Hva tror dere om denne hjemmekinosammensetningen?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva tror dere om denne hjemmekinosammensetningen?

Hei!
    Jeg har satt sammen følgende forslag til nytt anlegg:
    Onkyo TX-NR3009
    System Audio Mantra 60
    System Audio Mantra 10 Center
    System Audio Sax 1 bakhøyttalere
    JBL Studio 550P 10" SUB

Samlet pris er 40k

Noen kommentarer eller forslag til endringer? Eller bare tommel opp? ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (Y) Har sansen for System Audio!

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    System Audio er knallmerke Mantra er fantastisk musikalse høytallere, og etter min mening, en av de bedre til klassisk, jazz etc...

Til hjemmekino... mmmmhhh... kanskje ikke mitt førstevalg, da det er mye annet snadder i prisklassen

Hva med noe ala: Elutstyr.no | Nettbutikk for Hi-Fi og bilstereo

+

Elutstyr.no | Nettbutikk for Hi-Fi og bilstereo

+

SVS PC12-NSD DSP

Og en evt grei pre-amp...

Det havner vel da totalt på 50.000,- ++
    Men, du kan jo finne mye spennende på bruktmarkedet

Men dette er bare hva jeg selv ville sett på, det kommer jo an på hva du selv liker lydmessig

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilket rom skal det inn i?
    Hvor mye vil du anta forholdet musikk/film er?
    Hvilken type musikk hører du på?
    Hvilke andre "pakker" har du hørt på?
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den skal brukes 50/50 til musikk og film. I første omgang skal de stå på en asymetrisk stue.
    Jeg fikk ikke hørt på Onkyo, men jeg har hørt på SA Mantra 60 vs Ranger Master i stereo-oppsett. Med og uten to forkskjellige SUBer.
    Har også hørt Dali og B&W.

Hører på mye forskjellig musikk fra Pink Floyd, Dire Straits, Metallica, Tool til Sarah MacLachlan og Skrillex...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pakken er sikkert ikke dum den. Med forbehold siden jeg har lyttet lite til System Audio og det er en stund siden jeg selv har hatt Onkyo receiver.
    Koster Onkyo-en ca 15.000?

Ville vurdert effektforsterker og kanskje en mindre og billigere receiver, men det går vel i repeat i sånne tråder.

Men jeg hadde definitivt kjøpt en større sub. Hører du en sub på musikk og synes at den lever nok er det ganske viktig å huske at LFE (Low Frequency Effect) sporet til film gir 10 desibel ekstra økning til subben. Det går også vesentlig dypere enn det gjør til det meste av musikk og vil sette subben fort på prøve. Ingenting ødelegger mer for en film enn en sub som står og skraper og bunner.

Jeg må innrømme at det kan bli mange anbefalinger om SVS på dette og andre forum. Men tar man prisen i betraktning lever de som f... til film og gjør en grei jobb til musikk. Gir utrolig mye for pengene spør du meg.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KoKo_
    Den skal brukes 50/50 til musikk og film. I første omgang skal de stå på en asymetrisk stue.
    Jeg fikk ikke hørt på Onkyo, men jeg har hørt på SA Mantra 60 vs Ranger Master i stereo-oppsett. Med og uten to forkskjellige SUBer.
    Har også hørt Dali og B&W.

Hører på mye forskjellig musikk fra Pink Floyd, Dire Straits, Metallica, Tool til Sarah MacLachlan og Skrillex...
    Antar du likte SA best, siden du foreslo det. Men hvordan og hvilke serier av B&W, samt Dali hørte du på?

JBL har noen veldig spennende nye høyttalere på gang. Tror den minste av de ligger på ca 12k for parret, veldig gode slik jeg oppfattet de. De er vel inne på soundgarden de også. Klipsch er et alternativ du burde sjekke ut. Ellers er det mye å velge i mellom. XTZ har også noen alternativer som er aktuelle. Bogis pleier vel anbefale de.

Du bør også vurdere en SVS for dybbassen. Veldig klisjeaktig å anbefale, men de gjør jobben veldig godt for prisen. :wink:

Hvis jeg ikke tar helt feil så er det en Pioneer reciver på tilbud til ca 10k, nedsatt fra 20k. LX-85?
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syntes det var vanskelig å finne åpenbare store forskjeller, men jeg likte SA godt pga god respons og bra med trykk til tross for at de ikke er så store. Bra med litt WAF-faktor når de skal stå på stua den første tiden! Ellers så setter jeg pris på forslagene deres (Jeg hørte CM8 og Ikon7) Klipsch har jeg ikke hatt mulighet til å høre på. Hva er JBL gode på, siden du foreslår disse?

SVS sub er ganske store? Hvordan er de til musikk? Jeg ble anbefalt JBL-suben fordi den også skulle være bra til musikk og film. (Ble også anbefalt Velodyne SPL-1000 Ultra Subwoofer til 13k, men synes kanskje den blir i dyreste laget?)

Er Pioneeren "bedre" enn Onkyo? Eller er det marginale forskjeller, og smak og behag? De hadde ikke Onkyoen inne, så den fikk jeg ikke hørt på, men likte Spotify-muligheten, derfor landet jeg på den foreløpig.

Takk for gode innspill, noen som har negative erfaringer med SA Mantra 60?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen tanker om NAD T777 sammen med System Audio? (Ikke så lett å få hørt den kombinasjonen i butikk)

Newcomer HiFi-Mathias sin avatar
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kef R500 - 18k
    Kef R200c - 7k
    Klipsch RB 41 eller RS 41/42 - 3k(RS 42 - 4k)
    SVS PC 12 nsd dsp - 6.5k
    Anthem MRX 500 - 15k

Alt samlet: 49.5k(50.5k med RS 42)

Denne pakken spiller meget bra, høyt og rent, veldig rent. Gode allroundere! Også kan du heller pøse på med et effekttrinn til frontene og en PC 12 nsd dsp etterhvert.

Edit: faren min har helt samme musikksmak som deg, og han gikk for full Kef R-surround, Anthem reciver og SVS subwoofer, og han angrer ikke ett sekund! Han hørte på mange forskjellige merker, som Klipsch, Dali og System Audio, men endte tilslutt opp på Kef.

Alt finnes på Oslo Hifi Center, untatt subwooferen, den finner du på Lsound.no!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyttalere er spikret og bestilt!
    System Audio Mantra 60
    System Audio Aura 1 bakhøyttalere
    Velodyne SPL-1000 Ultra

Nå er det receiver som gjenstår, og heller mest mot NAD T777. Noen varsko hei? Eller bedre argumenter for andre? (Jeg trenger ikke oppskalering av bilde og streamingmuligheter o.l.)

Newcomer HiFi-Mathias sin avatar
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KoKo_
    Høyttalere er spikret og bestilt!
    System Audio Mantra 60
    System Audio Aura 1 bakhøyttalere
    Velodyne SPL-1000 Ultra

Nå er det receiver som gjenstår, og heller mest mot NAD T777. Noen varsko hei? Eller bedre argumenter for andre? (Jeg trenger ikke oppskalering av bilde og streamingmuligheter o.l.)

Det er heller ingen dum pakke du har bestilt!

Jeg vil anbefale deg Pioneer eller Anthem. Sistnevnte har bedre lyd på musikk. Da sikter jeg til LX 55/75/85 og MRX 300/500/700. Personlig ville jeg gått for MRX 300 og en god effektforsterker til frontene(Anthem MCA 20). Anthem er kjent for sin utrolig gode lydgengivelse i stereo og surround og romkorreksjeonen dems, uten alle fancy duopedingser som streamingmuligheter osv.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •