Beste hjemmekino-pakke til ca 6000,-

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Active sjefern sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Beste hjemmekino-pakke til ca 6000,-

Skal kjøpe nytt hjemmekinoutstyr. Forsterker, høytalere, dvd, kabler. Hva er det beste man kan få for den prisen? Noen gode forslag?

Har blitt anbefalt: http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHO..._vartypes_text men høytalerne overbeviser meg ligsom ikke. Har aldri likt slike små satelitt-høytalere

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grei pakke til prisen . Høytalerne er ikke all verden, det har du rett i, men kan ikke få alt til den prisen. Du kan jo altis oppgradere høytalerne ved en senere anledning :wink: Forsterkeren takler det. Bra DVD spiller 8) Betydelig bedre å gå for denne enn vanlige "alt i ett pakker" synes jeg.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en absolutt grei pakke. Høyttalerene har selvsagt sine begrensninger på mellomtone, men slik er det ofte på slike satelitt system. Fordelen er jo at det er løs receiver og DVD spiller med meget god kvalitet i forhold til prisen. Tror også prisen er under 6000 i selve Elkjøp butikkene. (iallfall som jeg har observert)

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for hjelpen. Da blir det nok det anlegget ja Høres ut som jeg får mye for pengene!

Skulle selvfølgelig hatt 10.000 til å bruke på det men nå får det holde en stund fremover. Økonomien kunne vært bedre for tiden. :cry:

Intermediate HiFi-nevøen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det etisk riktig og handle hjemmekino på Elkjip?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi-nevøen
    Er det etisk riktig og handle hjemmekino på Elkjip?
    Hva legger du i det?
    Hvis produktene er gode og prisen er rett kan man vel like godt handle der!

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke tatt meg råd til å kjøpe noe enda. ops: Ble litt dyrt å være på ferie...

Men jeg har kommet over dette:

JVC Startpaket för hembio

Art.nr. 130FIRSTMOVIE

Ca. pris: 5 700 kr/st
    Just nu: 3 988 kr/st

Exempel på fraktkostnad:
    Postpaket 129 kr
    Startpaket för dig som vill ha ett paket för både musik och film. De stora golvhögtalarna gör att detta paket även fungerar bra till musik. Komplettera gärna med en baslåda för mer effekt när det används som hembiopaket.

Receiver: Dolby Digital/DTS 96/24/DTS/Dolby Pro Logic II dekoder. Radio: FM/AM-tuner med RDS och EON. 30 snabbval. Förstärkare: Uteffekt 5x100W 8ohm. Anslutningar: En koaxial/optisk digital ingång. Fem analoga ljudingångar. Två analoga ljudutgångar. Två kompositin-/utgångar. Subutgång (RCA). Övrigt: Virtual surround back. Högpresterande DSP (digital equaliser). 3D-phonic. DAP. A/V fjärrkontroll. A/V Compu Link-styrsystem. Vikt 8kg. Mått: 435x147x370mm.

DVD-spelare: Läser Dolby Digital/DTS-skivor. Läser MP3, SVCD och JPEG på CD-R. Läser CD-R/RW, DVD-R/RW-skivor. MPEG-4 kompatibel (simple profile). 24-bitars/192kHz ljud DA-omvandlare. 54MHz/10-bit video D/A. Anslutningar: RGB-scartutgång. Kompositutgång. Koaxial digital utgång. Analog ljudutgång. Övrigt: VFP. NTSC avspelning på PAL-TV. Zoom play. Frekvensomfång 2Hz-44kHz. Fjärrkontroll. PAL/NTSC. Mått 435x44x201mm.

Högtalarsystem: Trevägs fronthögtalare med en sidomonterad 20 cm bashögtalare, dubbla 13 cm mellanregister och en 2,5 cm mylar domediskant. Centerhögtalare med tvä skärmade 10 cm mellanregister och en 2,5 cm mylar domediskant. Surroundhögtalare med ett mellanregister på 10 cm och en 2,5 cm mylar domediskant. Känslighet 89dB. Impedans 8ohm. Effekttålighet: Front 100W RMS/200W max. Center 80W RMS/160W max. Surround 60W RMS/120W max. Mått: Front 836x196x250mm. Center 150x400x183mm. Surround 228x150x183mm.
    Fant dette på "Hembiopaket" på www.brl.se. Der selges jo også det første tilbudet jeg tenkte på til 1000kr billigere?? Vil dette JVC tilbudet være et bedre valg til meg? Spesielt siden jeg vil spille en del musikk i tillegg. Her var det jo snakk om gulvstående høytalere også.

Eller skal jeg strekke pengene maximalt og gå for dette: http://www.netonnet.se/item.asp?iid=56861?

Jeg har nemlig en venn av meg som bor i sverige og kan ta det med seg over grensen neste gang han kommer. Eller tror dere jeg kan få noe bedre for max 7000 svenske?

Newcomer Theater sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony DAV-SC8 bør også sjekkes ut:

http://www.siba.no/Product/Product.a...tifier=NO20047

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innebygget forsterker i dvd-spilleren? Kan det bli noe fest av det da? Er som sagt ute etter et anlegg som kan spille omtrent like stereo som surround.

Er virkelig dette et bedre kjøp enn Yamaha RX-V650 pakken som jeg linket til ovenfor? Jeg har en gammel dvd-spiller fra før som til nød kan vare en stund til.

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt i eit løysning vart testa for ei stund sidan på TV2 hjelper deg. Ikkje mykje å skryta av tykkte eg. Ser heilt OK ut den pakken med RX-V650 du har linka til. Sats litt større, og gå for den.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaringer via bekjente/tester/personlig av høytalerne og forsterkeren jeg linket til sist da? Er det noe å satse på?

http://www.netonnet.se/item.asp?iid=56861

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RX-V 650 er vell det beste kjøpet til prisen. Den er knall den. Høgtalar pakken er eg mindre bekjent med da.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,639
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Nyeste Lyd og Bilde-bladet går gjennom test av 2 "litt dyrere" komplettanlegg i stilen en enhet for dvd og forsterker med 5 kringhøytalere og sub.

Kan jo ta en titt på de testene, men prisene er i sjiktet 9.000,-

Min personlige mening er at disse anleggene ikke duger til "vårt bruk".
    Når jeg har kjørt demo på slikt i butikk har jeg flere ganger hatt full styrke på volum, likevel er det et stykke igjen til nivå jeg ville ønsket.
    Anleggene er helt grei til mor og far, men til musikknytelse og film blir det ikke rette sakene.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk http://www.fyndborsen.se/

Der har de rimelige Yamaha receivere og Audio Pro SA høyttalere. Vil spille ringer rundt alt av ferdigpakker. Basta!!

Denne hører vel hjemme under prisjakt?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt et tilsvarende anlegg, og brukt et tilsvarende hos mine forelde en god del. Tanker:

Negativt:
    - Duger ikke til musikk.
    - Lite fylde/romfølelse i lyden.
    - Dialog føles ofte litt slapp.
    - Kjip design. Bittesmå sølvbokser? Om man først skal lage lite synlige høyttalere, hvorfor ikke bruke svart?

Positivt:
    - Plasseringsmessig svært praktisk, kan henges opp overalt.
    - Ålreit pris.
    - Langt større filmopplevelse enn TV-høyttalere kan gi.

Alt i alt synes jeg ikke det positive veier opp for det negative. Jeg ville heller spandert et par ekstra tusenlapper, eventuelt startet med receiver og fronter. Forslag:

Denon DVD1710 til 1400,-
    Yamaha RXV450RDS til 3500,-
    Dali Concept 1/2 til 1800/2400,-

Og senere oppgradere med Concept 2/6 og senter, eventuelt sub. Men går du for komplett 5.1 til 6k, kjøp for all del noe sånt som den Yamaha-pakka, så du kan oppgradere når du går lei. Når du går lei.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Så forsterkeren er godkjent. :wink: Kikket på fyndborsen.se og ser at jeg kan holde meg nogenlunde innenfor buskjettet ved å kjøpe prosan høytalere. Er de noe tess? Eller er det umulig å få noen passelige gode høytalere / høytalerpakker for rundt 3000?

Ser at de har både Prosan, Jamo og Audiopro høytalersett til ca 3000,-. Er noen av disse å satse på?

Edit: Pogwaq. Jeg kan egentlig vente med dvdspiller. Har lyst på forsterker og høytalere først. Har jeg da råd til et høytalersett et sted?
    De har jo Yamaha RXv650 til 3900,- på fyndborsen.se. Det er jo vel et godt kjøp?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skriver ikke hvor du bor, men om du er i nærheten av en Hifi-Klubb bør du stikke innom og så en demo av denne, og sammenligne med Dali Concept på for eksempel en Cambridge-forsterker (klangmessig er det vel den som er nærmest Yamaha), så kan du vurdere om noe slikt er verdt ekstra kroner og/eller ventetid.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bor i Tønsberg. Hi-fi klubben har faktisk åpnet en butikk her i sommer. Har ikke vært der å kikket enda faktisk. Kanskje jeg burde ta en tur innom der.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk Hi-fi klubbens julekalender i dag.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •