Oppgradering av utstyr i kinoen, trenger tips!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer Cocoz sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppgradering av utstyr i kinoen, trenger tips!

Kan da starte med dagens utstyrsliste:
    Optoma HD73
    106" grayvision lerret
    Pioneer SC LX-85
    Pioneer BDP 430
    Klipsch RF-63
    Klipsch RC-3 MK II
    Klipsch RS-52
    Klipsch RS-3
    SVS BP12 plus/2

I teorien er dette et godt system som funker veldig bra, men jeg ønsker noe annet samtidig som jeg savner mine gamle RF-7.

Min tanke var å beholde lerret, reciver og be spiller. Tenkte oppgradere projektoren til en full hd, merke spiller ingen rolle.

Men til HT hadde jeg tenkt med 9.2 med Klipsch:
    Klipsch RF-7 MKII
    Klipsch RC-64 MKII
    Klipsch RS-52
    2x Klipsch RS-42

Så hadde jeg tenkt å prøve Klipsch SW-112 istedenfor noen SVS.

Sitter også med et lite sug etter en Parasound Halo A51 igjen, eller har dere andre forslag på effekt?

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Sherbourn PA 2-250 Passer bra ilag med Klipsch eller denne
    Sherbourn PA 5-200
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runefalk
    Hva med Sherbourn PA 2-250 Passer bra ilag med Klipsch eller denne
    Sherbourn PA 5-200
    Den 5 kanaleren kan være av interesse. Men så igår etter jeg postet dette innlegget at Emotiva har kommet med en ny værsting 5 kanaler. Men dollaren er sterkere nå enn det han har vært tidligere, så lønner seg kanskje å vente litt om man skal bestille ifra statene?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cocoz
    Den 5 kanaleren kan være av interesse. Men så igår etter jeg postet dette innlegget at Emotiva har kommet med en ny værsting 5 kanaler. Men dollaren er sterkere nå enn det han har vært tidligere, så lønner seg kanskje å vente litt om man skal bestille ifra statene?
    Med en så god receiver,så har du vel strengt tatt ikke bruk for en 5-kanaler vel ?
    Den orker vel greit å dra bak-kanalene dine alene skull en tro!

Hadde vurdert en god 3 kanaler tror jeg - hvis du ikke vurderer å gå over til en ren prossesor etterhvert da....?

Selv har jeg vert litt nysgjerrig på denne fra Anthem Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 - Anthem MCA 30

Ikke så verst pris heller,men vet jo ikke hvordan den spiller,men Anthem virker jo å ha gode produkter!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Med en så god receiver,så har du vel strengt tatt ikke bruk for en 5-kanaler vel ?
    Den orker vel greit å dra bak-kanalene dine alene skull en tro!

Hadde vurdert en god 3 kanaler tror jeg - hvis du ikke vurderer å gå over til en ren prossesor etterhvert da....?

Selv har jeg vert litt nysgjerrig på denne fra Anthem Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 - Anthem MCA 30

Ikke så verst pris heller,men vet jo ikke hvordan den spiller,men Anthem virker jo å ha gode produkter!
    Hei!

Ser du sitter med samme reciver å du har nok rett i det du sier. Men ser prisen på 3kanals er så å si det samme som 5kanals, å da kan jeg jo la muligheten for er pro. Være åpen.

Emotiva leverer 5x400 for ca 15.000.- ferdig fraktet, så det er er alternativ jeg sterkt vurderer. Kunne kanskje splittet signalet fra reciver til effekt og brukt 2kanaler på hver front, det hadde blitt krem tenker jeg.

En annenting er jo at Emo passer bra sammen med Pio i racket:-)

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Ser du sitter med samme reciver å du har nok rett i det du sier. Men ser prisen på 3kanals er så å si det samme som 5kanals, å da kan jeg jo la muligheten for er pro. Være åpen.

Emotiva leverer 5x400 for ca 15.000.- ferdig fraktet, så det er er alternativ jeg sterkt vurderer. Kunne kanskje splittet signalet fra reciver til effekt og brukt 2kanaler på hver front, det hadde blitt krem tenker jeg.

En annenting er jo at Emo passer bra sammen med Pio i racket:-)
    Ok skjønner den....

Det er jo en veldig bra pris da - skjønner godt at du vurderer denne da!
    Men krefter er en ting - men hvor bra spiller egentlig Emotiva ??
    Aldri hørt en sånn en,men hadde vert intressant!

Biamping kan jo også vere noe å teste ja!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok skjønner den....

Det er jo en veldig bra pris da - skjønner godt at du vurderer denne da!
    Men krefter er en ting - men hvor bra spiller egentlig Emotiva ??
    Aldri hørt en sånn en,men hadde vert intressant!

Biamping kan jo også vere noe å teste ja!
    Testet XPA-5 og XPA-2, fungerte greit, men måtte føye seg for Parasound Halo A51.

Men med den pris diffen så bør parasounden være bedre.

Men ellers, hva synes dere om høytaller pakken? Noen som har testet suben? Noen forslag på projektor til maks 10.000.- helst mindre, kjøper gjerne brukt.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testet XPA-5 og XPA-2, fungerte greit, men måtte føye seg for Parasound Halo A51.

Men med den pris diffen så bør parasounden være bedre.

Men ellers, hva synes dere om høytaller pakken? Noen som har testet suben? Noen forslag på projektor til maks 10.000.- helst mindre, kjøper gjerne brukt.
    Høyttalerpakken bør vel vere bra den !

Når det gjelder sub,så kan du jo prøve å kombinere en SVS,og en Klipch ?

Gjør det selv med en MA GX sub,og en SVS - deler SVS'n så lavt så mulig,og lar GX suben jobber opp til 80 hz!

For det er ingen som slår SVS på den dype filmbassen - hvertfall ikke i normale prisklasser!

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyttalerpakken bør vel vere bra den !

Når det gjelder sub,så kan du jo prøve å kombinere en SVS,og en Klipch ?

Gjør det selv med en MA GX sub,og en SVS - deler SVS'n så lavt så mulig,og lar GX suben jobber opp til 80 hz!

For det er ingen som slår SVS på den dype filmbassen - hvertfall ikke i normale prisklasser!
    Tingen er den at suben er for høy, den går opp til lerretet. Kunne plassert dette litt annerledes men liker å ha det oppstilt i front. Å det ser ut som om jeg kan då en pen pris på dem, derfor jeg lurer. Men får jeg ikke det trøkket på film med Klipsch sine så må jeg gå på tubejakt å plassere dem bak RF-7ene.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tingen er den at suben er for høy, den går opp til lerretet. Kunne plassert dette litt annerledes men liker å ha det oppstilt i front. Å det ser ut som om jeg kan då en pen pris på dem, derfor jeg lurer. Men får jeg ikke det trøkket på film med Klipsch sine så må jeg gå på tubejakt å plassere dem bak RF-7ene.
    Tuber er tingen ja - tar minimalt med gulvplass!

Klipsch subene "trøkker" nok bra fra 40hz og opp,men henger nok ikke med SVS på "jordskjelv" , og et helt rom/hus skal settes i bevegelse !

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •