Lydplanke

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11

Tråd: Lydplanke

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lydplanke

Noen som har erfaringer med lydplanker? Jeg pratet med en selger på Lefdal som skrøt veldig av denne lydplanken til Bose: Bose CineMate 1 SR (sort) - Lefdal

Han mente at man her fikk mye for pengene, og at denne planken hadde en veldig god "surround" effekt i lyden. Noen som har erfaringer med denne eller andre lydplanker som kan anbefales.

Jeg ønsker en lydplanke for å slippe ledninger og oppheng i stuen med flere høyttalere. Ønsker å bruke opptil 10-15 tusen kroner.

På forhånd takk for innspill

Active MB-S124 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lefdal og Elkjøp har vel 30 dagers returrett? Kan vel prøve denne planken og se om du liker den?

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis denne lydplanken fra Boose er som deres andre høyttalere, så er den rundstrålende. Det skaper et utrolig diffust lydbilde som jeg personlig synes er håpløst å høre på. Blir veldig slitsomt i lengden.

Har ikke Yamaha noen gode lydplanker? Ville ha sjekket ut Yamaha.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Arvani Ergosound og Harman Kardon sine lydplankar har fått mykje skryt...

Newcomer Postbudet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med et såpass høyt budsjett vil jeg anbefale B&W Panorama. Utvilsomt den beste lydplanken jeg har hørt: B&W Panorama soundbar høyttaler | Hi-Fi Klubben

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for meget gode innspill. Jeg legger merke til at B&W Panorama ikke har separat subwoofer, noe som er en fordel i forhold til plassering i stuen. Min samboer foretrekker helt klart færre dingser og duppeditter. Men er det slik at man mister veldig av lydfølelsen når man ikke har en separat subwoofer. Du sier at denne planken er det beste du har hørt, er det målt opp i mot tilsvarende planker med innebygget sub, eller mot planker med separat sub også?

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pedersen84
    Takk for meget gode innspill. Jeg legger merke til at B&W Panorama ikke har separat subwoofer, noe som er en fordel i forhold til plassering i stuen. Min samboer foretrekker helt klart færre dingser og duppeditter. Men er det slik at man mister veldig av lydfølelsen når man ikke har en separat subwoofer. Du sier at denne planken er det beste du har hørt, er det målt opp i mot tilsvarende planker med innebygget sub, eller mot planker med separat sub også?
    Det er sant at den ikke har separat subwoofer, men den har utgang til det. Dersom du føler lyden blir for tam, kan du derfor kjøpe en helt vanlig subwoofer ved en senere anledning. Lyden er oppløst og fin, men det mangler selvfølgelig litt i bunn. Den fungerer utmerket til både musikk og film, og jeg tror de fleste ville blitt fornøyd med lydplanken alene. Kan klart anbefales!

Newcomer Postbudet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er enig med det Andersen skriver over. Panorama har en drøss med høyttalere innebygd, og noen av disse dedikert til svært lave frekvenser, så den har mer bass enn man skulle tro.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Harman kardon sb15 (og sikkert sb16) er søppel.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ikke bose-fan, MEN

Har hørt denne lydplanken, å må si jeg ble veldig overrasket over "liksom"-surrounden den leverte. Beste jeg har hørt av lydplanker. Har selv en ganske dyr denon-planke som ikke er i nærheten.
    Personlig liker jeg litt mer bass(noe JEG mener bose alltid har for lite av), men lyden er bra. Koster dog litt for merke å design.
    Ser b&w er nevnt..

Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til TS, generell konsensus på nett sier at Yamaha YSP-5100 er den råeste for film og allround beste. B&W slår den om musikk er viktigere. Yamahas mellomklasse planke YSP-2200 skal levere ganske bra også, og er veldig plasseringsvennlig. Men, Bose Cinemate 1SR er på tilbud tik 8.000 på elkjøp nå: Elkjøp

Jeg har også sett meg nødt til å kikke etter en lydplanke, i tilfelle romslig leilighet innenfor budsjett ikke ordner seg i tide. Vurderer å bo trangt i noen måneder til skolerushet har gått over, prisene nå er heeelt sinnsyke.

Skulle det bli trang kåk må jeg nok lagre hjemmekinoen og få meg lydplanke. Blir nok planke + XTZ W12.16. Står mellom Yamaha YSP-2200 til 4900, Yamaha YAS-101 til 1700 eller Arvani TA210 til 1700. Jeg føler at YSP-2200 blir overkill for noe midlertidig? Kanskje like godt å kjøpe en rimelig lydplanke?

Arvani TA210 vs. Yamaha YAS-101? Go!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •