klipsch rf83 med halo a21 høres ut som en ullsokk

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

klipsch rf83 med halo a21 høres ut som en ullsokk

Vet ikke åssen jeg skal beskrive det, men etter ca ett år med spilling syntes jeg rf´ene begynner og bli noe mørke i toppen. Har ikke fått intrykk av og hatt det før, kan det være en fase i inspillingen?
    Er god og open diskant på mye musikk, men det er noe musikk som liksom mangler noe i toppen!

Mulig det er bare meg, men artig vis det er noen her med noen lignende erfaringer.

Kanksje noe av grunnen er er att jeg har vært endel oss en kammerat med rf og rør, mulig blitt bortskjemt på lyd der

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av klipchern
    Vet ikke åssen jeg skal beskrive det, men etter ca ett år med spilling syntes jeg rf´ene begynner og bli noe mørke i toppen. Har ikke fått intrykk av og hatt det før, kan det være en fase i inspillingen?
    Er god og open diskant på mye musikk, men det er noe musikk som liksom mangler noe i toppen!

Mulig det er bare meg, men artig vis det er noen her med noen lignende erfaringer.

Kanksje noe av grunnen er er att jeg har vært endel oss en kammerat med rf og rør, mulig blitt bortskjemt på lyd der
    Ullsokk? :-D ull forbinder jeg med varme, rør gir som oftest en varme i lyden på Klipsch... Sååå... Åkei... Men kan ikke si jeg har opplevd lyden på Klipsch/Halo som utprega ullsokkete akkurat

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ElDuce
    Ullsokk? :-D ull forbinder jeg med varme, rør gir som oftest en varme i lyden på Klipsch... Sååå... Åkei... Men kan ikke si jeg har opplevd lyden på Klipsch/Halo som utprega ullsokkete akkurat

hehe, med ullsokk tenkte jeg mere på det høres ut som det er tredd en stor ullsokk rundt ht

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er nok noe galt ja, Klipsch skal jo hyle og skrike.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen mulighet til å prøve med en annen pre?
    Blir nesten lei meg når jeg ser du har lagt så mye penger i et anlegg, men ødelegger med en slik gammel receiver :-/

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    prøv med rotelen din, også prøv med uten, se om det er noen forskjeller. Den yamahan er forsåvidt litt gammel ja

Intermediate Chrisonfire sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Noen mulighet til å prøve med en annen pre?
    Blir nesten lei meg når jeg ser du har lagt så mye penger i et anlegg, men ødelegger med en slik gammel receiver :-/
    :shock: Fikk hakeslipp da jeg så hva han hadde som pre...

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men som du sier her virker det som at det er noe som har skjedd i det siste? Siden du har hatt de i ett år. Gjelder det all musikk eller er det bare ett spor som skiller seg ut?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet recivern er en stor feil ja Er på jakt etter en ren stereo pre. Hva med rør? Har mye andre utgifter om dagen også, må ta litt ettersom..
    Har kikket litt runt på torget, finn osv funnet noe billig som jeg kan leve med intil videre. Kanskje en prukt parasound p3eller noe lignende kunne vært noe?

Hva med eldre electocompaniet?

Når det gjelder den "ullsokk" lyden så tror jeg att fikk det intrykket etter jeg var oss en kompis som har rf62 med rør forsterker + rør dac og gode kabler!

Spilt en stund på anlegget mitt siden, og det er nok ikke noe feil. var nok bare en nedtur og komme hjem til reciver pre´en min Er nok ikke like god på musikk!!
    rf62 er noen vanvitige høytallere, spiller så rent og med sånn dynamikk att jeg ikke har ord

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •