24kvadrat rom. høytaler. Hjelp - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 45
    Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Onort
    Det sa meg ikke mye

ElDuce:
    Takk takk.
    Damen er ikke sjefen på slike ting. Kanskje mer å si på plasseringa og volumknappen
    Jeg bor selvfølgelig på bygda, så blir sikkert kr.sund eller trhjems tur en god dag da. Har du noen butikker du anbefaler jeg stikker innom?
    HiFikjeden og Soundgarden er i Trondheim, TonArt (usikker på om de er åpen enda, har butikk, eller bare nettside), Acoustic Tuning og Audio Royal.
    To sistnevnte er vel ikke blandt de billigste
    I Kr.sund trur jeg ikke det er noe spes, men kommer du hit til Molde, så har vi Elutstyr, som fører stort utvalg av merker, men de godt utvalg av Klipsch inne, samt Onkyo og abrahamsen

Klipsch og Abrahamsen er forøvrig kjempematch

http://avforum.no/forum/produkt-pris...lp-listen.html

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg linka inn den pakka siden jeg fikk d for meg at rommet hans er "normal" stue på 20-25km2 eller noe i den duren, men skulle jo selvsagt spurt om dette først......hvor stor er stua du skal ha høyttalerne i da?

ingen vits å lempe inn noen doble 15" hvis rommet er 10km2 f.eks.

Personlig hadde jeg ett par gulvstående Klipsch før, med doble 6.5" (rf-25) uten sub. Så fant jeg en bra sub på brukten å kjøpte denne, litt senere bytta jeg ut rf-25 med stativ-Klipsch. Nemlig b3 til den nette sum av 3000 nye, fikk de for 1500 brukt. Med Klipsch sub og stativene har jeg ett oppsett som spiller veldig bra i mine ører, både pent, høyt å samtidig masse trykk. Spilte en musekonsert på greit volum her om dagen å du sitter med følelsen av at lyden er perfekt, mer enn nok bass, mer enn nok detaljer, ingenting mangler (selv om lyden selvsagt blir mye bedre med dyrere oppsett, men FØLELSEN av perfekt lyd er der hehe)

Suben å b3-ene kostet tilsammen under 5000kr å hvis du finner en lignende kombo har du 5 lapper igjen til forsterker, da kan du finne endel bra greier på brukten.

Altså nå vet ikke jeg om du er sånn typisk dude som kjører 90% av tida på full pupp å satser på å få deg høreapparat før du har fylt 30år, eller om du stort sett spiller "normalt høyt" å en sjelden gang vil ha muligheten til å spille kanonhøyt på en fest o.l.?

Du må si litt mer om størrelsen på rommet, behovet ditt for å kunne spille kanonhøyt eller bare "normal høyt", samt om lydkvalitet er viktig for deg eller om du er fornøyd bare bildene ramler ned fra veggen liksom?

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først: CV er fint hvis du skal spille til fest, eller formålet med hjemmeanlegget er å spille så rutene klirrer til enhver tid...
    Men det kreves strøm for å holde kontrollen, og da begynner forsterkeren for å koste litt.

Og hvordan kan noen anbefale et høyttalermerke uten å spesifisere hvilken høyttaler de snakker om?!?
    Jeg har JBL selv, og er veldig glad i dem, men jeg synes ES-serien får grisebank av Klipsch i samme prisklasse, nesten uansett musikktype.

Trådstarter: Reis litt rundt og lytt selv, det er du som skal ha anlegg og hva jeg, eller andre nisser her inne, mener er ikke veldig relevant, annet enn som en pekepinn på hva du bør høre på.
    For all del, hør på CV, men hør på en del annet også, så får du avgjøre selv hva som er for deg.
    Jeg ville også ha kjøpt brukt, mye mer for pengene.

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Limpalot
    Først: CV er fint hvis du skal spille til fest, eller formålet med hjemmeanlegget er å spille så rutene klirrer til enhver tid...
    Men det kreves strøm for å holde kontrollen, og da begynner forsterkeren for å koste litt.

Og hvordan kan noen anbefale et høyttalermerke uten å spesifisere hvilken høyttaler de snakker om?!?
    Jeg har JBL selv, og er veldig glad i dem, men jeg synes ES-serien får grisebank av Klipsch i samme prisklasse, nesten uansett musikktype.

Trådstarter: Reis litt rundt og lytt selv, det er du som skal ha anlegg og hva jeg, eller andre nisser her inne, mener er ikke veldig relevant, annet enn som en pekepinn på hva du bør høre på.
    For all del, hør på CV, men hør på en del annet også, så får du avgjøre selv hva som er for deg.
    Jeg ville også ha kjøpt brukt, mye mer for pengene.
    +1

Stort sett hva jeg har sagt selv tidligere her, men ang anbefaling av høytallere så spesifiserer jeg ikke htmodeller på det grunnlaget at jeg bare viser til merker som kan være verdt å ta en kikk på, ellers blir de opp til TS og finne ut hva han liker og vil ha (jeg vet ikke om han etterhvert foretrekker gulvstående eller typisk bokhylleht) :-P

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser forresten nå hvorfor jeg "fikk for meg" at du skal ha de i ei stue på 20-25km2.....står tilfeldigvis i overskrifta

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Klipsch....i love it
    ser forresten nå hvorfor jeg "fikk for meg" at du skal ha de i ei stue på 20-25km2.....står tilfeldigvis i overskrifta
    Hehe

Active Seigmann sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Klipsch....i love it
    Jeg linka inn den pakka siden jeg fikk d for meg at rommet hans er "normal" stue på 20-25km2 eller noe i den duren, men skulle jo selvsagt spurt om dette først......hvor stor er stua du skal ha høyttalerne i da?
    ingen vits å lempe inn noen doble 15" hvis rommet er 10km2 f.eks.
    Jo, jo flere basselementer jo bedere.
    Jeg har planer om 8 12" i ett rom på 7 kvm, dette for og holde mer kontroll på bassen

Jeg syntes 4 6,5" heller gir en trist bassopplevelse, men alt etter hva man er vandt med.
    Nei spiller ikke høyt, ligger på 95 db max i bassen og 80 max i diskant øvre mellomtone.
    Kan ingenting, gjør alt!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch RF-82 (II) burde passe bra til din bruk. Morsom høyttaler.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker nok en gang for svar!

Artig å se meningene til folket, tror jeg kommer til å ligge å vente litt og se hva jeg kan finne på brukten, og evnt tilbud som kan komme opp.

Om jeg finner på det en helg, kanskje en Moldetur

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ser det ut som det blir JBL ES 80 + JBL 150p Sub kjøp for ca 5k.
    Ble anbefalt en onykio forsterker til å dra de med

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Limpalot]

Det synes jeg hørtes litt rart ut. Personlig synes jeg at RF-82 får grisebank av ES-100 igjen... Smak å behag.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ser det ut som det blir JBL ES 80 + JBL 150p Sub kjøp for ca 5k.
    Ble anbefalt en onykio forsterker til å dra de med
    Gratulerer med det! Blir bra det. Hvilken Onkyo er det snakk om, da? Er ikke alle Onkyo'ene som blir bra på JBL. Jeg hadde selv anbefalt Denon eller Yamaha på JBL.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ntd12tannoy
    Gratulerer med det! Blir bra det. Hvilken Onkyo er det snakk om, da? Er ikke alle Onkyo'ene som blir bra på JBL. Jeg hadde selv anbefalt Denon eller Yamaha på JBL.
    Åja?

Komplett.no - Harman Kardon HK3490 stereoreceiver

Stereoforsterker, eller receiver jeg burde ha?

Ja jeg er virkelig grønn på dette

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åja?

Komplett.no - Harman Kardon HK3490 stereoreceiver

Stereoforsterker, eller receiver jeg burde ha?

Ja jeg er virkelig grønn på dette

Hva du kommer til å bruke forsterkeren til da? Musikk eller mest film? til film er det jo surround-receiver som blir det artigste synes nå jeg da, men hadde filnt klart meg med stereo også. Er en bra Stereo-receiver fra H/K det der, blir nok bra på JBL det. :-)

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ElDuce:
    Takk takk.
    Damen er ikke sjefen på slike ting. Kanskje mer å si på plasseringa og volumknappen
    Jeg bor selvfølgelig på bygda, så blir sikkert kr.sund eller trhjems tur en god dag da. Har du noen butikker du anbefaler jeg stikker innom?
    Ikke bry deg om tur til Kristiansund. Her er det bare Elkjøp og Expert, og der er det mildt sagt mangelfullt både med komponenter og kunnskap.

Ang. Tonart i Trondheim så er de borte, men du har Elutstyr i Molde som kan være et alternativ om du er ute etter Klipsch.

Edit: Så nå at du hadde ordnet deg JBL ja Uansett kan en tur på Elutstyr være oppløftende, mye artig utstyr, og trivelig serviceinnstilt personale.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ntd12tannoy
    Hva du kommer til å bruke forsterkeren til da? Musikk eller mest film? til film er det jo surround-receiver som blir det artigste synes nå jeg da, men hadde filnt klart meg med stereo også. Er en bra Stereo-receiver fra H/K det der, blir nok bra på JBL det. :-)
    Blir nok musikkspilling på disse.
    Har annet til å spille film på, men kan jo hende disse blir brukt til slikt senere.
    Men får nå, så blir det nok musikk.

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville heller gått for HK980 enn 3490, kraftigere strømforsyning, bedre kontroll, og så er den er røverkjøp om dagen.

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville heller gått for HK980 enn 3490, kraftigere strømforsyning, bedre kontroll, og så er den er røverkjøp om dagen.
    +1

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da tok jeg deg på ordet, de hadde ikke fått inn 3490'n, så det ble et kupp for 3000,-
    Takk takk

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da tok jeg deg på ordet, de hadde ikke fått inn 3490'n, så det ble et kupp for 3000,-
    Takk takk
    Hehe, ja trenger du ikke radioen er det et trygt valg!
    Kom med tilbakemeldinger om hva du synes når du får teste litt.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •