Hvorfor er integrert forsterker så "gammeldagse" - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 124
    Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    Prismessig ligger den jo høyt i forhold til det du mener er forsvarlig,men ja!
    De burde klart og få til dette på 20 år, selv på billigere forsterkere.

O
    Mitt intrykk er at markedet er slik at prisene ikke hovedsakelig blir regulert av kostnadene til produsentene, men av hva folk er villige til å betale for å få den kvaliteten. Og i disse tider er folk gode for å betale mye for å få god lyd og derfor lager gjerne produsenter forsterkere, høyttalere og øvrig elektronikk som ikke yter så godt i de nedre prisklassene slik at de heller kjøper de dyrere produktene med større avanse og lavere prosentmessig produksjonskostnad.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ferrari koster jo også mye penger rett og slett fordi de bruker mye penger på utvikling, de legger 100% i detaljer og perfeksjon, og i tillegg betaler du mye fordi det faktiskt er en Ferrari. Er bare god markedsføring som ligger til grunn i dette, akkurat som at du betaler mye mer ekstra for at det skal stå Bang og olufsen på elektronikken din.

Poenget er at det er biler som koster mye mindre som også er DIY biler som knuser ferrari på ytelse, men er ikke i nærheten av å se like bra ut. Dette gjelder også for lyd og bilde bransjen.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der er helt sikkert foretatt markedsanalyser og salgsprognoser for de produkter noen etterlyser, og konklusjonen er at der er ikke et marked for det. Skal ikke utelukke at utviklingen bringer med seg romkorreksjon, hdmi osv inn i integrerte forsterkere, men jeg har mine tvil.
    Mht. dac er dette veldig kjekkt å ha, men jeg tror markedet er skeptisk til dette, mange vil ikke låse seg til en innebygget dac men ha frihet til å velge en separat dac.
    Aktive høyttalere med romkorreksjon har heller ikke tatt av, folk vil ha forsterkere de kan se på, og skifte ut, de vil ikke låse seg til innebyggede selvom det har store fordeler.
    Min integrerte forsterker har fire digitale innganger men dac kortet alene koster over det Mr.Chill vil betale for hele forsterkeren.
    Og bare så det er sagt, XTZ lager vanvittig bra produkter som hvermansen har råd til, men noen ganger er det også et problem at ting blir billige. Håper dere tar pointen med den.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Der er helt sikkert foretatt markedsanalyser og salgsprognoser for de produkter noen etterlyser, og konklusjonen er at der er ikke et marked for det. Skal ikke utelukke at utviklingen bringer med seg romkorreksjon, hdmi osv inn i integrerte forsterkere, men jeg har mine tvil.
    Mht. dac er dette veldig kjekkt å ha, men jeg tror markedet er skeptisk til dette, mange vil ikke låse seg til en innebygget dac men ha frihet til å velge en separat dac.
    Aktive høyttalere med romkorreksjon har heller ikke tatt av, folk vil ha forsterkere de kan se på, og skifte ut, de vil ikke låse seg til innebyggede selvom det har store fordeler.
    Min integrerte forsterker har fire digitale innganger men dac kortet alene koster over det Mr.Chill vil betale for hele forsterkeren.
    Og bare så det er sagt, XTZ lager vanvittig bra produkter som hvermansen har råd til, men noen ganger er det også et problem at ting blir billige. Håper dere tar pointen med den.
    Faktiskt et veldig godt poeng, og det er helt garantert gjort markedsundersøkelser på dette, og det er nok rett og slett at det ekstra markedet ikke er stort nok for de ekstra som vil ha denne støtten til at det blir værdt pengene implementere dette.

Det sa jo forøvrig produsentene selv også, de to jeg kontaktet.

Kunne jo vært gøy kontakte XTZ og spurt om hvordan de klarer ha en såpass god speccet forsterker til en så billig penge

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen ting med tema å gjøre, men kom på en fin video når Ferrari ble nevnt

Ferrari Town - YouTube
    Min tråd

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Faktiskt et veldig godt poeng, og det er helt garantert gjort markedsundersøkelser på dette, og det er nok rett og slett at det ekstra markedet ikke er stort nok for de ekstra som vil ha denne støtten til at det blir værdt pengene implementere dette.

Det sa jo forøvrig produsentene selv også, de to jeg kontaktet.

Kunne jo vært gøy kontakte XTZ og spurt om hvordan de klarer ha en såpass god speccet forsterker til en så billig penge
    Eller så kan de gjøre som Apple. Skape et marked for så å dominere.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er også en mulighet.

Har nå sendt mail til XTZ får vi se hva de sier om hvordan de klarer ha såpass billig forsterker med såpass gode inputs/outputs kontra sine konkurrenter

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Ingen ting med tema å gjøre, men kom på en fin video når Ferrari ble nevnt

Ferrari Town - YouTube
    Hehe, det der var sykt Virker som et museum eller lignende :P Hvor folk kan gå å titte på tidligere modeller

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror produsentene produserer akkurat det majoriteten av 2kanal bermen vil ha Stereoforsterkere er vel mer eller mindre blitt ett nisjeprodukt mens volumene ligger i flerkanals recievere.

Forøvrig så er det ikke noe hokuspokus hvorfor xtz er såpass "rimelige", de har en annen foretningsmodell enn konkurentene, de har droppet importørene og grossistene å selger direkte til butikk.
    Vanligvis så er det slik at alle ledd dvs importør og butikk regner med en 2gange på produktene, delvis pga lavt volum og delvis pga en tullete rabattordning som bare fordummer butikkene/kundene.

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sjoh
    Jeg tror produsentene produserer akkurat det majoriteten av 2kanal bermen vil ha Stereoforsterkere er vel mer eller mindre blitt ett nisjeprodukt mens volumene ligger i flerkanals recievere.

Forøvrig så er det ikke noe hokuspokus hvorfor xtz er såpass "rimelige", de har en annen foretningsmodell enn konkurentene, de har droppet importørene og grossistene å selger direkte til butikk.
    Vanligvis så er det slik at alle ledd dvs importør og butikk regner med en 2gange på produktene, delvis pga lavt volum og delvis pga en tullete rabattordning som bare fordummer butikkene/kundene.
    I tillegg selges de vel her i Norge kun på nett, gjør de ikke?
    Butikker med åpningstider og ansatte koster penger, og det er faktisk noe jeg er villig til å betale litt ekstra for.
    Vanskelig å prøvelytte på en nettside.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Limpalot
    Butikker med åpningstider og ansatte koster penger, og det er faktisk noe jeg er villig til å betale litt ekstra for.
    Surround.no har en "butikk" men uten noen form for demorom. Men man an fysisk gå ditt og kjøpe vare over disk. I sverige selges de i butikk som vanlig

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt usikker på om surround.no har demolokaler eller bare hentelager på Skedsmokorset men det er hvertfall ikke en vanlig butikk.

Er nok mange av oss som savner faghandlene som forsvinner en etter en men de skyter seg selv i foten med dette "nissepris for you" tyrkia opplegget, da kjøper opplagt kundene produktene andre plasser eller velger produsenter med andre foretningsmodeller som f.eks xtz

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sjoh
    Litt usikker på om surround.no har demolokaler eller bare hentelager på Skedsmokorset men det er hvertfall ikke en vanlig butikk.

Er nok mange av oss som savner faghandlene som forsvinner en etter en men de skyter seg selv i foten med dette "nissepris for you" tyrkia opplegget, da kjøper opplagt kundene produktene andre plasser eller velger produsenter med andre foretningsmodeller som f.eks xtz
    Tja, butikklokaler og ansatte skal finansieres, og da må man tjene litt mer pr. vare i forhold til nettbutikker.
    Alle snakker om at nettbutikkene er så forbanna bra for forbrukeren, fordi de presser priser, vel, det er bra for forbrukeren som veit akkurat hva h*n skal ha, og som synes det er greit å sende ting i posten hvis noe ryker.
    Trenger du hjelp, derimot....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada, det er vel og bra, de skal få lov å tjene penger har ingen problemer med det, men når solgte sist en faghandel som ikke er en del av en kjede ett middels dyrt hifi produkt til veilpris?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Det er også en mulighet.

Har nå sendt mail til XTZ får vi se hva de sier om hvordan de klarer ha såpass billig forsterker med såpass gode inputs/outputs kontra sine konkurrenter
    De gjør vel som de andre - produserer billig i Kina. På nabo linja kan de produseres forsterkere for f.eks Yamaha. Problemet til XTZ er for de som f.eks bilmerket Hyundai er at de kan lage gode forsterkere/biler men i folks hode er de et billig merke...
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    syns innholdet samsvarer med prisen jeg da hverken påkostede deler eller smart layout

men høyttalerene dems har jo gode råvarer

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    syns innholdet samsvarer med prisen jeg da hverken påkostede deler eller smart layout
    Hvor gode de individuelle komponentene er har jeg ikke så mye peil på, men layouten ser forsåvidt ryddig og grei ut. Ikke så mye overflødige ledninger og det aller meste er koblet direkte via printkortet. Det er ikke så ofte vi ser slik innmat i denne prisklassen tror jeg. Til sammenligning var layouten mer rotete og virket dårligere designet på Parasound A21 imho.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    parasound har helt symmetrisk design og utnytter kretskortet maksimalt, +eget kort med inngangsvelger/potmeter. på den måten behøves det bare et sett kabler for signal til effektrinnet. ikke egen printbane for hver inngang.

xtz har mye ledig plass, med komponenter på litt vilkårlige steder og seperate kjøleribber for drivertransistorer, mens parasound har de på samme sted som utgangstransistorene.

smartere det spørr du meg, men mange måter å se det på

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Limpalot
    Bortsett fra at du fra norske nettbutikker har flere rettigheter enn om du handler over disk. Såkalt fjernhandel, gir deg returrett, mens over disk må du tilbys dette av butikken, slik som eksempelvis Elkjøp gjør.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    1) Mht. dac er dette veldig kjekkt å ha, men jeg tror markedet er skeptisk til dette, mange vil ikke låse seg til en innebygget dac men ha frihet til å velge en separat dac.

2) Aktive høyttalere med romkorreksjon har heller ikke tatt av, folk vil ha forsterkere de kan se på, og skifte ut, de vil ikke låse seg til innebyggede selvom det har store fordeler.

3)Min integrerte forsterker har fire digitale innganger men dac kortet alene koster over det Mr.Chill vil betale for hele forsterkeren.

4) Og bare så det er sagt, XTZ lager vanvittig bra produkter som hvermansen har råd til, men noen ganger er det også et problem at ting blir billige. Håper dere tar pointen med den.
    1) Muligens for hifi-nerder, men for mange andre vil man ha færrest mulig komponenter. Jeg så selv etter forsterkere som hadde HDMI, men gav opp og lot en receiver gjøre jobben. Har et tonn med ting som jeg ikke trenger på den, men den er fortsatt billigere og enklere å ha med å gjøre enn 2 kanaler integrert.

2) Hvor mange høyttalere er det snakk om? Jeg kunne gjerne hatt aktive høyttalere jeg, men utvalget er relativt magert foreløpig. Mirage hadde halvaktive, Adam har vel aktive løsninger, men det er ganske langt mellom de aktive høyttalerne. Ting begynner å skje, men det er gjerne i den billigere enden (data-relaterte høyttalere).

3) Det er vel kanskje noe av poenget her, det burde ikke kostet så mye å få med nødvendig funksjonalitet i et digitalt samfunn.

4) Tja, det er argumentet til norske bønder også, at vi skal betale dyrt fordi vi skal betale dyrt for norsk mat. De nevner også kvaliteten på norsk mat, men sannsynligvis er det bare prisen som er nevneverdig høyere, og ikke kvaliteten på eplene eller potetene. Konkurranse er bra for forbrukeren, det gir valgmuligheter. Men noen har jo nevnt det her inne, det er en sammenheng mellom distribusjon, kvantum, og verdien av merkevare. De som selger direkte til forbrukeren har helt andre prisningsmuligheter enn de som skal gjennom 2-3 ledd som legger til 2-3x på prisen i hvert ledd.

Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •