Pre-out ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9

Tråd: Pre-out ?

Newcomer captain Knife sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pre-out ?

Hei ! Jeg har nad c372, med pre-out, men er ikke helt sikker på om jeg forstår det riktig, er det noen som kunne gi meg en grei forklaring ? for det jeg lurer på om også er hvis jeg kobler min forsterker med en surround forsterker, blir det bedre lyd ? eller er det bare jeg som tar feil ?

Takker for all hjelp ^^

Newcomer samiboy sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke sikker på om jeg forsto deg helt, men er det slik at du lurer på om du får bedre lyd av å koble på en effektforsterker til forforsterkeren din?

Det er klart at høyttalerene har bedre av å få mer effekt. Spiller med mer kontroll på elementene, kan spille høyere osv.

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av captain Knife
    kobler min forsterker med en surround forsterker
    Hva mener du her egentlig? Skal du bruke nad sin forforsterker (pre-out) og effektdelen på en surround? Om det er en god ide kommer ann på effekt delen på surround forsterkeren din, er den bedre en på nad'en?

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er NAD'n i det hele tatt en surround forsterker, eller er den stereo?
    Ser ikke for meg at du har noe å hente, da den surroundreceiveren må være ganske kraftig for at de skal ha noe for seg, og da er den nok i det litt høyere prissjiktet, dermed er nok også pre-delen i receiveren bedre!
    Om du tenker brokobling, og bruke en kanal fra NAD, og en fra receiver, er det noe annet... Om det er det du mener vet jeg ikke, om det er mulig med utstyret du har er jo en annen sak, og evt blande to merker der er vil ikke noe jeg ville gjort...
    Alt i alt, sjansen for bedre lyd er nok liten ja... Bedre å heller legge penger i en god stereoforsterker eller stereo-pre/effekt (om du har stereo), eller en flerkanals effekt, evt ny og bedre/sterkere receiver...

Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mfufu
    Hva mener du her egentlig? Skal du bruke nad sin forforsterker (pre-out) og effektdelen på en surround? Om det er en god ide kommer ann på effekt delen på surround forsterkeren din, er den bedre en på nad'en?
    Okei, srry for at jeg forklarte dårlig, jeg skal prøve igjen, jeg har en nad c372, det er stereo, så det jeg spør om, hva er pre-out ? jeg veit jeg kan koble forsterkere sammen med det, men ikke noe mer enn det, og er det mulighet og koble stereo forsterkeren min (nad c372) med en surround forsterker ? og vil det da eventuelt bli bedre lyd ut av det ?

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei, srry for at jeg forklarte dårlig, jeg skal prøve igjen, jeg har en nad c372, det er stereo, så det jeg spør om, hva er pre-out ? jeg veit jeg kan koble forsterkere sammen med det, men ikke noe mer enn det, og er det mulighet og koble stereo forsterkeren min (nad c372) med en surround forsterker ? og vil det da eventuelt bli bedre lyd ut av det ?
    Du har to muligheter, enten kan du koble på en effektforsterker på din NAD C372, f.eks en NAD C272. Da kan du brokoble, og få mye mer effekt enn i dag. Da benytter du pre-out på NAD C372

Alternativt hvis du ønsker et surround-system, kan du kjøpe en surround-receiver med pre-out, også kan du bruke NAD C372 som effektforsterker på denne, for å få bedre lyd i fronthøyttalerene (Hjemmekinoreceivere er (som regel) svakere enn det NAD C372 er). Da benytter du main-in på NAD C372.

Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av r0ver2
    Du har to muligheter, enten kan du koble på en effektforsterker på din NAD C372, f.eks en NAD C272. Da kan du brokoble, og få mye mer effekt enn i dag. Da benytter du pre-out på NAD C372

Alternativt hvis du ønsker et surround-system, kan du kjøpe en surround-receiver med pre-out, også kan du bruke NAD C372 som effektforsterker på denne, for å få bedre lyd i fronthøyttalerene (Hjemmekinoreceivere er (som regel) svakere enn det NAD C372 er). Da benytter du main-in på NAD C372.
    Surround forsterkeren er svakere, den er på 120w maks, mens min er minimum 150w og 340w dynamisk, vi skal bruke dette på et lan, for og få kobla anlegga våre sammen, og så bare bruke 1x aux kabel : )

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Surround forsterkeren er svakere, den er på 120w maks, mens min er minimum 150w og 340w dynamisk, vi skal bruke dette på et lan, for og få kobla anlegga våre sammen, og så bare bruke 1x aux kabel : )
    Ja hvis den surroundforsterkeren har pre-out så tar du bare en aux/signalkabel fra den og til main-in på NAD'en din

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Ja hvis den surroundforsterkeren har pre-out så tar du bare en aux/signalkabel fra den og til main-in på NAD'en din
    Da må man fjerne forbindelsen mellom NAD'ens forforsterker og main-in kontakten. Evt. kan man koble via en inngangsvelger - f.eks. noe slikt: Elektroshop.no - og kan dermed svitsje mellom pre-out fra NADen og pre-out fra surroundforsterkeren.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •