EC PD-1 vs. NAD M51

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

EC PD-1 vs. NAD M51

Sikler litt på NAD M51 dac'en... Ser jo meget bra ut både designmessig, og fin på papiret :-D

Prisen er også lik på PD-1 og M51, men hvilke er best? Likheter/forskjeller?
    Kan det være noe og hente på og bytte?

Bruken blir sammen med McIntosh MA7000 og Klipsch Palladium høytallere.

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen formeninger?
    Jeg liker at NAD har hdmi inn/ut...

Ingen som har tester NAD'n og har noen erfaring?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Nad M51. Denne Dacen er i en annen klasse enn EC PD-1. Dacen har en mye mer detaljert og nøytral lyd.

Jeg har testet den opp Hegel HD20 og Twisted Pear Audio Buffalo 32 II. HD20 er mye mer tilbaketrukket og kjedelig i lyden (min smak). I forhold til TPA Buffalo 32 er lydsignaturen svært lik. Jeg hadde store problemer med å skille disse to meget gode DACene fra hverandre. TPA regnes som en av de beste DACene i verden så dette lover godt.

M51 kan dessuten benyttes som forforsterker og har en meget god volum kontroll.

Jeg kan anbefale NAD M51 på det sterkeste.

Se her for en seriøs tilbakemelding:
    HTGuide Forum - NAD M51 Direct Digital DAC

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harryharry
    Jeg har en Nad M51. Denne Dacen er i en annen klasse enn EC PD-1. Dacen har en mye mer detaljert og nøytral lyd.

Jeg har testet den opp Hegel HD20 og Twisted Pear Audio Buffalo 32 II. HD20 er mye mer tilbaketrukket og kjedelig i lyden (min smak). I forhold til TPA Buffalo 32 er lydsignaturen svært lik. Jeg hadde store problemer med å skille disse to meget gode DACene fra hverandre. TPA regnes som en av de beste DACene i verden så dette lover godt.

M51 kan dessuten benyttes som forforsterker og har en meget god volum kontroll.

Jeg kan anbefale NAD M51 på det sterkeste.

Se her for en seriøs tilbakemelding:
    HTGuide Forum - NAD M51 Direct Digital DAC
    Sounds awsome Takker :wink:
    Prøver og få til ett hjemlån av av NAD'en men... ikke kommet så langt enda :wink:

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HIFI-Nevøen har hatt M51 hjemme på testing og har skrevet om denne i tråden sin.

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til at det blir NAD M51 på meg altså... Har enda ikke hært NOE negativt om NADs lille dac og liker alle muligheten når det kommer til inn-/utganger på denne lille saken

Oppdatering vil etterhvert komme :-D

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har NAD dac'en, og Stello dacen til 15000kr måtte gå . Veldig fornøyd med NAD'en .

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Har NAD dac'en, og Stello dacen til 15000kr måtte gå . Veldig fornøyd med NAD'en .
    Virke som den e et sikkert kjøp ja :-D

Hvordan er USB inngangen på den?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp hatt den på hjemlån og den sto til forventningene og litt til. Åpen, detaljert og presis. Låter "high-end" og ikke farget og tilsløret. Vær litt obs på at den er også mer ærlig med dårligere innspillinger enn noen andre.

Og den er pen 8) . Jeg har en til bestilling.

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan bare bekrefte at M51 er en fantastisk god DAC. Men, det er først når man benytter den som pre at man virkelig får ut potensialet som bor i den! Var egentlig utrolig fornøyd med lyden fra min integrerte M3, med M51 som ren DAC via balanserte XLR-kabler inn på M3. Men da jeg for å teste koblet om fra M51 og rett inn effektrinnet (main in) på M3-en åpnet lyden seg enda mer. Og ikke minst ble lydbildet ryddigere, med mer luft mellom instrumentene.

M51 er virkelig et tilnærmet perfekt produkt, og med HDMI-innganger er behovet for receiver eliminert for min del (siden jeg kun har stereo-oppsett). Det eneste som mangler er analoge innganger for tilkobling av f.eks. platespiller. Men, får bare koble om på M3-en de få gangene analog kilde skal benyttes

Ser ut som NAD har undervurdert populariteten på M51, veldig lang leveringstid. Men, tro meg, den er verdt ventetiden

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimi
    Kan bare bekrefte at M51 er en fantastisk god DAC. Men, det er først når man benytter den som pre at man virkelig får ut potensialet som bor i den! Var egentlig utrolig fornøyd med lyden fra min integrerte M3, med M51 som ren DAC via balanserte XLR-kabler inn på M3. Men da jeg for å teste koblet om fra M51 og rett inn effektrinnet (main in) på M3-en åpnet lyden seg enda mer. Og ikke minst ble lydbildet ryddigere, med mer luft mellom instrumentene.

M51 er virkelig et tilnærmet perfekt produkt, og med HDMI-innganger er behovet for receiver eliminert for min del (siden jeg kun har stereo-oppsett). Det eneste som mangler er analoge innganger for tilkobling av f.eks. platespiller. Men, får bare koble om på M3-en de få gangene analog kilde skal benyttes

Ser ut som NAD har undervurdert populariteten på M51, veldig lang leveringstid. Men, tro meg, den er verdt ventetiden
    Så i mitt tilfelle, koble dac'en rett i effektdelen på McIntosh'n? :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimi
    Det tror jeg kan være en smart oppgradering av mitt anlegg ved en senere anledning. En brukt high-end effektforsterker. Men jeg er litt skeptisk til å miste volumratt. Det er så mye mer hendig og kjapt enn å alltid se etter fjernkontrollen.

Hifi klubben sa at M2 låter mer som M51´s signatur og ikke M3. Nesten litt rart at de ikke matcher hverandre på design, men M51 har jo mye mer stilig uttseende da. Kanskje NAD tenker at de vil friske opp sin Master serie ved neste korsvei og sørger for at DAC´en har designet fra før.

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Det tror jeg kan være en smart oppgradering av mitt anlegg ved en senere anledning. En brukt high-end effektforsterker. Men jeg er litt skeptisk til å miste volumratt. Det er så mye mer hendig og kjapt enn å alltid se etter fjernkontrollen.

Hifi klubben sa at M2 låter mer som M51´s signatur og ikke M3. Nesten litt rart at de ikke matcher hverandre på design, men M51 har jo mye mer stilig uttseende da. Kanskje NAD tenker at de vil friske opp sin Master serie ved neste korsvei og sørger for at DAC´en har designet fra før.
    Konklusjonen er vel altså att dette er tilnærmet et perfekt produkt NAD har disket opp med til oss? Gleder meg til og få herligheten i hus:-D Og da skal jeg prøve å bruke den som ren dac, og som pre... Se hvordan forskjellen blir etc:-) Hater lang ventetid :cry:

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som en liten oppdatering her...

NAD M51 dac er nå bestillt! Hifiklubben Trondheim hadde en demoutg (ubrukt) jeg fikk kjøpe Den er nå mer eller mindre underveis, og jeg gleder meg SYYKT mye til og teste...

Skal sammenlignes som ren pre-dac koblet rett i effektdelen på MA7000 kontra ren dac, koblet i forforsterkerdelen i MA7000, se om det utgjør noen lydmessig forskjell.

Isåfall... kan det være verdt og bytte ut MA7000 i f.eks MC-501 monoblokker?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •