Svært kresen på lydkvalitet, noen som kjenner seg igjen? - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 15 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 300
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette har kanskje ikke så mye med tema å gjøre, men det har noe med kvalitet å gjøre i hvert fall.

Jeg kom over en liten sak jeg synes var ustyrtelig morsomt her i går. Jeg skulle leie meg en blu-ray og kikket på den blu-rayversjonen av a nightmare on elm street.

Der står det på main feature: 1080P high definition 16x9, DTS HD Master audio.

Så under står det et punkt til som de har kalt special feature:
    May not be in high definition, Audio and subtitles may vary.

Haha, det må jo være det dummeste jeg har lest i hele mitt liv.
    Main feature: full HD og HD-lyd, special feature: kanskje ikke hd og hd lyd likevel.
    Kino: DI(by BEF) SEAS LRO4Y 10" *4 + SEAS 6,5" Koax | Hypex PSC2.700D - DSP *2 | Krell Resolution C | DefTech Supercube Reference *2 | SVS sss-01 *4 | Yamaha 1030 | Vincent S3 | 106" rammelerret | Sony vpl-vw95 | PS4 | Stue: DefTech DI 6,5LR | Denon AVR-X1200W | Squeezebox |

Min hjemmekino

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vebbis
    Dette har kanskje ikke så mye med tema å gjøre, men det har noe med kvalitet å gjøre i hvert fall.

Jeg kom over en liten sak jeg synes var ustyrtelig morsomt her i går. Jeg skulle leie meg en blu-ray og kikket på den blu-rayversjonen av a nightmare on elm street.

Main feature: full HD og HD-lyd, special feature: kanskje ikke hd og hd lyd likevel.
    Da jeg så Istid 3 på BD forrige uke og jeg valgte norsk tale, så stod det kun standard DTS lyd i displayet og da var det raskt tilbake til engelsk tale og DTS-HD MA

obs! valget til norsk tale ble gjort midt i filmen, ikke i menyen under oppstart - den kan være en forskjell der for alt jeg vet

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    En viktig ting er vel nevnt lite å det er der man må downmixe HD surround fra BD til stereo å sammenligning CD lyd

Det er uendelig med bra eller dårlige sluttresultat ut fra folks utstyr/innstillinger (her er det mange begrensninger/muligheter som kan avgjøre)

Noen få kan feks tilføre LFE sporet i HD surround til stereo å få et lydløft.
    Andre kan faktisk få dårligere downmix til stereo enn CD lyd av ulike årsaker.

Så har man feks enkelte Dolby ThrueHD som kan ha ferdig downmixet stereo spor innbakt i hovedlyden (som da ikke er downmix i decoder å kan være laget på en bedre måte som stereo)
    .......som Dolby selv skriver....Mulighet for å støtte en selvstendig to-kanal "kunstnerens mix" i en enkelt bitstrøm.
    __________________________________________________ __________

Enkelte BD disc har også stereo spor som LPCM (PCM)
    (den diskusjonen om high def pcm 2.0 stereo på disc v.s CD 16 bit 44,1 kHz lar jeg ligge)

men man har også feks Dolby ThrueHD / DTS HD / DTS HD MA som er i bare stereo (2.0) å da vil bli decodet ut.
    __________________________________________________ _______
    noen BD har ogsa lav bitrate stereo som DD 2.0 192-640 kbps eller feks DTS 2.0 384 kbps.

__________________________________________________ ________
    Utenkelig er det vel heller ikke at endring av samplingsfrekvens (enten opp eller ned) for enkelte kan negativt påvirke kvalitet av en downmix .
    Kan redusere kvaliteten for enkelte så de ikke får det beste ut av downmix stereo.
    Diskutere BD lyd ut stereo v.s CD plate vil da selvfølgelig få mange synspunkt........men ja ...disc/utstyr / innstillinger kan mye BD stereo være bedre enn CD

Mener du at BD stereo ikke er sammenlignbart fordi stereolydsporene på BD konserter er downmixet surroundspor?

Jeg kjenner ikke det tekniske ut og inn på slikt, derfor spør jeg. Det eneste jeg vet med sikkerhet er at konserter på blu-ray i stereo i 9 av 10 tilfeller har bedre lydkvalitet enn den gjengse CD utgivelse.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Mener du at BD stereo ikke er sammenlignbart fordi stereolydsporene på BD konserter er downmixet surroundspor?

Jeg kjenner ikke det tekniske ut og inn på slikt, derfor spør jeg. Det eneste jeg vet med sikkerhet er at konserter på blu-ray i stereo i 9 av 10 tilfeller har bedre lydkvalitet enn den gjengse CD utgivelse.
    Gilmour, hvilke utgivelser er det du sammenligner?
    Har du et par-tre eksempler på BD vs. CD så hadde det vært supert.

Active BaronRibsskog sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok (forhåpentligvis) så enkelt at det er ekstrastoffet (special feature) som ikke nødvendigvis er i HD.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BaronRibsskog
    Det er nok (forhåpentligvis) så enkelt at det er ekstrastoffet (special feature) som ikke nødvendigvis er i HD.
    Ja, det er helt normalt. Glemte å nevne det da jeg skrev om filmer som er dubbet.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Gilmour, hvilke utgivelser er det du sammenligner?
    Har du et par-tre eksempler på BD vs. CD så hadde det vært supert.
    John Mayer where the light is og Counting Crows live at town hall er de jeg har sammenlignet mest. Både fordi at dette er utgivelser jeg elsker, men også fordi en god del blu-ray konserter ikke finnes på CD. Endel finnes på DVD også dog, for eks Alchemy med Dire Straits eller Springsteen live fra Hyde park.

Når det er sagt så trenger man egentlig ikke sammenligne to konkrete utgivelser for å merke forskjellen. Oppløsningen,luften og lydbildet er så markant bra på de fleste blu-ray konserter at det pisser på at det aller meste av CD utgivelser.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra. Takk.
    Jeg er tilhenger av å holde meg så nærme epler-og-epler metoden når jeg sammenligner lydkvalitet. Der det er mulig, selvfølgelig..

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra. Takk.
    Jeg er tilhenger av å holde meg så nærme epler-og-epler metoden når jeg sammenligner lydkvalitet. Der det er mulig, selvfølgelig..

For all del, whatever suits you

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dvs at selve filmen har HD-lyd, men at ekstramaterialet (slettede scener, bak kulissene etc) ikke har det.

Da jeg så Istid 3 på BD forrige uke og jeg valgte norsk tale, så stod det kun standard DTS lyd i displayet og da var det raskt tilbake til engelsk tale og DTS-HD MA

obs! valget til norsk tale ble gjort midt i filmen, ikke i menyen under oppstart - den kan være en forskjell der for alt jeg vet

Dette er helt vanlig, og synd er det mtp at det er en type film hvor all lyd uansett er tillagt etterpå. Det burde være mulig å beholde felles HD-lydspor, og så aktivere det talespråket som gjelder for sin region.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

BD disc kan ha stereo som

PCM 2.0 fra 16 bit 48 kHz til 24 bit 192 kHz
    Dolby Digital 2.0 bitrate 192-640 kbps
    DTS 2.0 ... feks 384 kbps.
    Dolby ThrueHD 2.0
    DTS HD 2.0
    DTS HD MA 2.0
    Når stereo spor ikke velges men downmix fra HD surround til stereo

Downmix HD lyd codec fra BD er der Dolby ThrueHD , DTS HD , DTS HD MA nedmixes til stereo (2.0) (pcm)

Multichannel PCM nedmixes til 2.0
    enkelte ganger er det ikke hd surround på disc

SD codec på disc (lossy) Dolby Digital / DTS vil ved stereo avspilling avspilles som stereo downmix

Det varierer jo med antall lydspor på en disc /kvalitet på sporene så valg for beste lyd kan variere
    __________________________________________________ ___________

Downmix Dolby ThrueHD , DTS HD , DTS HD MA nedmixes til stereo (2.0) (pcm)
    Resultatet av en downmix til stereo vil variere av mange årsaker (noen er)
    Man får med effektlyder som er lagt til under lydproduksjon
    (ikke på samme måte som ved surroudspilling da DRC i decoder vil dempe effektlydene til et "normalt" nivå i stereo......men effektlydene er der.........eller kanskje bedre skrevet..all lyd som ble lagt til som ekstra til bd disc vil gå til downmix stereo ... -/+ LFE kommer på neste linje under)
    Så har man de få som kan få omdiregert LFE (0.1 dypbassporet fra HD lyd codec dolby/Dolby TrueHD .....dts vet jeg ikke)
    Når jeg skriver få så er det Oppo og sansynligvis Cambridge som kan det
    (cambridge da Nielsen mener han får det http://avforum.no/forum/generelt-aud...ml#post1835050 )

For å få til LFE omdirigering
    LFE will not be redirected to the main speakers when the DownMix has been set to stereo. This is not a part of the Dolby Digital decoding specifications.

However, you can force the player to do this kind of processing in the decoder by doing the following:

Set Stereo Signal (Audio Processing) to Front Left/Right.

Set DownMix to 5.1, Front Left and Front Right to LARGE, Subwoofer to OFF, and Center and Surround Back channels to OFF.

The player will now downmix to stereo with LFE intact.

LFE vil ikke bli boostet 10 db som i en reciver men alikevel vil et stereo spor ilagt LFE fra surround låte bedre i frontene enn uten

(jeg mener man bare får gjort dette med å kople høyre/venstre høytaler i stereo ut front left / right multichannel analog utgangene men nielsen har testet litt mere å har bedre svar)

Så har man bit kHz å resampling eller ikke ved downmix til stereo
    Jeg skal ikke diskutere om man får utbytte eller ikke av å lytte på noe med høyere bit eller kHz enn CD (16 bit 44,1 kHz)
    Det jeg vil nevne er at ulike BD spillere / ulike utganger på BD spillere vil resample avhengig av elektronikk/innstillinger i spillere + utganger man bruker .......

Spiller man feks stereo eller surround 24 bit 192 kHz kan dette komme ut som 16 bit 48 kHz /men også 24/192 (innmat/type utganger man bruker)
    Det informeres minimalt med info ang hva en downsampling blir i spillere/recivere/PC (bit/khz) men endel reciver brukere kan lese innkommen bit/khz i reciver display (digitalt)
    Så har man encodingen av HD lyd codec
    (da man legger inn multichannel PCM lydspor i en decoder for å encode lyden til Dolby ThrueHD , DTS HD , DTS HD MA codec)
    Lyden for hver kanal er da ferdig laget , den som encoder legger inn phase , db verdier osv for hvordan decodingen skal være etter decodingen (bitstream til decoder) .(gjelder også for downmix til stereo)
    De legger ikke til eller trekker fra diskant /bass i en encoder men de kan få en stereo downmix til å høres bedre ut downmix stereo (db innstilling) så det ved en avspilling blir litt høyere (man kan bli lurt av at høyere lyd avspillt er bedre kvalitet enn lavere avspillt)

Så har man Dolby ThrueHD som kan ha ferdig stereo lyd lagt inn (ingen downmix)

__________________________________________________ _________
    Dette var forsøkt litt mere forklarende men selvsagt er det mange andre grunner til at stereo fra BD disc kan låte bedre enn CD

(droppet å ta med dolby digital + da det knapt er på noen bd disc (7 stykker tror jeg)

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    BD disc kan ha stereo som

PCM 2.0 fra 16 bit 48 kHz til 24 bit 192 kHz
    Dolby Digital 2.0 bitrate 192-640 kbps
    DTS 2.0 ... feks 384 kbps.
    Dolby ThrueHD 2.0
    DTS HD 2.0
    DTS HD MA 2.0
    Når stereo spor ikke velges men downmix fra HD surround til stereo

Downmix HD lyd codec fra BD er der Dolby ThrueHD , DTS HD , DTS HD MA nedmixes til stereo (2.0) (pcm)

Multichannel PCM nedmixes til 2.0
    enkelte ganger er det ikke hd surround på disc

SD codec på disc (lossy) Dolby Digital / DTS vil ved stereo avspilling avspilles som stereo downmix

Det varierer jo med antall lydspor på en disc /kvalitet på sporene så valg for beste lyd kan variere

Downmix Dolby ThrueHD , DTS HD , DTS HD MA nedmixes til stereo (2.0) (pcm)
    Resultatet av en downmix til stereo vil variere av mange årsaker (noen er)
    Man får med effektlyder som er lagt til under lydproduksjon
    (ikke på samme måte som ved surroudspilling da DRC i decoder vil dempe effektlydene til et "normalt" nivå i stereo......men effektlydene er der)
    Så har man de få som kan få omdiregert LFE (0.1 dypbassporet fra HD lyd codec)
    Når jeg skriver få så er det Oppo og sansynligvis Cambridge som kan det
    (cambridge da Nielsen mener han får det http://avforum.no/forum/generelt-aud...ml#post1835050 )

For å få til LFE omdirigering
    LFE will not be redirected to the main speakers when the DownMix has been set to stereo. This is not a part of the Dolby Digital decoding specifications.

However, you can force the player to do this kind of processing in the decoder by doing the following:

Set Stereo Signal (Audio Processing) to Front Left/Right.

Set DownMix to 5.1, Front Left and Front Right to LARGE, Subwoofer to OFF, and Center and Surround Back channels to OFF.

The player will now downmix to stereo with LFE intact.

LFE vil ikke bli boostet 10 db som i en reciver men alikevel vil et stereo spor ilagt LFE fra surround låte bedre i frontene enn uten

(jeg mener man bare får gjort dette med å kople høyre/venstre høytaler i stereo ut front left / right multichannel analog utgangene men nielsen har testet litt mere å har bedre svar)

Så har man bit kHz å resampling eller ikke ved downmix til stereo
    Jeg skal ikke diskutere om man får utbytte eller ikke av å lytte på noe med høyere bit eller kHz enn CD (16 bit 44,1 kHz)
    Det jeg vil nevne er at ulike BD spillere / ulike utganger på BD spillere vil resample avhengig av innmat i spillere + utganger man bruker .......

Spiller man feks stereo eller surround 24 bit 192 kHz kan dette komme ut som 16 bit 48 kHz /men også 24/192 (innmat/type utganger man bruker)
    Det informeres minimalt med info ang hva en downsampling blir i spillere/recivere/PC (bit/khz) men endel reciver brukere kan lese innkommen bit/khz i reciver display (digitalt)
    Så har man encodingen av HD lyd codec
    (da man legger inn multichannel PCM lydspor i en decoder for å encode lyden til Dolby ThrueHD , DTS HD , DTS HD MA codec)
    Lyden for hver kanal er da ferdig laget , den som encoder legger inn phase , db verdier osv for hvordan decodingen skal være etter decodingen (bitstream til decoder) .(gjelder også for downmix til stereo)
    De legger ikke til eller trekker fra diskant /bass i en encoder men de kan få en stereo downmix til å høres bedre ut downmix stereo (db innstilling) så det ved en avspilling blir litt høyere (man kan bli lurt av at høyere lyd avspillt er bedre kvalitet enn lavere avspillt)

Så har man Dolby ThrueHD som kan ha ferdig stereo lyd lagt inn (ingen downmix)

__________________________________________________ _________
    Dette var forsøkt litt mere forklarende men selvsagt er det mange andre grunner til at stereo fra BD disc kan låte bedre enn CD

(droppet å ta med dolby digital + da det knapt er på noen bd disc (7 stykker tror jeg)

Takk for innsiktsfullt svar Hygen, du har imponerende gode tekniske kunnskaper. Er det slik å forstå at man kan få enda bedre sterolyd ved å stille inn dette via Cambridgen i menyene? Altså velge at surround HD lyden skal kjøres ut gjenom Høyre og Venstre fronthøyttaler?

Jeg er usikker på om det er dette jeg har gjort i menyoppsettet, men jeg tror det. Mener jeg fikk tips fra Niels Nielsen om dette når jeg startet opp spilleren første gang, men er som sagt usikker. Ellers bruker jo jeg analoge kabler fra stereoutgangene rett i stereoforsterker, så det skal vel gi best mulig lyd slik sett i stereo?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for innsiktsfullt svar Hygen, du har imponerende gode tekniske kunnskaper. Er det slik å forstå at man kan få enda bedre sterolyd ved å stille inn dette via Cambridgen i menyene? Altså velge at surround HD lyden skal kjøres ut gjenom Høyre og Venstre fronthøyttaler?The player will now downmix to stereo with LFE intact
    at downmix settes så den tar med LFE ja
    (som jeg viste til tidligere.....The player will now downmix to stereo with LFE intact)
    Jeg tror at man bare får LFE med stereo lyden stereo oppkoplet front/left multichannel analog utganger
    (tror fordi jeg har ikke lest eller prøvd digitale utganger , har ikke selv sepparate stereo analoge utganger men OPPO BDP 95 har det men har ikke lest at at det går med Oppo ut de sepparate (her må du prøve selv med din Cambridge)

Ellers bruker jo jeg analoge kabler fra stereoutgangene rett i stereoforsterker, så det skal vel gi best mulig lyd slik sett i stereo?
    Som nevnt er elektronikk ulik mellom spillere ang resampling.
    Man har regler på optisk/coax pga copyright så lyden endres til 16 bit / 48 kHz
    HDMI har HDCP men har et inntrykk av at enkelte spillere resampler downmix til stereo. (men ikke lavere enn 24 bit 48 kHz)
    Analogt ?
    Vel her får man ingen informasjon fra fabrikanter hva en downmix til stereo blir men sansynligvis identisk bit/khz som går inn DAC som bit/kHz HD surroundlyden har.

Optisk/coax bringer det utangen er beregnet for (varierer men de fleste opp til 24 bit 96 kHz....noen spillere som feks din,,24 bit/192 kHz...........men som nevnt bare 16 bit / 48 kHz om det du avspiller er kopibeskyttet)
    (du vil feks fint avspille 24/192 FLAC men 24/192 stereo fra BD kommer ut 16/48 )

Analogt ut vil jeg tro blir bit kHz identisk med all kilde avspilling inn DAC

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså, gikk inn på menyene nå og valgte i menyen audio processing, videre til speaker configuration. Her valgte jeg downmix til stereo i menyvalgene. Da skal dette være riktig?

Tidligere sto den på surround 7.1, men merker ingen forskjell i lyden nå før og etter. Jeg trodde egentlig at sålenge jeg velger stereo lydspor på den aktuelle konserten, så blir det dette lydsporet uansett som blir sendt ut fra spilleren?

Edit: Glemt det, forsto nå hva du mente. At jeg kan velge surround HD spor på den enkelte blu-ray konsert, for så å få spilleren selv til å downmixe til stereo.

Forøvrig litt avsporing dette med alt teknisk prat og slikt, men håper folk syns det er tilgivelig mtp hvor lang og variert tråden har vært

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BaronRibsskog

Dæven, selvsagt.
    Er ikke så smart i dag. Leste det litt annerledes.

Og jeg som trodde søndag var den mindre smarte dagen min. Er tydeligvis mandag :-D
    Kino: DI(by BEF) SEAS LRO4Y 10" *4 + SEAS 6,5" Koax | Hypex PSC2.700D - DSP *2 | Krell Resolution C | DefTech Supercube Reference *2 | SVS sss-01 *4 | Yamaha 1030 | Vincent S3 | 106" rammelerret | Sony vpl-vw95 | PS4 | Stue: DefTech DI 6,5LR | Denon AVR-X1200W | Squeezebox |

Min hjemmekino

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså, gikk inn på menyene nå og valgte i menyen audio processing, videre til speaker configuration. Her valgte jeg downmix til stereo i menyvalgene. Da skal dette være riktig?
    Nei

Sett DownMix til 5.1
    Front Left left Front Right til LARGE
    Subwoofer til OFF
    Center til OFF
    Surround Back kanalene til OFF. (surround + surround back)

Ville koplet RCA phono kablene til front left + right ut multichannel analog utgangene
    (ikke vet jeg om andre utganger skal kunne gå med LFE omdirigering)

om det bare gjelder Dolby ? prøv med en vanlig dvd med dolby 5.1 , bd med dolby thruehd ...
    om ulike DTS codec og LFE omdirigering fungerer ?
    Det bør kunne gå med dts gå der de som har encodet DTS/HD/MA har satt i encoder at lfe kan omdirigeres ellers tror jeg ikke man får til å omdirigere LFE

se også til at secondary audio er satt til OFF (uansett om du tester LFE metoden eller ditt vanlige bruk)

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, Hygen har rett, vi har pratet om dette før i tråden om Cambridge BD751, og det var også mitt forslag til Gilmour da han fik Cambridge spilleren.

"Sett DownMix til 5.1
    Front Left left Front Right til LARGE
    Subwoofer til OFF
    Center til OFF
    Surround Back kanalene til OFF. (surround + surround back)"

Bruk da Front L/R til din forsterker (men det skal også virke med Stereo Out egentlig)
    Spiller du en konsert med DD lyd får du nå LFE signalet til høyttalerne, spiller du DTS får du det ikke. Dette er testet med DVE Video Essentilas dvd`en (ikke BD cersjonen), med LFE sporet alene får jeg lyd i høyttalerne med Dolby Digital lydspor.
    Jeg skal se om jeg kan få kjøpt DVE BD versjonen så jeg kan teste med den også.

Desuten, om det er interessant, når du spiller en skive kan du dytte på "info" bryteren, da får du opp bitrate på skiven, både bilde og lyd.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    slettet av hygen pga feil uttalelse ang ac3 filter og omdirigering av lfe

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    394
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for å holde seg til trådens opprinnelige tema, så er jeg en av de som klarer å kose meg med musikken om ikke alt det lydmessige er 100%.
    Samtidig som at jeg vet å sette pris på lyd som virkelig "sitter". Alt til sin tid!

Er alt for glad i musikksjangre som ofte ikke er audiofilt innspilt til å gå i "fella" at kun lydkvalitet blir styrende for musikksmaken. (Huff, enn å bare måtte høre på PF, RW og Genesis ..)

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ivara
    for å holde seg til trådens opprinnelige tema, så er jeg en av de som klarer å kose meg med musikken om ikke alt det lydmessige er 100%.
    Samtidig som at jeg vet å sette pris på lyd som virkelig "sitter". Alt til sin tid!

Er alt for glad i musikksjangre som ofte ikke er audiofilt innspilt til å gå i "fella" at kun lydkvalitet blir styrende for musikksmaken. (Huff, enn å bare måtte høre på PF, RW og Genesis ..)

Da er du heldig syns jeg. Altså, hører ikke bare på Waters og Genesis, men jeg irriterer meg over dårlig lydkvalitet. Takk og pris så har majoriteten av bandene jeg liker over gjennomsnittet god lyd er mitt inntrykk, dette har også med musikksmak å gjøre.

En ting jeg vil nevne her er også at dagens populære hitsartister som for eks Rihanna nesten har latterlig god lyd på utgivelsene sine. Så bransjen kan hvis de vil

Side 14 av 15 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •