Svært kresen på lydkvalitet, noen som kjenner seg igjen? - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 15 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 300
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Ja, man kan jo gjerne spekulere i hvorfor en gitt skive blir brukt. Men altså kan vi ikke være enige om at skivene til Waters, spesielt ATD har svært god lyd?Så kan vi kalle det hva vi selv ønsker, men jeg kan garantere at Waters skiver ikke blir brukt i tester fordi de låter "helt greit"
    Nå er jeg verken fan av Waters selv, Pink Floyd eller U2 for den saks skyld så har ikke hørt mye på det. Kan da ikke si noe om lydkvaliteten i grunn, men Waters er det i hvert fall et lite håp om at jeg kan like, så det skal jeg sjekke ut. Toget for Pink Floyd og spesielt U2 gikk for mange år siden for min del.
    Kino: DI(by BEF) SEAS LRO4Y 10" *4 + SEAS 6,5" Koax | Hypex PSC2.700D - DSP *2 | Krell Resolution C | DefTech Supercube Reference *2 | SVS sss-01 *4 | Yamaha 1030 | Vincent S3 | 106" rammelerret | Sony vpl-vw95 | PS4 | Stue: DefTech DI 6,5LR | Denon AVR-X1200W | Squeezebox |

Min hjemmekino

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vebbis
    Nå er jeg verken fan av Waters selv, Pink Floyd eller U2 for den saks skyld så har ikke hørt mye på det. Kan da ikke si noe om lydkvaliteten i grunn, men Waters er det i hvert fall et lite håp om at jeg kan like, så det skal jeg sjekke ut. Toget for Pink Floyd og spesielt U2 gikk for mange år siden for min del.

Waters solo er pure class, mye av det han gjør er bare helt rått. Hvis ikke du har In the flesh live på dvd/CD, så kan du bare bestille den asap

Trommene på "Bravery of being...." er allerede nevnt fra ATD skiva, og de er jo bare helt sykt fete. Så brutalt og pompøst som det kan få blitt

Angående PF og U2 så kan jeg til tross for at jeg selv er gigafan forstå at folk har ramlet av, spesielt sistnevnte band. Livefremføringer er å foretrekke grunnet mer oppløst og "rocka" lydbilde. Etter 2000 er jeg enig i at U2 har blitt for polerte, men live er de og har alltid vært konger for min del.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gilmour, synes du lyden på The Wall (standard redbook CD) er særlig mye å skryte av?

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Gilmour, synes du lyden på The Wall (standard redbook CD) er særlig mye å skryte av?

Jeg syns den vanlige The Wall utgivelsen på CD er helt ok, litt over gjennomsnittet kanskje. Remasteren er et lite hakk bedre, men jeg syns ikke denne er best av PF sine utgivelser. De senere skivene som for eks Divison Bell er mye bedre.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns den vanlige The Wall utgivelsen på CD er helt ok, litt over gjennomsnittet kanskje. Remasteren er et lite hakk bedre, men jeg syns ikke denne er best av PF sine utgivelser. De senere skivene som for eks Divison Bell er mye bedre.
    Og WYWH på SACD er rett og slett lekker.
    Her er bilde av min plate

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når Pink Floyd er sagt, så synes jeg at Dark Side Of The Moon (Experience Edition) har bra lyd. Selv om Marantz-en min begynner å bli sliten, så høres det bra ut. The Wall synes jeg ikke hadde noe særlig bra lyd. Helt greit. Og A Foot In The Door (Remaster Edition) synes jeg også har bar lyd.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ntd12tannoy
    Når Pink Floyd er sagt, så synes jeg at Dark Side Of The Moon (Experience Edition) har bra lyd. Selv om Marantz-en min begynner å bli sliten, så høres det bra ut. The Wall synes jeg ikke hadde noe særlig bra lyd. Helt greit. Og A Foot In The Door (Remaster Edition) synes jeg også har bar lyd.
    Den DSOTM SACD jeg har fra Toshiba/EMI er utrolig bra. Men så elsker jo jeg multikanal også da.....

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Og WYWH på SACD er rett og slett lekker.
    Her er bilde av min plate

Som PF **** og hifientusiast er jeg nesten flau over å si at jeg ikke har denne lekre SACD utgivelsen i samlingen. Den står på bestillingslisten (som etterhvert begynner bli vondt lang, hehe).

Er dette en deluxeutgave Super? Hva får man her som man eventuelt går glipp av ved en normal utgave?

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som PF **** og hifientusiast er jeg nesten flau over å si at jeg ikke har denne lekre SACD utgivelsen i samlingen. Den står på bestillingslisten (som etterhvert begynner bli vondt lang, hehe).

Er dette en deluxeutgave Super? Hva får man her som man eventuelt går glipp av ved en normal utgave?
    Man får eksepsjonellt god lyd

http://www.amazon.co.uk/Wish-Were-He...0185586&sr=8-2

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig så synes jeg absolutt The Wall er bra. Hørte Waters live på Spotify, og det låt ikke bra, så derfor kjøpte jeg den ikke. Mulig jeg skulle finne den på BD da du jo skryter veldig av den utgivelsen.

Ellers ble jeg veldig skuffet over "A momentary laps of reason" når jeg kjøpte denne for noen få år siden. (Det var denne platen (på kassett) som gjorde meg PF frelst i 1987.)

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UOB
    Personlig så synes jeg absolutt The Wall er bra. Hørte Waters live på Spotify, og det låt ikke bra, så derfor kjøpte jeg den ikke. Mulig jeg skulle finne den på BD da du jo skryter veldig av den utgivelsen.

Ellers ble jeg veldig skuffet over "A momentary laps of reason" når jeg kjøpte denne for noen få år siden. (Det var denne platen (på kassett) som gjorde meg PF frelst i 1987.)

Roger Waters konsert får man meg bekjent ikke på BD, men skulle gjerne likt å hørt det Men kjøp gjerne dvdversjonen av In the flesh, den er kanon.

Angående Momentary syns jeg ikke den er så dårlig som du syns, men Divison Bell er et godt hakk bedre. Originalversjonen av Dark side syns jeg også er verd å legge merke til.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Roger Waters konsert får man meg bekjent ikke på BD, men skulle gjerne likt å hørt det Men kjøp gjerne dvdversjonen av In the flesh, den er kanon.
    Man får litt PF på BD

kommer om noen dager...Pink Floyd news :: Brain Damage - Pink Floyd: The Story Of Wish You Were Here DVD/Blu-ray trailer

Pink Floyd: Wish You Were Here Blu-ray: Immersion Edition

Waters er det rykter om sansynligvis kommende BD

Pink Floyd news :: Brain Damage - UPCOMING RELEASES AND EVENTS

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takker. dette var uhyre interessant.
    Possibly in 2012:

* Roger Waters - The Wall Live tour film
    With footage shot in July 2011 in Athens, Greece, and more recently in Buenos Aires, Argentina this year, Roger and his team are hard at work preparing a DVD and Blu-ray of this stunning show. As yet, no details are forthcoming on what will be included on the disc(s) and also no indication has been given as to a release date. We would think though that it might be around October/November this year. More details as we get them.

* Roger Waters - The Dark Side Of The Moon tour film
    We have had confirmation from Roger's manager, Mark Fenwick, that Roger is still working on a film of TDSOTM live show, but until it is finished there will be no release scheduled. As soon as we have more details of what this release (will it be a cinema release, or in DVD and hopefully Bluray format?) will involve, we will let you know. It is encouraging though to get official word on this, which we know from the feedback we've had will be incredibly popular!

* Roger Waters - The Wall tour 2012/2013: rest of the world
    We know many of you are desperately hoping that Roger is intending to take his tour of The Wall to other areas of the world. Australia, New Zealand, Chile, Brazil and Argentina have all been announced, as have North American dates. As yet we have no firm information about other regions, although Roger has confirmed he has been asked to return to Europe as well, although he is reluctant to do these due to general fatige. We'll keep you posted on anything credible we hear...

* The Wall 1980/81 DVD release
    One thing that has caused tidal waves of anticipation within the Floyd community is the growing talk that the original Pink Floyd Wall concerts from 1980/81 may well get a DVD release soon. Roger has been alluding to this in various interviews recently so the thought is gathering pace...
    Official film about Pink Floyd
    In an interview with Rhythm Magazine published at the end of August 2010, Nick talks about a film that is in the works about Pink Floyd that he has been working on...

All three of the Athens, Greece, concerts, in July 2011, were recorded and filmed. On Roger's site, he confirms a theatrical and Blu-ray release, although no timescales are available as yet. More on this, as we get it.

* Roger Waters - vinyl remasters
    Doug Sax, mastering engineer for Roger Waters, David Gilmour, Richard Wright and Pink Floyd since 1983, is interviewed at length in the 2011 edition of "The Absolute Sound" Guide to Vinyl Playback, and confirms that "I'm going to be doing the Roger Waters albums on vinyl and they have extraordinary low end, requiring an astonishing amount of vertical modulation. We use up the full depth available on a lacquer master. You can't do anything like that on DMM. It's very thin; you can't go deep. For that kind of thing it could be an absolute joke." As work is yet to start on them, it will be some time before there's any release information, but sounds good that Sax is taking his customary care to ensure these sound as good as they can.

- Det ble en liten PF avsporing dette, men Gilmour tåler det vel

Hvis dette stemmer, at noe av det omtalte vil bli utgitt i 2012, så er det sensasjonelt med tanke på Roger Waters tilbakeholdenhet med å utgi gammelt stoff.

Konsert blu-ray fra de gamle turnéene hadde vært helt orgasmisk, og det samme med en blu-ray av den fantastiske "The Wall" turneen RW nettopp har gjennomført. Lydeffektene på denne var utrolige. Kan bare tenke meg hvordan 5.1 på blu-ray vil låte. Nei, jammen går vi PF fans spennende tider i møte

Når det gjelder Wish You were Here, så vet jeg ikke helt med BD utgivelsen. Man lar seg kanskje friste litt av filmen. Lyden fra den gamle CD utgivelsen er det iallefall ingenting å klage på!
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen

BTW: den dokumentaren kan man se på NRK sine sider :-)

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er stoorfan av Pink floyd og Roger Waters, men å diskutere skivene til de i en tråd hvor man påstår at man har blitt svært kresen på lydkvalitet er litt merkelig.
    Helt ok lyd på de fleste RW og PF-plater, men det blir ikke "allment gyldig" (som det så fint heter om dagen) at det er referanserlyd på disse selv om noen få skribenter tester anlegg med de.

Eller er det "gilmours lov" som gjelder her? ;-)

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Audiomur]Jeg er stoorfan av Pink floyd og Roger Waters, men å diskutere skivene til de i en tråd hvor man påstår at man har blitt svært kresen på lydkvalitet er litt merkelig. QUOTE]

Hvorfor er det så merkelig når PF og Waters er gode eksempler på artister som tilfredsstiller denne kresenheten?
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Takker. dette var uhyre interessant.
    Possibly in 2012:

With footage shot in July 2011 in Athens, Greece, and more recently in Buenos Aires, Argentina this year, Roger and his team are hard at work preparing a DVD and Blu-ray of this stunning show. As yet, no details are forthcoming on what will be included on the disc(s) and also no indication has been given as to a release date. We would think though that it might be around October/November this year. More details as we get them.

* Roger Waters - The Dark Side Of The Moon tour film
    We have had confirmation from Roger's manager, Mark Fenwick, that Roger is still working on a film of TDSOTM live show, but until it is finished there will be no release scheduled. As soon as we have more details of what this release (will it be a cinema release, or in DVD and hopefully Bluray format?) will involve, we will let you know. It is encouraging though to get official word on this, which we know from the feedback we've had will be incredibly popular!

* Roger Waters - The Wall tour 2012/2013: rest of the world
    We know many of you are desperately hoping that Roger is intending to take his tour of The Wall to other areas of the world. Australia, New Zealand, Chile, Brazil and Argentina have all been announced, as have North American dates. As yet we have no firm information about other regions, although Roger has confirmed he has been asked to return to Europe as well, although he is reluctant to do these due to general fatige. We'll keep you posted on anything credible we hear...

* The Wall 1980/81 DVD release
    One thing that has caused tidal waves of anticipation within the Floyd community is the growing talk that the original Pink Floyd Wall concerts from 1980/81 may well get a DVD release soon. Roger has been alluding to this in various interviews recently so the thought is gathering pace...
    Official film about Pink Floyd
    In an interview with Rhythm Magazine published at the end of August 2010, Nick talks about a film that is in the works about Pink Floyd that he has been working on...

All three of the Athens, Greece, concerts, in July 2011, were recorded and filmed. On Roger's site, he confirms a theatrical and Blu-ray release, although no timescales are available as yet. More on this, as we get it.

* Roger Waters - vinyl remasters
    Doug Sax, mastering engineer for Roger Waters, David Gilmour, Richard Wright and Pink Floyd since 1983, is interviewed at length in the 2011 edition of "The Absolute Sound" Guide to Vinyl Playback, and confirms that "I'm going to be doing the Roger Waters albums on vinyl and they have extraordinary low end, requiring an astonishing amount of vertical modulation. We use up the full depth available on a lacquer master. You can't do anything like that on DMM. It's very thin; you can't go deep. For that kind of thing it could be an absolute joke." As work is yet to start on them, it will be some time before there's any release information, but sounds good that Sax is taking his customary care to ensure these sound as good as they can.

- Det ble en liten PF avsporing dette, men Gilmour tåler det vel

Hvis dette stemmer, at noe av det omtalte vil bli utgitt i 2012, så er det sensasjonelt med tanke på Roger Waters tilbakeholdenhet med å utgi gammelt stoff.

Konsert blu-ray fra de gamle turnéene hadde vært helt orgasmisk, og det samme med en blu-ray av den fantastiske "The Wall" turneen RW nettopp har gjennomført. Lydeffektene på denne var utrolige. Kan bare tenke meg hvordan 5.1 på blu-ray vil låte. Nei, jammen går vi PF fans spennende tider i møte

Når det gjelder Wish You were Here, så vet jeg ikke helt med BD utgivelsen. Man lar seg kanskje friste litt av filmen. Lyden fra den gamle CD utgivelsen er det iallefall ingenting å klage på!

Denne "avsporingen" står jeg inne for fullt ut Ultima Hadde vært helt rått om det kom blu-ray utgivelse fra hans siste The Wall turne, den var helt vanvittig. Var på konserten Waters hadde på Fornebu arena: og for en konsert. En detaljrikdom, fargespill og effekter som jeg sjelden har sett maken til. Tror denne ville blitt suveren som blu-ray8)

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Jeg er stoorfan av Pink floyd og Roger Waters, men å diskutere skivene til de i en tråd hvor man påstår at man har blitt svært kresen på lydkvalitet er litt merkelig.
    Helt ok lyd på de fleste RW og PF-plater, men det blir ikke "allment gyldig" (som det så fint heter om dagen) at det er referanserlyd på disse selv om noen få skribenter tester anlegg med de.

Eller er det "gilmours lov" som gjelder her? ;-)
    Du syns det er merkelig, jeg syns det er den naturligste ting i verden. Både Pink Floyd og RW har vært viden kjent for sin tilnærming til lyd og at de er opptatt av god lyd. Selvom enkelte at PF sine skiver har helt ok lyd, så syns jeg mange har over gjennomsnittet god lyd. Kanskje spesielt soloskivene til Waters som vi har nevnt flere ganger.

Som et liten opplysning kan det jo nevnes at konsertfilmen PULSE når den kom på dvd, revolusjonerte det markedet på den tiden. Jeg husker det meget godt, lyden man fikk på Pulse var langt over det man tidligere hadde opplevd på live dvder.

Er vel ikke "gilmours lov" som regjerer, men altså: Hør på In the flesh live og Amused to death eller pros and cons, og påstå at det ikke er grom lyd på disse skivene sammenlignet med mye annet??

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Hvorfor er det så merkelig når PF og Waters er gode eksempler på artister som tilfredsstiller denne kresenheten?
    Det blir veldig feil i min verden å løse problemet med økende kresenhet for godlyd med å begrense seg til å spille plater som låter på en spesiell måte. For all del - man kan jo gjerne få lov til å sitte der og lytte til såvel Pink Floyd som Roger Waters - men da går man etterhvert glipp av ganske mye.

Når forskjellige innspillinger av samme musikken låter forskjellig, er jo saken grei - da kjøper man naturligvis den versjonen - hva enten dette er f.eks. "remastret"-versjonen eller "Blu-Ray"-versjonen - man har mest tro på. Men hvis man konsekvent velger bort å kjøpe eller å spille slike lydmessig "mindreverdige" plater - da risikerer man å begrense sin musikkhorisont ganske kraftig.

Ett alternativ er å ta tyren ved hornene - kjøpe og spille musikk og artister som man liker, uten å bry seg altfor mye om lyden. For ikke å snakke om at man kan spe på litt med musikk og artister som man ikke liker også - bare for å oppdage at man venner seg til både lydkvalitet og musikk.

Eventuelt - men det er jo en dyr måte å gjøre det på - kan man gå løs på hvordan man har komponert hifi-/surroundoppsettet sitt. Noen oppsett er mer robuste enn andre - i den forstand at et ganske bredt spekter av musikksjangere og innspillingskvaliteter låter ganske allright.

Bare et eksempel: Hvis en spesiell innspilling låter tynn og bassfattig, KAN det faktisk skyldes at man har et anlegg som ikke gjengir bass som det skal. Jeg kan teste dette ganske lett hjemme hos meg - det er bare å svitsje mellom "sub på" og "sub av" - og her er det STOR forskjell på enkelte innspillinger, f.eks. på en del U2-plater som har vært nevnt tidligere i denne tråden, som låter av en helt annen verden når suben deltar i musiseringen.

Et annet eksempel: hvis en innspilling låter grøtete, KAN det skyldes at man har et anlegg som grøter det til. At man har matchet komponenter på en ikke helt optimal måte. Eller at man har en akustikk i lytterommet som grøter det til. Det siste er dessverre ikke helt uvanlig.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    Det blir veldig feil i min verden å løse problemet med økende kresenhet for godlyd med å begrense seg til å spille plater som låter på en spesiell måte. For all del - man kan jo gjerne få lov til å sitte der og lytte til såvel Pink Floyd som Roger Waters - men da går man etterhvert glipp av ganske mye.

Når forskjellige innspillinger av samme musikken låter forskjellig, er jo saken grei - da kjøper man naturligvis den versjonen - hva enten dette er f.eks. "remastret"-versjonen eller "Blu-Ray"-versjonen - man har mest tro på. Men hvis man konsekvent velger bort å kjøpe eller å spille slike lydmessig "mindreverdige" plater - da risikerer man å begrense sin musikkhorisont ganske kraftig.

Ett alternativ er å ta tyren ved hornene - kjøpe og spille musikk og artister som man liker, uten å bry seg altfor mye om lyden. For ikke å snakke om at man kan spe på litt med musikk og artister som man ikke liker også - bare for å oppdage at man venner seg til både lydkvalitet og musikk.

Eventuelt - men det er jo en dyr måte å gjøre det på - kan man gå løs på hvordan man har komponert hifi-/surroundoppsettet sitt. Noen oppsett er mer robuste enn andre - i den forstand at et ganske bredt spekter av musikksjangere og innspillingskvaliteter låter ganske allright.

Bare et eksempel: Hvis en spesiell innspilling låter tynn og bassfattig, KAN det faktisk skyldes at man har et anlegg som ikke gjengir bass som det skal. Jeg kan teste dette ganske lett hjemme hos meg - det er bare å svitsje mellom "sub på" og "sub av" - og her er det STOR forskjell på enkelte innspillinger, f.eks. på en del U2-plater som har vært nevnt tidligere i denne tråden, som låter av en helt annen verden når suben deltar i musiseringen.

Et annet eksempel: hvis en innspilling låter grøtete, KAN det skyldes at man har et anlegg som grøter det til. At man har matchet komponenter på en ikke helt optimal måte. Eller at man har en akustikk i lytterommet som grøter det til. Det siste er dessverre ikke helt uvanlig.

Godt innlegg Ulf!

Jeg kan stille meg bak flere av betraktningene dine, selvom jeg kanskje ikke følger dem i praksis. Spesielt det med å bruke tid på akustikk i lytterom, matche anlegget annerledes er jeg veldig dårlig på. De aspektene har ikke fremstått så interessante for meg.

Forøvrig er jeg dog "heldig" for veldig mye av den musikken jeg liker har gode utgivelser. Mye indierock og progrock, som for eks Mew, Dream Theater, Pagans Mind, Circus Maximus, Hootie and the blowfish, Band of horses osv.Band som i all hovedsak har skjemt meg bort med god lyd på sine skiver. Men som du påpeker er det kjipt å la kresenheten ta overhånd, slik at man begrenser musikkhorisonten. Dog tar jeg meg selv i og nærmest handle på automatikk her, altså at utvelgelsesprosessen nesten uten at jeg tenker over det vipper mot de skivene jeg vet ga meg gåsehud sist iform av suveren lyd (og musikk).

Side 11 av 15 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •