Hvorfor er integrert forsterker så "gammeldagse" - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 124
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ntd12tannoy
    Det eneste jeg behøver er jo flere Pre-Out'er og optisk utgang
    Hva skal du med en optisk utgang på en forsterker?
    Kjøre signalet inn i en ny DAC og så inn i samme forsterker eller ny?

Virker veldig merkelig spør du meg men....

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifeinar
    det er 2 "moderne" i siste hjemmekino

nad c390dd

NAD C390DD Integrert forsterker | Hi-Fi Klubben

og dyrere: naim superuniti

Naim SuperUniti review from the experts at whathifi.com
    Absolutt men da er vi oppe i de store summene over 10tusen igjen

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84

Tror han mener Optisk inn så han kan bruke CD spilleren han snakket om, han bare bruker feil begrep

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84

For at jeg ønsker å bruke optiske kabler fra cd-spiller til forsterker. ;-) Og DAC skal jeg ikke med det første.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ntd12tannoy
    For at jeg ønsker å bruke optiske kabler fra cd-spiller til forsterker. ;-) Og DAC skal jeg ikke med det første.
    Da vil riktig begrep på "utgangen" på forsterker siden være inngang. Siden den går UT fra cd spilleren og INN i forsterkeren

Men dette understreker jo poenget. En person som har kjøpt seg en CD spiller eller DVD/BD spiller eller hva som helst til en billig penge. MÅ opp i 4-6 tusen kroners klassen for en forsterker bare for å få brukt sine digitale utganger som jo kommer på alt mulig om dagen. For de som bare vil ha en rimelig til en tusing eller 2maks og som også bare vil ha et stereo oppsett. Hvis de vil ha sub i tillegg må de jo koble den via høypass inn/ut gangene som er en tungvint måte koble det opp på også

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    1. Du vet godt at det kan være flere grunner til at et firma går konkurs enn delekostnad og utvikling. Salg for eksempel er en stor faktor. Ettersom DP gikk konkurs så kan vi vel regne med at folk ikke ville betale prisen som produsenten og forhandlerne var enige om.

2. Jeg sier ikke at en ekstern DAC nødvendigvis bør koste det delekostnaden er, man må jo selvsagt tjene penger på et produkt dersom firmaet skal være lønnsomt. Greia er at prisen på den Hegel HD11 DAC'n er blitt mangedoblet siden delene ankom på fabrikken. Dersom man tar utgangspunkt i at Hegel sin DAC er veldig dyr å lage så kan man tenke seg at den koster rundt 800kr å produsere pr. enhet. Det er ganske heftig avanse på produktet når det koster 6000kr i butikk Utvikling er jo også en faktor som du sier, men jeg tror ikke utviklingen er så ekstremt dyr i dette produktet at det forsvarer prisen. Benchmark DAC1 er et godt eksempel på dette. Denne DAC'n koster en god del MER i seg selv enn XTZ Class A 100D3. Dette er iallefall merkelig, for denne forsterkeren inneholder jo samme DA converter som Benchmark DAC1 i tillegg til at man får med en meget god forsterker i tillegg, for ikke å snakke om det solide kabinettet. Du kan si det slik at i en DAC så er det selve DA chipen som står for mesteparten av lydkvaliteten som oppleves. Jeg sier ikke at den analoge delen er uviktig, men den analoge delen er overhode ingen hokus pokus for en produsent å lage skikkelig god og vi kan regne med at forskjellene her er små fra produsent til produsent.

Overforenkling av dimensjoner. For å sitere: "How do you make a small fortune in high-end audio? Start with a large one."

Det virker som du prøver å legge det frem slik at eneste kostnad produsentene har fra utvikling til salg er innkjøp av komponenter. Produkt skal utvikles, deler skal prøves og testes. Noen skal sette dette sammen, produktene skal fraktes rundt om kring, det skal promoteres. Produsent skal selvsagt ha sin avanse, forhandler skal selvsagt og ha avanse. Å driv butikk koster også penger, blant annet skal noen ha lønn for at du skal ha mulighet til å se produktet og lytte til det.

Å nei det er ikke bare å kjøpe en DAC chip og vips har man samme DAC som det de store produsentene har utviklet med utgangspunkt i samme chip.

At det er stor forskjell mellom delekostnad og utsalgspris gjelder uansett hvilke produkter en skal kjøpe. Er en ikke interessert i betale for jobben produsenten har gjort er det ingenting i veien for å bygge selv.

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi, det er noen som vil bruke den digitale utgangen på cd-spilleren sin, helt uten å tenke over om DACen i cd-spilleren kanskje er bedre enn en eventuelt innebygget DAC i en billig amp, hva er poenget med å kjøre digitalt hvis den DACen du kjører det til ikke er bedre enn den som allerede sitter i cd-spilleren?
    At det er DAC-chip som avgjør mesteparten av hvor god en DAC er er jo det rene tullball, implementasjonen av denne og den analoge utgangen er mye viktigere enn hvilken chip som sitter der!

Jeg skjønner at det er praktisk, og alt det der, men hva er poenget?
    Og igjen: Hvis det koster produsenten så latterlig lite, og ville gitt et fortrinn når det gjaldt å selge, hvorfor er det ikke fler som gjør det da?
    Det er ikke alle forsterkerprodusenter som leverer frittstående DACer, så argumentet om at de ikke vil konkurrere med seg sjøl holder ikke vann.
    Harman Kardon lar deg velge selv: Du kan kjøpe HK3490, som er en STEREO-receiver med digitale innganger (merk ikke surround) eller HK980 som er en ren stereoforsterker.
    Jeg er ikke i tvil om hvem jeg ville hatt, da HK980 er en kraftigere og bedre forsterker, men de koster det samme, og du kan velge ut fra ditt behov.

Når det gjelder produksjonskostnaden på Hegels DACer, og den tenkte kostnaden på 800,- er det jo litt annet enn produksjon som koster.
    Først skal det produseres, så skal det fraktes, fortolles, fraktes igjen og selges av butikk. Alle ledd her skal tjene penger.
    I tillegg tror jeg faktisk utviklingskostnadene er ganske høye, ihvertfall all den tid du betaler norske lønninger til de som utvikler.

Det er ikke gammeldags med analoge utganger, ikke i et budsjettanlegg, da det aller aller meste du kobler til en stereoforsterker har analoge utganger, unntaket er tv.
    Skal du koble tv til stereoanlegget ditt og tven din ikke har analoge utganger, ja, da må du kjøpe deg en DAC eller velge en av de forsterkerne som har det.
    De fleste tv-bokser har vel fortsatt analog ut, også, har de ikke?
    Min fra Canal Digital har, ihvertfall, så jeg kunne fint ha koblet den analogt til preampen, hvis jeg skulle ønske å ta ut tv-lyd den veien.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Harman kardon lar deg velge mellom en til 9tusen kontra en til 3 tusen det er betydelig prisforskjell for en som ikke har peiling eller skal bruke lite penger som mulig.

Så du sier at den eneste muligheten for mine venner å få lyd fra tven er å kjøpe en dyr forsterker eller en billig og en DAC som ender opp på samme pris? I tillegg sier du at HK 980 er en bedre forsterker, så de som kun har dig ut må da velge den som er dyrerere og dårligere?

Jeg har en PC som har dig ut, den for jeg da ikke brukt med mindre jeg bruker mer penger enn det jeg har lyst til på en forsterker? (Om jeg da bare skulle hatt et stereosystem).

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder kostnader så lurer jeg på hvorfor de klarer implementere så ekstremt mye rart hvert år på alle receivere selv fra de billigste, men de klarer ikke slenge på en/eller to lusne digital innganger på en integrert forsterker?

PS! Hva med de som har PS3? De må bruke analoge innganger istedenfor optisk. I tillegg blir det et utrolig slitsomt strekk med kabler da video/den gule skal inn i tven og de to andre skal inn i forsterker.

PPS! Har nå sendt mail til både Naim og Emotiva og spurt om hvorfor de tror det er slik. Får vi se om de gidder bry seg med å svare på noe så ubetydelig og patetisk som det vi diskuterer her, hehe :P

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    1. Harman kardon lar deg velge mellom en til 9tusen kontra en til 3 tusen det er betydelig prisforskjell for en som ikke har peiling eller skal bruke lite penger som mulig.

2. Så du sier at den eneste muligheten for mine venner å få lyd fra tven er å kjøpe en dyr forsterker eller en billig og en DAC som ender opp på samme pris? I tillegg sier du at HK 980 er en bedre forsterker, så de som kun har dig ut må da velge den som er dyrerere og dårligere?

3. Jeg har en PC som har dig ut, den for jeg da ikke brukt med mindre jeg bruker mer penger enn det jeg har lyst til på en forsterker? (Om jeg da bare skulle hatt et stereosystem).
    1. Det finnes flere merker enn harman kardon. Om en ikke liker prisene deres kan en gå et annet sted. Burmester sin rimeligste integrerte starter på 50k, det er sikker urettferdig og urimelig for en som ikke har peiling og vil bruke så lite som mulig.

2. Det er ingen som har sagt at du må bruke en dyr (les mellomklasse) forsterker for å få lyd fra tven. Må man ha digitale innganger kjøper man et produkt med dette, om dine venner ikke har voldsom interesse for å bruke penger på slikt klarer de seg sikkert lenge med en rimelig surroundamp. Da har man alle inn/utganger en kan få bruk for.

3. Nei det stemmer at du ikke får bruk for en digital utgang fra pcen om du ikke kjøper noe som er egnet til slikt bruk.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av finvåg
    1. Det finnes flere merker enn harman kardon. Om en ikke liker prisene deres kan en gå et annet sted. Burmester sin rimeligste integrerte starter på 50k, det er sikker urettferdig og urimelig for en som ikke har peiling og vil bruke så lite som mulig.

2. Det er ingen som har sagt at du må bruke en dyr (les mellomklasse) forsterker for å få lyd fra tven. Må man ha digitale innganger kjøper man et produkt med dette, om dine venner ikke har voldsom interesse for å bruke penger på slikt klarer de seg sikkert lenge med en rimelig surroundamp. Da har man alle inn/utganger en kan få bruk for.

3. Nei det stemmer at du ikke får bruk for en digital utgang fra pcen om du ikke kjøper noe som er egnet til slikt bruk.
    1. De andre merkene har vel enda dårligere utvalg med dig inn, og må enda mer opp i pris noe som startet hele denne diskusjonen i utgangspunktet.

2. Ja man har alle inn/utganger man har bruk for men sitter igjen med dprligere lydkvalitet per krone.

3. Eksakt.

Må også nevne at det ikke bare var dig inn som var problemet her det var også snakk om pre out/sub out også.

PS! Hva med de som har PS3? De må bruke analoge innganger istedenfor optisk. I tillegg blir det et utrolig slitsomt strekk med kabler da video/den gule skal inn i tven og de to andre skal inn i forsterker.

PPS! Har nå sendt mail til både Naim og Emotiva og spurt om hvorfor de tror det er slik. Får vi se om de gidder bry seg med å svare på noe så ubetydelig og patetisk som det vi diskuterer her, hehe :P

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder kostnader så lurer jeg på hvorfor de klarer implementere så ekstremt mye rart hvert år på alle receivere selv fra de billigste, men de klarer ikke slenge på en/eller to lusne digital innganger på en integrert forsterker?
    Dette kan dreie seg om flere ting. Bruker en mye penger på å implementere nye fancy funksjoner går det bekostning av andre ting. Noen produsenter produserer for eksempel forsterkere med den målsetningen at de skal spille så godt som mulig, feks. naim som blir nevnt tidligere i tråden, som hovedsakelig produserer no nonsense produkter med lydkvalitet som mål, noe de klarer på en overbevisende måte.

Et fint eksempel på dette ser en ved samsung sine flatskjermer i år. Tilbakemeldinger så langt tyder på at de nye modellene ikke er noe forbedret når det kommer til bildekvalitet, men de har derimot implementert nye funksjoner. Noen synes disse funksjonene er fantastiske med stemme og bevegelsesstyring. Andre styrer langt unna og kjøper heller fra produsenter som utvikler skjermer med fokus på bildekvalitet.

Skal man ha noe med digital inngang er da det egentlig nok å velge i, her er noen:

ARGON DA2 Digital USB- Integrert forsterker | Hi-Fi Klubben

Primare I22 DAC integrert forsterker - Sort

Hegel H70 stereoforsterker - Sort

The Integrated | moiz.no

Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 - Wadia PowerDAC151

SoundStage! Equipment Review - Esoteric AI-10 Integrated Amplifier-DAC (3/2010)

Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 - Bel Canto C5i

Stereoforsterker - Mono AS

I tillegg har flere av NAD sine forsterkere dette, eller muligheten til å velge dette, samt de som allerede er nevnt i tråden.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av finvåg
    Dette kan dreie seg om flere ting. Bruker en mye penger på å implementere nye fancy funksjoner går det bekostning av andre ting. Noen produsenter produserer for eksempel forsterkere med den målsetningen at de skal spille så godt som mulig, feks. naim som blir nevnt tidligere i tråden, som hovedsakelig produserer no nonsense produkter med lydkvalitet som mål, noe de klarer på en overbevisende måte.

Et fint eksempel på dette ser en ved samsung sine flatskjermer i år. Tilbakemeldinger så langt tyder på at de nye modellene ikke er noe forbedret når det kommer til bildekvalitet, men de har derimot implementert nye funksjoner. Noen synes disse funksjonene er fantastiske med stemme og bevegelsesstyring. Andre styrer langt unna og kjøper heller fra produsenter som utvikler skjermer med fokus på bildekvalitet.
    Sant nok, men akkurat det kostnadsgreien tror jeg vi bare kan droppe egentlig, med mindre en av oss er økonomisjef for utviklingsavdelingen til en av disse produsentene så har vi ikke peiling på hva vi prater om og alt sammen blir bare synsing.

En ting er hvertfall klart og det er at ting koster utrolig mye mindre enn det vi i Norge tror, hadde vi sett kalkylene til feks yamaha recievere og forsterkere tror jeg vi hadde fått bakoversveis alle sammen. Digitale innganger og DAC er ikke akkuratt nyvinnende teknologi som koster mange millioner i utviklingskostnader, men igjen alt sammen blir bare synsing her

Skal man ha noe med digital inngang er da det egentlig nok å velge i, her er noen:

ARGON DA2 Digital USB- Integrert forsterker | Hi-Fi Klubben

Primare I22 DAC integrert forsterker - Sort

Hegel H70 stereoforsterker - Sort

The Integrated | moiz.no

Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 - Wadia PowerDAC151

SoundStage! Equipment Review - Esoteric AI-10 Integrated Amplifier-DAC (3/2010)

Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 - Bel Canto C5i

Stereoforsterker - Mono AS

I tillegg har flere av NAD sine forsterkere dette, eller muligheten til å velge dette, samt de som allerede er nevnt i tråden.
    Alle sammen koster forferderlig mye, det som var poenget at det ikke skulle gjøre. Den onkyoen er vel nærmeste overkommelig pris.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk jeg faktsikt svar fra Naim

Hi

Most of our Stereo amps/pre amps do not have digital inputs due to cost but we manufacture a product called SuperNait which does have digital inputs

Regards

Steven Hopkins

Customer Relations Manager
    Så for NAIM sin del er det kostnader. Syns det forsåvidt er rart at produsenter som XTZ, Onkyo, NAD og Cambridge har klart implementere dette på forsterkere som koster under 7tusen.

Men men, konklusjonen er vel at man ikke kan få i pose og sekk, og har man masse digitalt stasj så er det vel ingen vei utenom en receiver Får man heller bare ta til takke med dårligere lydkvalitet per krone for de som prioriterer dette

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror han mener Optisk inn så han kan bruke CD spilleren han snakket om, han bare bruker feil begrep

Takk! Det var det jeg mente. :-)

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten å kommentere noen spesifikke innlegg vil jeg påpeke at et rimelig audioprodukt har som fokus på å være nettopp det. Dette betyr selvfølgelig ikke at produktet er dårlig sett i forhold til pris, men man er ofte enig om at det ikke er et "cost no object" produkt.

I en slik setting mener jeg det er fornuftig å nedprioritere ekstra innebyggede funksjoner både av hensyn til kostnad/kvalitet og oppgraderbarhet. Det er stort sett ikke noen problem å integrere eksterne tilleggsfunksjoner i form av separate bokser. Det være seg DAC, romkorreksjon, aktivt delefilter eller lignende. Og da er det fornuftig å kunne oppgradere dette når det passer seg, eller om nye teknologier har entret markedet. For egen del vil jeg heller ha et produkt uten ekstrafunksjoner enn et produkt med dårlig implementerte funksjoner.

Når det er sagt syntes jeg veldig mange produkter gjør en veldig god jobb. Men flere av disse er godt over klassen man kan karakterisere som budsjett. For ganske mange år siden lanserte Lyngdorft et kommersielt produkt som hadde "alt". Her var det implementert digitale innganger, mulighet for full romkorreksjon, aktive delefilter, avstandsjustering(som kanskje er mest viktig), pre out og sub out.

I ettertid har flere også rimeligere produkter kommet med mange fornuftige funksjoner. Digitale innganger får man på mange forsterkere. Nevnte HK-990 har i tillegg en forholdsvis enkel romkorreksjon og god subwoofer kontroll. NAD 390DD har gått litt andre veien og implementert HDMI-innganger. Man ser også at i høyere prissjikt kommer det flere funksjoner fortløpende inn i nye bokser. Når markedet stabiliserer seg for nye standarder tror jeg også dette vil dra seg ned i rimeligere prisklasser.

Gode eksempler på skikkelige "kinderegg" er bl.a. Devialet D-Premier og Audionet DNA. Her har man digitale innganger(og analoge såklart), streaming, RIAA, subkontroll, wifi og en meget god poweramp innebygget. DNA har også en meget god romkorreksjon og digitale XO muligheter. Begge disse er relativt kostbare og ganske kompromissløse. Vi får håpe man kan se lignende funksjoner i billigere produkter på sikt, men foreløpig er teknologien for dyr virker det som.

Geir Arne

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    naim svarer nok det de tror du vil høre, altså at de har bygd en bedre forsterker som resultat av mangelen.

på samme tid pakker andre inn surroundreivere fra til dømes komplett for 3000kr som har 7effektforsterkere, +forforsterker, dacer, dd og dts dekodere, hdmi, oppskalering, audessey romkorreksjon, radio + ekstra tilkoblinger.

låter den analoge 2kanaleren bedre? antagelig. men hvilken koster mest å produsere materialmessig?
    tror heller behovet i markedet rett og slett ikke er der for stereoforsterkere.

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Harman kardon lar deg velge mellom en til 9tusen kontra en til 3 tusen det er betydelig prisforskjell for en som ikke har peiling eller skal bruke lite penger som mulig.

Så du sier at den eneste muligheten for mine venner å få lyd fra tven er å kjøpe en dyr forsterker eller en billig og en DAC som ender opp på samme pris? I tillegg sier du at HK 980 er en bedre forsterker, så de som kun har dig ut må da velge den som er dyrerere og dårligere?

Jeg har en PC som har dig ut, den for jeg da ikke brukt med mindre jeg bruker mer penger enn det jeg har lyst til på en forsterker? (Om jeg da bare skulle hatt et stereosystem).
    eh, 3490 og 980 koster akkurat det sammw (4 995,-) men 980 er litt nedsatt, hva snakker du om 9 000,-?
    Og ja, det er gjerne sånn at hvis du vil ha noe ekstra så koster det mer, eller det andre er dårligere, snodig det der.
    3490 har flere muligheter, 980 er kraftigere, samme pris.

Det er ikke snakk om å klare, det er prioriteringer, sånn er det bare, og en surroundreceiver til 5K vil vel få grisejuling av en HK980 i stereo, vil jeg tro.
    Hva med de som har PS3? Ja, de får vel kjøpe seg en forsterker med digital inngang da!
    Og så får de velge om de vil betale ekstra for det, eller få en litt mindre kraftig forsterker!
    Jeg skjønner ikke poenget ditt, men så vidt jeg klarer å lese så "sutrer" du fordi du ikke får med en gratis DAC i alle stereoforsterkere. ;P

Intermediate Diablito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har vel med salgsvolum å gjøre, da det sannsynligvis selges veldig mye mer av rimelige receivere enn stereoforsterkere, og dermed kan kostnadene fordeles på mange flere enheter.

Samtidig er konkurransen veldig stor blandt rimelige receivere, hvilket presser prisene ned og de dytter inn mest mulig for å overgå konkurrentene.

Jeg ser ikke bort fra at relativt rimelige receivere kan ha tilnærmet om ikke like god lydkvalitet som rimelige stereoforsterkere til tross for at de sikkert koster mye mer å produsere, iom konkurransen og volumet gjør at de selges med langt mindre marginer enn stereoforsterkere...

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner ikke poenget ditt, men så vidt jeg klarer å lese så "sutrer" du fordi du ikke får med en gratis DAC i alle stereoforsterkere. ;P
    Hele poenget med tråden er vel bare en "sutretråd" noe som jeg allerede gir uttrykk fra i første post. Hadde jeg ikke brydd meg eller behovet ikke hadde vært der hadde aldri tråden eksistert i utgangspunktet. Tråden er til fordi min subjektive mening er at dette burde være implementert og jeg "sutrer" og er fortvilet fordi det ikke er slik ergo oppstandelsen av denne tråden som også skulle se om det var andre som var villige til å "sutre" sammen med meg eller komme med innslagg fra andre synspunkter på saken

Er en av grunnene til at vi har et forum så vi kan "sutre" litt og komme med subjektive meninger og ønsker på forskjellige ting

Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •