Problemer med lyd nad m3 ps3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med lyd nad m3 ps3

Jeg kjøpte en Nad m3, den har kun analoge innganger. Så da har jeg koblet ps3 til Samsung 8005 serie med hdmi, så har jeg minijack fra tv til phono på Nad m3.

Når jeg ser Pus med støvler 3d, så er lyden helt fantastisk. Finnes ikke noe og sette fingeren på.

Ser jeg Drive Angry 3d (som har fått gode lyd kritikker). Så fungerer diskant mellomtone helt ok, men bass skurer i alle settinger..

Prøvde Vidzone på ps3 nå, der skurrer det også..

Noen som har vært borti lignende ?

Hvordan får jeg optimal lyd fra Samsung 8005 headphone utgangen ?

Har stereo oppsett, noe som burde stilles inn på ps3 ?

Utrolig merkelig at det funker bra på Pus med støvler og suger på Drive Angry..

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje lyden er god men å bruke en hodetelefon utgang til et bra anlegg er jo nesten rødt kort! Har ikke din tv andre utganger for lyd?
    Vet ikke om det er interessant men Hifi klubben har en liten Argon dac, denne kan du koble til PS3 sin digitale utgang og til din M3.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for svar :)

Det er litt av problemet med M3, den har kun analoge utganger. Noe Samsung tv`n ikke har..

Jeg har etter tidligere råd her på forumet blitt enig med meg selv om at jeg må ha en dac. Men der er det en jungel og gå seg bort i :P

Om jeg kjøper en billig Argon dac, vil ikke den være dårligere enn den innebygde dac i M3 ?

Ser Nad har en dac til ca 10.000 kr. Vil det utgjøre forskjell verdt pengene ?

Eller kan jeg like gjerne kjøpe en Nad dac til 4000 ? Hegel hd11 ?

Regner med Nad fortsterker og Nad dac til være best sånn match messig ?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva mener du med "Om jeg kjøper en billig Argon dac, vil ikke den være dårligere enn den innebygde dac i M3 ?"
    M3 har jo ingen dac innebygget.....
    Spørs jo hva du trenger, har du flere digitale kilder? Der er mange dacs derute ja, trenger du hodetelefon utgang også?
    Cypress har en enkel dac for f.eks. Samsung tv:
    Stereofil - Butikken for stereo og hjemmekinoelskere i Grensen 9!
    og Lead Audio dac`en høster lovord, og har hodetelefon utgang.
    Hegel er et alternativ ja, men om du bare skal bruke dac`en til filmlyd synes jeg kanskje10K er mye å bruke på en dac.
    Ellers, noe du kanskje må være oppmerksom på er om du får problemer med lipsync om du bruker eksten dac, dette kan du ikke regulere siden du ikke har receiver. Kanskje PS3 har noen innstillinger?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for svar :)

Der ser du hvor god peiling jeg har :P

Skal koble til tv med optisk, ps3 med optisk, og sonos med optisk..

I tillegg vil jeg kjøpe en cd spiller av litt høyere kvalitet, vet ikke om denne bør innom Dac ?

Noen som har forslag til hvilken ? Gjerne en som er og få kjøpt hos en forhandler i Hamar +/- 1 time kjøring.. Skulle helst ha hatt det i går vettu

Så Abrahamsen hadde en ok en, men lite innganger..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å kjøre PS3 gjennom en dac via optisk funker svært dårlig. Hvertfall til Hegel HD10 som jeg hadde før. Blir enormt med støy og forstyrrelser av det.
    Bare spør Hifi klubben om dette PS3 problemet. Skal visst være et kjent problem.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går fint og bruke optisk til DAC fra PS3, har brukt det siden PS3 kom på markedet.
    Har bare opplevd 1 gang og fått støy men da hadde jeg tuklet med lyd innstillingene på PS3.
    Kjøp denne herhttp://www.hifiklubben.no/produkter/stereo/da-konverter/cambridge_dacmagic-plus_da-konverter_sort.htm
    Da har du nok av innganger.
    Det eneste problemet som Niels nevner er lip sync. Her er det ingen innstillinger på PS3 for og få bukt med problemet.
    Lykke til:-D

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har heller ikke problemer med lyden når jeg bruker optisk fra PS3 til dac hos meg. Kjøp en billig dac og prøv selv

Edit: skal du ha en cd spiller i tillegg så kanskje Cambridge DacMagic som Ludoman anbefaler vil være bra nok. Eller så har noen Elkjøp butikker fremdeles Abrahamsen V6, og den bør du få prutet til 3000,- nå (det gjorde ihvertfall jeg) Men tenk på en ting... hvis du skal bruke ekstern dac til cd spiller trenger du ikke dyr cd spiller, kjøp en "fornuftig" en.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Neste steg

Jeg kjøpte for et par dager siden en Cambridge Dac Magic 100.. Merket litt forskjell men ikke noe store greier.. Har sendt forespørsel til Hifiklubben om hjem-lån av en Nad M51.. Har faktisk stor tro på den altså! Abrahamsen hadde ikke innganger nok til og dekke mitt behov.

Pr nå, så er Ps3 koblet til tv via hdmi, tv via optisk til dac og dac via phono til forsterker.. Sonos kjører jeg analogt rett i forsterker, da dette låt helt identisk som via dac 100.

Må da bli bedre med M51, hvor man kjører hdmi fra ps3 til dac og så hdmi ut igjen til tv ? Ser for meg at M51 vil dytte M3 noen hakk nærmere M2..

Får man gode stereo forsterkere med hdmi og støtte for de fleste lydformater og samtidig har power nok til dm683 evt. cm9 ? Har jo Nad M2, men synes forsterker til 40k blir litt vel råflott til f.eks dm683..

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD C390 ! Pen sak .

Uansett, skal en DAC ifra TV "løse" problemet! M51 er et konge produkt!

Men jeg tror ikke noe av delene vil løse den "skurringa", har nemlig hatt den selv på anna utstyr også... "spraker" litt liksom, men dette er oftest på nedlasta materialle som har surround, som ejg "tvinger" over til Stereo.

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kenneth84
    Jeg kjøpte for et par dager siden en Cambridge Dac Magic 100.. Merket litt forskjell men ikke noe store greier.. Har sendt forespørsel til Hifiklubben om hjem-lån av en Nad M51.. Har faktisk stor tro på den altså! Abrahamsen hadde ikke innganger nok til og dekke mitt behov.

Pr nå, så er Ps3 koblet til tv via hdmi, tv via optisk til dac og dac via phono til forsterker.. Sonos kjører jeg analogt rett i forsterker, da dette låt helt identisk som via dac 100.

Må da bli bedre med M51, hvor man kjører hdmi fra ps3 til dac og så hdmi ut igjen til tv ? Ser for meg at M51 vil dytte M3 noen hakk nærmere M2..

Får man gode stereo forsterkere med hdmi og støtte for de fleste lydformater og samtidig har power nok til dm683 evt. cm9 ? Har jo Nad M2, men synes forsterker til 40k blir litt vel råflott til f.eks dm683..
    Nad M51 ble anbefalt til meg på en annen tråd jeg startet, virket som at de som hadde hørt den var ganske imponert. Jeg digger funksjonen de har med HDMI. Men om du går for M2 så ender du opp som meg, kjøpte ECI-5 til Dali Ikon 6, så gikk det 2 uker så hadde jeg Mentor 8 hehe... felle å gå i

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •