Lyd fra PCen via en USB forsterker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lyd fra PCen via en USB forsterker?

Lurer på en ting, finnes det noe gode USB lydkort/forsterkere der ute? Tenkte tanke at man kanskje kunne slippe lydkortet inni PCen og heller ha en forsterker av noe slag stående oppå bordet med alle mulige tilkobliger som da er koblet til PCen via USB, som da sender lyden fra PCen, til forsterkeren og videre til hodetelefoner/høyttalere. Er dette noe som er mulig? Evt. hva finnes det av alternativer der ute?

Dog et problem her blir vel at man mister mulighet for mikrofon? Så sant ikke finner en mikrofon som går på USB også?

Har for øyeblikket et Creative X-FI Titanium HD lydkort som er koblet sammen med Denon AH-D2000 hodetelefonene mine, så vil jo da helst ha et USB lydkort/forsterker som enten gir like bra lyd eller bedre, har ikke lyst på noen nedgradering. Er egentlig ganske fornøyd med oppsettet, men Creative sine drivere er ikke helt på stell, da jeg har hatt noe krøll her, samt at man ikke enkelt kan bytte mellom hodetelefoner og høyttalere med dette lydkortet, og det er en mulighet jeg kunne tenkt meg å ha.

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nitrius
    Lurer på en ting, finnes det noe gode USB lydkort/forsterkere der ute? Tenkte tanke at man kanskje kunne slippe lydkortet inni PCen og heller ha en forsterker av noe slag stående oppå bordet med alle mulige tilkobliger som da er koblet til PCen via USB, som da sender lyden fra PCen, til forsterkeren og videre til hodetelefoner/høyttalere. Er dette noe som er mulig? Evt. hva finnes det av alternativer der ute?

Dog et problem her blir vel at man mister mulighet for mikrofon? Så sant ikke finner en mikrofon som går på USB også?

Har for øyeblikket et Creative X-FI Titanium HD lydkort som er koblet sammen med Denon AH-D2000 hodetelefonene mine, så vil jo da helst ha et USB lydkort/forsterker som enten gir like bra lyd eller bedre, har ikke lyst på noen nedgradering. Er egentlig ganske fornøyd med oppsettet, men Creative sine drivere er ikke helt på stell, da jeg har hatt noe krøll her, samt at man ikke enkelt kan bytte mellom hodetelefoner og høyttalere med dette lydkortet, og det er en mulighet jeg kunne tenkt meg å ha.

eeehhmmm... så de du trenger er da en dac med hodetelefonuttak? Noe ala Burson HA-160D | moiz.no

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har din forsterker ikke hodetelefon uttak da?
    Du trenger vel ikke "bytte" mellom hodetelefoner og høyttalere, lydkortet har vel analoge utganger du har koblet til forsterkeren din, da er det jo bare å slå på denne når du vil ha lyden i høyttalerne.
    Ellers, om du ingen hodetelefon utgang har nå: CAMBRIDGE DacMagic Plus D/A-konverter | Hi-Fi Klubben

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke noe forsterker fra før, har som sagt bare et lydkort fra Creative.

Men er interessert i å finne ut av om det finnes andre løsninger der ute, altså kvitte seg med lydkortet og gå for en forsterker av noe slag som kan kobles til PCen via USB eller lignende. Og det hadde vært fint om denne forsterkeren både kan ha hodetelefoner og høyttalere tilkoblet, med en enkel mulighet for å bytte mellom om jeg vil spille via høyttalerne eller hodetelefonene.

Newcomer thenuts sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nitrius
    Har ikke noe forsterker fra før, har som sagt bare et lydkort fra Creative.

Men er interessert i å finne ut av om det finnes andre løsninger der ute, altså kvitte seg med lydkortet og gå for en forsterker av noe slag som kan kobles til PCen via USB eller lignende. Og det hadde vært fint om denne forsterkeren både kan ha hodetelefoner og høyttalere tilkoblet, med en enkel mulighet for å bytte mellom om jeg vil spille via høyttalerne eller hodetelefonene.
    Kjøp asus xonar essence og monitorer med rca eller xlr da. Separat volumkontroll for hodttlf og linje ut

Øyvind

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det du er ute etter er en integrert forsterker med USB inn og hodetelefonutgang?
    Hmmmm, kommer ikke på noen som har alt, HK-980 har jo hodetelfonutgang, men mangler DAC, de fleste receivere har DAC, men ikke USB.
    Det finnes sikkert, altså, jeg kommer bare ikke på noen.

HK-3490 og en usb->s/pdif-konverter?
    Eller HK-3490 og kjøp deg et billig, enkelt lydkort med s/pdif ut?
    HK-980 og en usb-DAC?

Newcomer Zissou sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne såg jo sånn noenlunde ut:

ARGON HA2 tube Forforsterker | Hi-Fi Klubben

Men så må en visst ha en effektforsterker også:
    Jamo MPA-201 Effektforsterker - Sort

Eller finne noe bedre på brukten.

Edit: blir mye det samme som en dacmagic når jeg tenker meg om, går det ann å slette innlegg?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo prøve XTZ MH-800 DSP Black frå Surround.no? 4k for forsterkar og høgtalarar

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lydkort med hodetelefonforsterker. Her kan du enkelt bytte mellom signal til hodetelefon og rca til forsterker fra programvaren på pc.
    Komplett.no - ASUS Xonar Essence STX

De har også kommet med en ekstern dac med utgang til hodetelefoner:
    Komplett.no - ASUS XONAR Essence ONE
    Anmeldelse av samme dac/forsterker
    ASUS Xonar Essence One DAC & Headphone Amplifier Review | techPowerUp

Her er en tråd om samme dac/forsterker fra head-fi.
    Asus Essence One Headphone Amp/DAC (CeBIT 2011)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •