Svært kresen på lydkvalitet, noen som kjenner seg igjen? - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 15 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 300
    Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    U2 påstanden støtter jeg. Rent søppel. [...]
    Really? Hvorfor det da?

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Vet du hva stråmenn betyr?

Du tillegger meg å bestride CD mediumets potensiel, hvilket jeg ikke gjør. Ut i fra denne feilaktige beslutningen spinner du videre... det er stråmann.

Du referer til U2...
    Jeg er stor fan av U2 og har komplett samling CDer. Men det vil alltid være et minus at lydkvaliteten stinker kattepiss. Spinkel bass, flat lyd, ullen dårlig lyd jevnt over. Med unntak av kun de tre siste. Hvis du hevder noe annet, så lurer jeg seriøst på din opplevelse av "god lyd".

Folk snakker om spotify ekstrem med "hele" 320 kbps og problemer med å skille fra CD kvalitet. Jeg undres, har de like store problemer med å skille DD og DTS (754 kbps) på DVD fra Dolby True HD og DTS HD Master? Jeg er forbauset.
    Første avsnitt: mange her inne aner ikke hva stråmannsargumentasjon innebærer så spørsmålet ditt er helt berettiget.

Andre avsnitt: helt enig.

Siste avsnitt:

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Protet
    tidligere nevnte trommer er bare latterlige. så store at det er vanskelig å få de høye nok. for meg.

Dette finner jeg er ofte ett tegn på litt overdrevet kompresjon. Trommer som virkelig smekker til, er så rå, at man løper til volumkontrollen for å skru ned, i frykt for att basselementene skal hoppe ut av kabinettet

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ubenyttet potensial? det finnes da børti knallgode CD-utgivelser, det være seg toto, (tidligere nevnte) jennifer warnes, daniel lanois, alisson krauss, bruce springsteen, bob dylan, jeff beck, emmylou harris, neil young, chris isaak usw usw usw. Helsikke, hiv på AC/DC back in black, highway to hell, U2 joshua tree, rattle&hum - ikke remastra post 1990-og-noe - og si hva det er du ikke hører nok av?

det at det har lenge gått sport i å få ei plate til å bli så høy som mulig har nada å gjøre med CD som format
    Queen også hører vel hjemme her. Vel og merke de opprinnelige albumene og ikke de nyutgitte re-mastrene.

Vil forøvrig si meg positivt begeistret over dynamikken i Jason Mraz sin 'I won't give up'.

Hvis man - i likhet med den overveldende majoritet - stiller seg likegyldig til kvalitet på lyd og bilde - så har jeg vansker med å forstå hvorfor man logger seg inn i forum som dette under nicknamet "soundfreak".

Men nå skal det sies at jeg etterhvert har fått inntrykk av - også her - at kvantitet teller langt mer enn kvalitet.

Nå skal jeg ikke svare for han, men generelt. Det er ikke hørbar forskjell på lossless og en godt enkodet 16-bits CD, ei heller 320kbps, eller høyere. Streamet, eller ikke. Klart det finnes elendige filer i 320 kbps, men det skyldes dårlig enkodingprosess. Grensen i blindtester ligger ofte rundt 224 og 256kbps.

Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Her gir man beng i blu-ray formatet (soleklart best lyd jevnt over) fordi det ikke finnes på streaming, ,man kommer med virkelighetsfjern kritikk av flere av verdens beste produsenter som B&W og Marantz, og man gir blankt **** i gode hifikabler men idylliserer søppelkabler og annet jallautstyr fra Biltema osv. Hos en overraskende stor andel her inne så fremstår det som hifi og lydkvalitet er milevis nede på skalaen, og man bruker det meste av tiden på å skyte mot gruppen man vitterlig selv skulle tro de representerte: Hifi og lydinteresse på et nivå over gjennomsnittet i befolkningen.
    Er vel ikke mange her som gir 'beng' i Blu-rayformatet, som filmkilde. Forskjellen på Blu-Ray og DVD er enorm. Det meste av streaming når heller ikke opp, hverken på lyd eller bilde. Jeg har også et par konserter på blu-ray, men mest for kombinasjonen av lyd og bilde, ikke bare for lyden i seg selv.

Ingen her idylliserer vel jallakabler, selv om kabeldebatter raskt oppstår. De fleste er i stand til å velge kabler som passer seg og sine anlegg best. Du kan ikke tvinge andre til å ha samme prioritering som deg. Om man vil bruke 5000 kr + på et anlegg hvor HT og forsterkeri har kostet omlag 20-30k, så burde man prioritere andre ting først. Digitalkabler finnes det ikke forskjell på uansett, enten kommer signalet frem, eller ikke. Analogkabler er utdatert innen hjemmekino. DACer i receivere, prosessorer intergrete forsterkere m/DAC er så gode at analogkabler fra CD/Blu-Ray, evt. ekstern DAC, er unødvendig. Det er kanskje ikke like lett å høre dette på samme måte som man ser tapet via analoge kabler på video, selv om kilden f.eks har bedre videodekoder.

Hverken B&W eller Marantz er verdens beste produsenter, ingen kan gjøre krav på det. De er blant verdens største produsenter. En slik tråd har du allerede hatt og den ble lagt død.

Platebransjen klager på sviktende salg, men gjør alt de kan for at CD'ene skal framstå minst mulig attraktive. Hvor er logikken?
    Logikken ligger dessverre i loudnesskrigen til platebransjen, hvor det fremdeles er fokus på høyest mulig lyd. Latterlig, idiotisk og trist, men slik er det.

Hvis man vil ha lyd av ypperste klasse så låter DVD-Audio, SACD og blu ray bedre enn CD, enten det er formatet eller ikke. Det siste blir bare teori, og er ganske uinteressant når praksis viser noe annet. Ikke at jeg betviler påstanden om potensial, men et ubenyttet potensiale som forblir ubenyttet er ikke særlig interessant å diskutere i evigheter.
    DVD Audio er i svært mange tilfeller DD/DTS 5.1 som har blitt oppsamplet, selv om det selvsagt også finnes ekte 24-bits-utgaver. Om det låter bedre, så skyldes det ulik miksing, ikke ulik teknologi. Se gjerne siste avsnitt i dette innlegget.

Sludder og vås. Majoriteten av dere er overhodet ikke interessert i å "lære" noe som helst.

. . . tekniske ordbruk, endeløse målinger som skal bevise at vann ikke er vått som alle oss andre tror, og generelle utblåsninger som iallfall ikke indikerer at her har vi en som er opptatt av god lyd å gjøre.

Jeg trodde ved starten av mitt medlemskap her på AVforum at jallutstyr på biltema,komprimerte MP3 filer og Spotify som hovedkilde var forbeholdt Nilsen,Jensen og Hansen som gir **** i hifi og god lyd: men der måtte jeg åpenbart tro om igjen.
    Jeg vil tro at de fleste av oss er her for å lære av andre og å lære bort det vi kan, men ikke adoptere andres subjektive meninger. Du mener det at man bruker teknisk ordbruk, som man nesten må i mange tilfeller innad emnet, og faktiske objektive målinger, som strider med din tankegang, er galt?

Spotify har bedret seg fra utgangspunktet på 160 kbps, og musikk der har lenge vært tilgjengelig i 320 kbps, godt enkodet. Dette kan man ikke skille fra lossless. Objektive blindtester har bevist dette.

Liker du/dere miksingen bedre på DVD Audio og/eller Blu-Ray, så er det ingenting i veien for det. Og man kan fint legge dette inn tapsfritt på PC-en. Filen kan også enkodes i lavere bitrater uten lydmessig tap, dersom du ikke vil fylle disken(e) for fort. Slik vil du også kunne enklere spille av din favorittliste og ikke bare en plate om gangen. FLAC er et fint, tapsfritt format.

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Første avsnitt: mange her inne aner ikke hva stråmannsargumentasjon innebærer så spørsmålet ditt er helt berettiget.
    mange her inne aner ikke hva stråmannsargumentasjon innebærer

/facepalm.

på tide å komme seg ut i sola igjen

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Really? Hvorfor det da?

Synes det hele låter som en lydgrøt. Ikke i den forstand at det nødvendigvis er så komprimert, men det gir følelsen av alt for mye lyd på liten plass. Synes hele greia blir ett samsurium av instrumenter, uten at det blir noe luft rundt hvert instrument.

Men igjen så tror jeg dette er gjort bevisst, for å skape en bestemt "sound". Det er mange som liker denne måten å gjøre det på.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    om enn ikke pink floyd, innspillinger til sin tid og alt det der, men Roger Waters er veldig glad i å etterprossessere alt. For purister, som det burde være en del av her inne, er ikke det nødvendigvis grei skuring. dog på amused to death kan ingen ta fra Jeff Beck _smygen_ i gitarspillet. og tidligere nevnte trommer er bare latterlige. så store at det er vanskelig å få de høye nok. for meg.

RW begynner å bli gammel han og, vettu. er ikke 100% lengre de ørene hans.

Ærlig talt, dette er sludder og vås. Waters sine soloskiver er _verdenskjente_ og anerkjente referanseskiver. Her følger jeg Ultima sitt eksempel: så useriøse virkelighetsfjerne påstander gidder jeg ikke kaste bort tiden på.

Hører Joshua Tree nå, riktignok remasterutgaven fra anniversary boksen deres. Det låter bra ved høye volum på noen spor, hører Still havent found nå og den er ganske så bra. Streets have no name er pinlig tam,flat og lite livlig.

Kommer snart til running og Exit.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gilmour, du er opptatt av dokumentasjon.
    Kan du dokumentere at alle RW utgivelser er referanseutgivelser, lydmessig?

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Dette finner jeg er ofte ett tegn på litt overdrevet kompresjon. Trommer som virkelig smekker til, er så rå, at man løper til volumkontrollen for å skru ned, i frykt for att basselementene skal hoppe ut av kabinettet
    hehe, men det jo da _akkurat_ slik trommer skal være! på grensa komprimert, med smekk i skarpen som ligger godt oppa alt det andre. "klikk i basstromme er homo"

det RW har gjort er å få til en god "ambience" eller muligens en delay på romklangen på trommene på den ene siden, som uansett gir den digge laiv-fornemmelsen.

fobball!

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Gilmour, du er opptatt av dokumentasjon.
    Kan du dokumentere at alle RW utgivelser er referanseutgivelser, lydmessig?

Kan man dokumentere at BMW har mer kjøreglede enn Toyota? Kan man dokumentere at indrefilet er bedre enn kjøttdeig?

I den grad man kan dokumentere det så forteller majoriteten i hifiverdens syn på denne saken hva jeg snakker om. Hvor mange anmeldelser av høyttalere har du ikke lest som har brukt skivene til Waters, og spesielt Amused to death? Opplever du hans skiver som anerkjente lydmessig, eller har du aldri hørt skryt om lyden på skivene hans?

Dette dreier som allmenn fornuft og logikk i mine øyne.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, men det jo da _akkurat_ slik trommer skal være! på grensa komprimert, med smekk i skarpen som ligger godt oppa alt det andre. "klikk i basstromme er homo"

det RW har gjort er å få til en god "ambience" eller muligens en delay på romklangen på trommene på den ene siden, som uansett gir den digge laiv-fornemmelsen.

fobball!

Hehe. Ja Amused albumet er konge det, som opplevelse. Det som gjøres i Q-sound, er "juks" med panning, fase og nivå.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan man dokumentere at BMW har mer kjøreglede enn Toyota? Kan man dokumentere at indrefilet er bedre enn kjøttdeig?

I den grad man kan dokumentere det så forteller majoriteten i hifiverdens syn på denne saken hva jeg snakker om. Hvor mange anmeldelser av høyttalere har du ikke lest som har brukt skivene til Waters, og spesielt Amused to death? Opplever du hans skiver er anerkjente, eller har du aldri hørt skryt om lyden på skivene hans?

Har du VIRKELIG fulgt med så vet du at Amused albumet ikke er referanse pga lydkvaliteten, men den ekstreme (og vellykkede) bruken av Q-sound.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0

I den grad man kan dokumentere det så forteller majoriteten i hifiverdens syn på denne saken hva jeg snakker om. Hvor mange anmeldelser av høyttalere har du ikke lest som har brukt skivene til Waters, og spesielt Amused to death? Opplever du hans skiver som anerkjente lydmessig, eller har du aldri hørt skryt om lyden på skivene hans?

Det var litt søkt.....

Virkelig god-lyd plater er vel behørig omtalt både her og der. Er jo litt mere konkret enn bilfølelse......

ATD vet jeg er mye brukt pga holografien og kanalseparasjonen. Men at det dermed er god lyd, er det vel ikke sagt noe om....

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Anmodning fra administrator

Da er vi i gang igjen da :roll:

Ufinheter i tråden, med påfølgende rapporter som hagler innover moderatorene nok en gang. I lys av forrige tråd fra tådstarter, som helt i fra starten bare gikk i en negativ spiral, så har jeg en anmodning å komme med her. OPPFØR DERE! Og det gjelder selvsagt alle, selv om enkelte nok bør føle seg mer truffet enn andre.

Mangel på oppfølging av anmodningen, vil før til at nok en tråd stenges, eller i værste fall slettes. Denne gangen vil det også medføre utestengelse(r).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Jeg kan jo dele min mening. Min mening er at platebransjen burde bli saktsøkt for å ødelegge en fin liten sak kalt musikk.

Det er jo egentlig ikke formatene det står på, men miksingen. Hvorfor skal det være så innmari vanskelig for platebransjen å innse at de aller fleste av oss har mulghet for å slå på loudness/automatisk volumutjevning i våre mediaspillere på PC, samt mobiltelefoner og mp3-spillere, dersom vi av en eller annen ubegripelig årsak skulle ønske det? Alle kan slå på loudness og få høy og kjedelig musikk uten dynamikk med samme volum på vokalist ved 'brøling' som rolig sang. Det er derimot litt umulig å gå motsatt vei, så hvorfor ødelegge kildematerialt?

Musikk kan låte like fint i 16 bit FLAC og 320 kbit lossy dersom riktig enkodet fra losslessmaterialet, som det kan i 24-bits lossless.

Ved hjelp av foobar2000 og ABX plug-in, kan du ABX-blindteste hjemme. Da mellom 24-bits studio master, FLAC (på f.eks. halve størrelsen) og 320 kbit ogg vorbis, wma og/eller aac. Det beste mht plassutnyttelse er jo variable bitrate. av hhv høy kvalitet, men så lenge HDD-plass er så billig idag, kan man jo like godt ha alt i 16-bits FLAC etter min mening.

Linn sin side ble nevnt tidligere i tråden og også eClassical.com har mye fint for de som ønsker lossless musikk.

Ja, dessverre. Men som nevnt av andre så har ikke dette med de tekniske begrensningene å gjøre. De som vil kan miske fantasiske produksjoner på CD-plater.

Har du hørt samme opptredener/konserter på CD, eller sammenligner du mot studioinnspilling her? En mulig forskjell kan jo selvsagt også være at råmaterialt blir mikset på ulike måter/standarder mot hhv CD og Blu-Ray. Nokså synd hvis plateselskapene svikter selv på live-opptredener overført til CD.

Blu-Ray-konserter med sine kvaliteter kontra DVD-konserter på alt fra 448 kbit/s til 768 kbit/s og 1,536 kbit/s er helt klart banebrytende, men ikke sammenlignet mot CD/FLAC.

CD kan skilte med høy bit-rate i 16-bit, dette gir grunnlaget for særdeles god og oppløst musikk. Likefullt kan de som mikser lyden ødelegge den totalt via loudnessmalen sin.

Nå ble det litt tullete. Om det er DAC i BD-spiller eller receiver som omformer det digitale kildematerialet til analoge signaler spiller fint liten rolle. Slik sett er HDMI-løsningen best, da signalet må reise kortest mulig som analogt signal med tap/svekkelse. Det er mulig at DAC-en i BD-spilleren din tilslører/fremhever deler av lydbildet på en måte du liker, men i prinsippet kunne disse to vært identiske. Uansett så hører du på downmikset lyd fra 7.1/5.1 til 2.0, med mindre du har valgt 2.0-lydsporet ut fra en Blu-Ray. Så veldig kresen er du tydeligvis ikke. Vil du nyte en Blu-ray-konsert til det fulle er det DTS MA HD eller Dolby True HD i 7.1 eller 5.1 som gjelder. Da har du plass i fremste rekke under konserten.

Beklager sent svar på denne Galnes, bedre sent enn aldri håper jeg gjelder her8)

Angående samme produksjon/utgivelse på CD versus blu-ray så har jeg sammenlignet direkte der dette er mulig, for eks på John Mayer Where the light is. På flere blu-ray konserter er derimot dette ikke mulig. Mitt klare inntrykk er at jevnt over gir blu-ray konserter et lydbilde og lydkvalitet som CD jevnt over ikke matcher. Man finnr unntak, men her snakker jeg i generelle vendinger.

Det er en fylde, en luftighet, en crisphet og en nyanserikdom som man ikke får på CD i dagens marked. Jeg har som sagt et lite fåtall innspillinger på CD som er jevnt med blå stråle kvalitet, men det er jævlig sjelden for å si det på godt norsk

Til siste avsnitt så er det slik at kringlyd er uaktuelt for meg, been there done that. Jeg har alltid elsket to kanals stereolyd, og for meg er dette det beste. Stereolydsporene på de fleste BD konserter er nå så gode at jeg ikke føler jeg går glipp av noe. På film kan jeg savne surround jmf effekter og slikt ,men aldri på musikk av noe slag.

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Folk snakker om spotify ekstrem med "hele" 320 kbps og problemer med å skille fra CD kvalitet. Jeg undres, har de like store problemer med å skille DD og DTS (754 kbps) på DVD fra Dolby True HD og DTS HD Master? Jeg er forbauset.
    Kompresjon har blitt svært forbedret siden inntoget av standard mp3. Det er store forskjeller på filer á 320kbps. DTS på 754kbps i DVD gir ca 125 kbps per kanal. DD på 448 kbps gir 74 kbps. 320 kbps stereo gir 160 kbps per kanal. Hvilken kvalitet kompresjonen i DVD-formatet kan sammenlignes mest med kan jeg ikke svare på. Godt mulig det er svært lik standard mp3, som ikke akkurat er noe å juble over, selv i 160kbps per kanal. Om du setter i en CD og ripper til mp3 via media player etc, blir du nok skuffet.

Jeg liker hverken U2 eller Pink Floyd, men rent dynamikkmessig ser dere oversikt her for U2 og her for PF. Ikke at dynamikken sier alt, men mye for virkeligheten av innspillingen. Helt klart at innspillingene fra 80-tallet var best her.

EDIT:
    Beklager sent svar på denne Galnes, bedre sent enn aldri håper jeg gjelder her8)

Angående samme produksjon/utgivelse på CD versus blu-ray så har jeg sammenlignet direkte der dette er mulig, for eks på John Mayer Where the light is. På flere blu-ray konserter er derimot dette ikke mulig. Mitt klare inntrykk er at jevnt over gir blu-ray konserter et lydbilde og lydkvalitet som CD jevnt over ikke matcher. Man finnr unntak, men her snakker jeg i generelle vendinger.

Det er en fylde, en luftighet, en crisphet og en nyanserikdom som man ikke får på CD i dagens marked. Jeg har som sagt et lite fåtall innspillinger på CD som er jevnt med blå stråle kvalitet, men det er jævlig sjelden for å si det på godt norsk
    Alltid bedre sent enn aldri.

Som nevnt, er det mulig at de mikser ulikt, og det får vi vel både håpe og ikke håpe at de gjør. Min mening er at siden lagringsplass i dag er så billig, burde vi i det minste få tilbudet om å kjøpe alle nedlastinger i lossless. Hadde vi plass til oppimot 9-12 MB mp3 på 90-tallet, har vi fint plass til FLAC-filer idag

Deretter kan en jo selv komprimere til andre portable kilder.

Jeg har noen blu-ray-konserter, men jeg hadde antageligvis sett de oftere, og også enkeltsanger, dersom jeg hadde giddet å rippe de til PC enda. Selv er jeg ikke nødvendigvis så veldig begeistret for live/konsert. Noen band gjør slikt bra, andre ikke. Jeg skulle bare ønske at loudnesskrigen blir lagt død snart. Det beste som kan skje for musikkbransjen og forbrukerne er jo nettopp det. Loudness kan man fint ha aktivert som standard i streamingtjenester etc. og over radio, siden det er nettopp radio og slikt er mediene denne krigen startet gjennom.

Newcomer Boyka sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CD vs Spotify er enkelt, bare til å sette inn en GOD Dac

JBL Array 1400 m/Hegel HD10 vs CD4mk2, umulig å høre forskjell på cd og spotify 320kbs!

Cd plate med fantastisk Lydkvalitet finnes mange av, typisk litt sær musikk som på messer osv. Har også hørt en god del hos Roald Mikkelsen i Bergen, husker kun "Hans Theessink - Slow Train" albumet, det var magisk på Avalon og Von Schweikert høyttalere!

Hørte Roger Waters - In The Flesh live etterpå, DET var en oppvekker av de sjeldne,da jeg trodde det var god lyd i plata! men musikken er så super at det går fint!

Men har ett spørsmål, vil ikke utstyret ha mye å si på hva som oppleves som best og hva som er bra for enkelte? Er store forkjeller på anleggene til folk! Tenker da spesielt på de som prøver Spotify med en simpel DAC (eller uten)

Mvh

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spotify uten DAC blir vanskelig.
    Et eller annet sted må digitalsignalet dekodes til analog.
    Gjør man det direkte i PC og ut via minijack utgangen, så er man da avhengig av at DAC i PC har en viss kvalitetsstandard (sjeldent standardutstyr).

Men man kan selvfølgelig ta ut digitalsignalet til en ekstern DAC. Også her er det vel en del kvalitetsforskjeller i diverse DAC'er.

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Spotify uten DAC blir vanskelig.
    Et eller annet sted må digitalsignalet dekodes til analog.
    Gjør man det direkte i PC og ut via minijack utgangen, så er man da avhengig av at DAC i PC har en viss kvalitetsstandard (sjeldent standardutstyr).

Men man kan selvfølgelig ta ut digitalsignalet til en ekstern DAC. Også her er det vel en del kvalitetsforskjeller i diverse DAC'er.
    Hæ? er det ikke standard med innebygget minijack utgang?

Funker greit det.. men gleder meg til ny DAC som kommer, det
    må jeg jo si.
    8)
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Hæ? er det ikke standard med innebygget minijack utgang?

Funker greit det.. men gleder meg til ny DAC som kommer, det
    må jeg jo si.
    8)
    At en vanlig PC ikke har en kvalitets-DAC er vel ingen hemmelighet.
    Minijack utgang har de fleste

Side 9 av 15 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •