Noen som har åpnet en Vincent SP-331?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate redline sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen som har åpnet en Vincent SP-331?

Siden katten var så grei å bøyde phono-kablene på inngangen til Vincent'en når den var bak tv-benken så har de fått dårlig kontakt. Tenkte å åpne den for å se på skadene men det er jo x-antall skruer og kretskort som må fjernes og paneler som må løsnes. Er det noen som har skrudd på disse før og vet hvordan jeg enklest kommer til inngangene ?? Er nemlig ikke flust av reparatører i den bransjen her i kommunen så jeg vil nødig sende den noe sted før jeg vet omfanget :/

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bumper denne, siden jeg har det samme problemet.

Mine innganger er løse, men det virker som det er en fjær som holder den igjen, siden den "spretter" ut igjen hvis jeg presser den inn. Er det farlig å bruke forsterkeren da? Kjøpte den brukt, og trodde ikke det ville være noe problem, men gutta på HIFI-klubben anbefalte å ikke gjøre det, så er litt i tvil om jeg skal tørre å sette den på.

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av redline
    Siden katten var så grei å bøyde phono-kablene på inngangen til Vincent'en når den var bak tv-benken så har de fått dårlig kontakt. Tenkte å åpne den for å se på skadene men det er jo x-antall skruer og kretskort som må fjernes og paneler som må løsnes. Er det noen som har skrudd på disse før og vet hvordan jeg enklest kommer til inngangene ?? Er nemlig ikke flust av reparatører i den bransjen her i kommunen så jeg vil nødig sende den noe sted før jeg vet omfanget :/

First of all, slutt å for katta med bolere..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var ikke så vanskelig å åpne den. Du må skru ut 6 skruer på undersiden, samt 2*5 skruer på kjøleribbene for å komme til inngangene.

Jeg fant ut at mine fester var helt pulverisert, så er nok pent nødt til å sende den inn for å få festet kortet igjen. Med mindre det er noen her inne med peiling, som vil tjene et par hundre kroner for en meget liten jobb Må bare få festet kortet slik at det sitter.

Intermediate redline sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var gode nyheter, men må jeg ta av bunndekslet dersom jeg skal komme til?? Har tatt av topplokket tidligere og der var det nesten umulig å komme til siden det ene kretskortet later til å være limt fast i tillegg til skruer :/

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hovedkortet sitter i "midten" av forsterkeren, så man kommer enkelt til den siden hvor kortet med utgangene sitter, men kablene er lodded fast, så man får ikke gjort så mye selv egentlig siden ledningene er såpass stramme.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg søker på nett, så ser det jo ganske enkelt ut å komme til å reparer en utgang. Man må vel lodde av noen kabler med det er da enkelt.

vincent sp-331 - Google Search
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utgangen sitter under hovedkortet, og der er det litt mindre plass. Men hvis man kan håndtere en loddebolt tror jeg det er enkelt

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •