Electrocompaniet og Sonos

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Electrocompaniet og Sonos

Hei,
    Driver å ser litt på Electrocompaniet ECI-5, og og ser den har en inngang som kalles home teatre eller noe sånt, og sånn jeg forstår det går denne utenom volum styring og alt... Jeg har tenkt å bruke den sammen med Sonos og lurer da på om vis jeg bruker den inngangen om jeg da slipper å styre noe som helst lyd fra forsterkeren og ha "full kontroll" av volumet igjennom Sonos? Eller er jeg helt på jordet her nå? Synes det hele med Sonos er noe "tungvint" da jeg må styre lyden med fjernkontroll for forsterkeren....

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skulle fungere greit, det. Men:

1. Jeg har forstått det slik at reguleringen via Sonos foregår i det digitale domenet - hvilket betyr at du kan oppleve at du mister klang og dynamikk hvis du skal spille på lavt volum. Ved en analog volumregulering i forsterkeren din har du ikke dette problemet.

2. Hvis Sonos-boksen din skulle få en eller annen form for elektronisk hikke eller at du skulle komme til å klikke feil, riskerer du at du får et udempet signal inn på forsterkeren - og det kan føre til skader på elektronikk og/eller høyttalere.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, Takk for svar! ser jo bl.a. som du nevner problemet spesielt vis jeg skulle få inn ett udempet signal inn, så vil vel fort høyttalere få "juling".... Men også kjedelig det med lyden, så da må jeg nok revurdere dette litt... Men synes liksom Sonos mister litt mening i og med att jeg må styre volumet utenom...

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du syntes sonos ikke har mening fordi du må styre lyden utenom..?

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan koble en Sonos boks til HT-inngangen. Men jeg vil anbefale deg å koble den på en "vanlig" inngang, justere volumet på ECI til ca der/litt over du normalt kommer til å spille og bruke Sonos til siste justering. Da oppnår man en relativt lav digital demping på signalet, noe som er utelukkende positivt som Ulf-B er inne på.

Og slik er problemet mer eller mindre løst.

Geir Arne

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Man kan koble en Sonos boks til HT-inngangen. Men jeg vil anbefale deg å koble den på en "vanlig" inngang, justere volumet på ECI til ca der/litt over du normalt kommer til å spille og bruke Sonos til siste justering. Da oppnår man en relativt lav digital demping på signalet, noe som er utelukkende positivt som Ulf-B er inne på.

Og slik er problemet mer eller mindre løst.

Geir Arne
    Ja, er jo ett godt alternativ det :-) takker for gode innspill!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •