Problemer med støy i høyttaleren

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med støy i høyttaleren

Hei,

Jeg har et lite problem med stereoanlegget mitt i stuen. Problemet er at hvis man tar volumet høyere på forsterkeren hører man en type støy/knitring. Jeg har en Bowers & Wilkins 500 series og Kenwood forsterker KA-B7. Jeg har også et annet problem med høyttalerene og det er at man ikke hører bassen i den ene høyttaleren og i tillegg at diskanten er veldig skarp. Når jeg løfter volumet litt kan jeg høre at bassen blir litt sterkere men så snart jeg har satt volumet blir den ikke hørbar. Den andre høyttaleren har ikke det problemet. Jeg har samme problem med både CD spilleren og tilkoblingen til AUXen. Det er veldig irriterende nå, men diskanten er mest antakelig ødelagt.

Tusen takk for alle svar!

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper du må skifte ut forsterkeren, da blir alt så mye bedre.
    Volum justeringen i din forsterker trenger en rens og balansen er ute å kjøre på egne veier.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sjekket fasene? eller er dette noe som pludseli ble sånt? eller har alltid vert?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyttalerene er litt spesielle på en måte, de har ikke en coax lignende kobling, men bare en haug av kobbertråder som kobles til forsterkeren. Vet du om det finnes nye forsterkere som har denne muligheten? Høyttalerer anlegget er vel ikke så mye verdt lenger, da hadde det sikkert vært bedre å kjøpe et nytt anlegg? Hvordan renser jeg volumjusteringen?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var et problem som plutselig kom for et år siden Tror det er riktig fase, hvordan sjekker man det igjen?

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TechGuardian
    Høyttalerene er litt spesielle på en måte, de har ikke en coax lignende kobling, men bare en haug av kobbertråder som kobles til forsterkeren. Vet du om det finnes nye forsterkere som har denne muligheten? Høyttalerer anlegget er vel ikke så mye verdt lenger, da hadde det sikkert vært bedre å kjøpe et nytt anlegg? Hvordan renser jeg volumjusteringen?
    ALLE passive hifi-høyttalere har slik kobling hvor du tar en haug av kobbertråder inn på baksiden av høyttalern og i forsterkeren.

En nyere forsterker vil nok gjøre slik at susen forsvinner. Reprasjon koster ofte mer enn det koster for en ny en. Kenwood har vel aldri produsert så veldig gode produkter akkurat. Er mye bra tilbud på forskjellige merker. Både Stereo og Surround.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    ALLE passive hifi-høyttalere har slik kobling hvor du tar en haug av kobbertråder inn på baksiden av høyttalern og i forsterkeren.

En nyere forsterker vil nok gjøre slik at susen forsvinner. Reprasjon koster ofte mer enn det koster for en ny en. Kenwood har vel aldri produsert så veldig gode produkter akkurat. Er mye bra tilbud på forskjellige merker. Både Stereo og Surround.
    Hva syntes dere om høyttalerene, burde jeg ta vare på de. Jeg tenkte å sette opp et nytt system med to Sonos Play:5, en Connect:AMP/120 med Bowers & Wilkins CM9 med(eller Sonos Connect/90 med NAD C275BEE). Hva burde jeg gjøre da, og hvordan burde jeg gjøre B&W 500 kompatibel med NADen eller Connect:Amp? Takk for svar

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •