toppen for min smak.
    4. B&W; forrige generasjon 800-serie, 804 i front, kanskje 803D/Dia om du finner det innen budsjett. Krever sitt av forsterkeriet, men gir en magisk mellomtone og flott lyd. Hadde 803D og 803Dia selv.
    5. Canton; tysk presisjon, kan bli for nøytral for enkelte
    6. PSB?
    7. Om du vil tenke litt annerledes - Meridian aktive høyttalere med digital inngang. Mitt valg i stua, så jeg er kanskje inhabil.. DSP7k eller 6k fra forrige generasjon, sjekk med hifihuset om de har noen gode tilbud. Blir stuevennlig og innehar flotte kvaliteter, samt at du slipper å tenke på å matche effektforsterker med høyttalere. De har også meget habile surroundprosessorer.

Listen er hverken uttømmende eller i prioritert rekkefølge.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •