Onkyo TX-SR607 & Panasonic DMP-BD80 (Audio)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Onkyo TX-SR607 & Panasonic DMP-BD80 (Audio)

Mine spørsmål gjelder lydoppsettet på min BluRay og Receiver ifm med avspilling av DVD & BluRay. DVD er koblet via Receiver og til TV (HDMI). Mitt oppsett;

TV - LG 60PZ550N
    BluRay - Panasonic DMP-BD80
    Konsoll - XBOX 360
    Receiver - Onkyo TX-SR607
    Subb - XTZ 99 W10.16
    Front - Dynavoice F6
    Center - Dynavoice Magic C-4 EX

Panasonicen støtter high bit rate audio. På infoen til spilleren står dette;

Spilleren kan konvertere de nye lydsystemene Dolby Digital Plus, Dolby TrueHD og DTS-HD til multichannel PCM for overføring over HDMI. Dette betyr at med en receiver/prosessor som har HDMI-inngang og støtte for mulitchannel PCM, kan få glede av de nye lydsystemene uten at man har dekoding av selve formatene i receiveren/prosessoren.

Skal da innstillingene på DVD-spillerens Digital audio Out være på bitstream eller pcm? Dette avgjøres vel av min receiver (dekoding av formatene). Og hva er greia med "BD-video secondary audio", on or of??

Er det videre noen som har en formening om hvilken listening mode jeg burde velge på receiver, (har kjørt adussey)

Setter stor pris på alle tilbakemeldinger

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,885
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av lkp022
    Mine spørsmål gjelder lydoppsettet på min BluRay og Receiver ifm med avspilling av DVD & BluRay. DVD er koblet via Receiver og til TV (HDMI). Mitt oppsett;

TV - LG 60PZ550N
    BluRay - Panasonic DMP-BD80
    Konsoll - XBOX 360
    Receiver - Onkyo TX-SR607
    Subb - XTZ 99 W10.16
    Front - Dynavoice F6
    Center - Dynavoice Magic C-4 EX

Panasonicen støtter high bit rate audio. På infoen til spilleren står dette;

Spilleren kan konvertere de nye lydsystemene Dolby Digital Plus, Dolby TrueHD og DTS-HD til multichannel PCM for overføring over HDMI. Dette betyr at med en receiver/prosessor som har HDMI-inngang og støtte for mulitchannel PCM, kan få glede av de nye lydsystemene uten at man har dekoding av selve formatene i receiveren/prosessoren.

Skal da innstillingene på DVD-spillerens Digital audio Out være på bitstream eller pcm? Dette avgjøres vel av min receiver (dekoding av formatene). Og hva er greia med "BD-video secondary audio", on or of??

Er det videre noen som har en formening om hvilken listening mode jeg burde velge på receiver, (har kjørt adussey)

Setter stor pris på alle tilbakemeldinger
    Bitstream ut og secondary audio OFF...så fikser receiveren din resten....for TV titting med bare STEREO lyd kan du leke med Dolby Pro Logic osv, samme med tv kanaler som gi Dolby Digital i 2 kanaler ut...
    Altså du skal IKKE velge noen listening mode når du spiller Blu-ray eller DVD, bare når du ser på TV..OK?
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei, nå står den på bitstream ut men sec.audio on. Skal skifte sistnevnte.

Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Altså du skal IKKE velge noen listening mode når du spiller Blu-ray eller DVD, bare når du ser på TV..OK?
    Er du helt sikker på dette? Når jeg ser på DVD-film og skifter mellom de ulike "listening mode preset" alternativene så endrer lydbildet seg drastisk. I instruksjonsboka til Onkyo så står det meget om å "assign listening modes to input sources", se s. 63-66 og s. 77 nedenfor. Men mulig jeg bare har misforstått.

http://filedepot.onkyousa.com/Files/...5503b2d10617d6

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,885
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Okei, nå står den på bitstream ut men sec.audio on. Skal skifte sistnevnte.

Er du helt sikker på dette? Når jeg ser på DVD-film og skifter mellom de ulike "listening mode preset" alternativene så endrer lydbildet seg drastisk. I instruksjonsboka til Onkyo så står det meget om å "assign listening modes to input sources", se s. 63-66 og s. 77 nedenfor. Men mulig jeg bare har misforstått.

http://filedepot.onkyousa.com/Files/...5503b2d10617d6
    Såklart jeg er sikker...har hatt Panasonic Blu-ray spiller og 7.1 surround anlegg i mer enn 4 år....
    Men ikke Onkyo...den inngangen du bruker til Blu-ray skal stå på straight....når Blu-ray filmen har kommet i gang på ordentlig så skal det stå DTS HD Master i displayet på din Onkyo...mulig du må trykke på noen knapper på fjernkontrollen din for å få det fram....les bruksanvisning...hvis du trykker på AUDIO knappen på din Panasonic fjernkontroll så kan du skifte mellom HD lyd og som regel vanlig Dolby Digital...
    Når du ser på TV så står det som regel PCM i displayet...da kan du leke med innstillinger....som sagt før så fikser alle surroundreceivere dette automatis når du spiller Blu-ray og DVD....veldig enkelt...Ellers anbefaler jeg en test plate fra Disney som heter World of Wonder...fåes på nettet hos f. eks Axel Music...
    PS: skulle ønske alle nybegynnere kunne svelge stoltheten sin og be om en demonstrasjon i butikken...da hadde alt vært så mye enklere :-)
    Og at butikkene tvang folk til å se hvordan det skal se ut når de spiller en Blu-ray...når de kjøper et anlegg..
    Lykke til :-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såklart jeg er sikker...har hatt Panasonic Blu-ray spiller og 7.1 surround anlegg i mer enn 4 år....
    Men ikke Onkyo...den inngangen du bruker til Blu-ray skal stå på straight....når Blu-ray filmen har kommet i gang på ordentlig så skal det stå DTS HD Master i displayet på din Onkyo...mulig du må trykke på noen knapper på fjernkontrollen din for å få det fram....les bruksanvisning...hvis du trykker på AUDIO knappen på din Panasonic fjernkontroll så kan du skifte mellom HD lyd og som regel vanlig Dolby Digital...
    Når du ser på TV så står det som regel PCM i displayet...da kan du leke med innstillinger....som sagt før så fikser alle surroundreceivere dette automatis når du spiller Blu-ray og DVD....veldig enkelt...Ellers anbefaler jeg en test plate fra Disney som heter World of Wonder...fåes på nettet hos f. eks Axel Music...
    PS: skulle ønske alle nybegynnere kunne svelge stoltheten sin og be om en demonstrasjon i butikken...da hadde alt vært så mye enklere :-)
    Og at butikkene tvang folk til å se hvordan det skal se ut når de spiller en Blu-ray...når de kjøper et anlegg..
    Det siste hørtes ut som en god ide på generelt grunnlag! Jeg har kjøpt alle mine komponenter på internett, så det ville ikke hjulpet meg.

Det kan være verdt å nevne at når jeg ser på TV med lyd fra anlegget så er det via en optisk kabel. Jeg får foreløpig ikke lyd fra centeren når jeg gjør dette (bare subb og fronter), men det har nok med mine innstillinger på receiver. Tror den skal stå på "mode" multichannel pcm da.

Okei, så ved BD; DTS HD MASTER og ved vanlig DVD; Dolby Digital (Takk for det tipset)

Men det kan være at jeg må trykke på noen fjernkontrollknapper for å få frem, og da tenker du på fjernkontroll til receiver ikke sant? Det er nettopp nettopp dette jeg tenkte på som er de såkalte "listening mode" for Movie/TV, Music, Game osv. på Onkyoen. Her kan jeg velge mellom eks.vis pure audio, direct, full mono, stereo, multichannel, Dolby pro logic II, Dolby Digital, Dolby True HD, DTS surround sensetion osv (Er mange!!) Det står følgende om dette i instruksjonsboka s. 62;

"The Dolby Digital and DTS listening modes can
    only be selected if your DVD player is connected
    to the AV receiver with a digital audio
    connection (coaxial, optical, or HDMI).
    • The listening modes you can select depends on
    the format of the input signal. To check the format,
    see “Displaying Source Information” on
    page 52.
    • While a pair of headphones is connected, you
    can only select the Pure Audio, Mono, Direct, or Stereo listening mode"

Det er her jeg sliter med å skjønne hva dette skal stå på for å automatisk få
    .DTS HD MASTER (BD) og Dolby Digital (DVD) ved bruk. Men det er en listening mode som heter;

5.1 channel sources
    DolbyDigital/
    DolbyDigital
    Plus/TrueHD/
    Multichannel/
    DTS/DTS-HD
    High
    Resolution
    Audio/DTS-HD
    Master Audio/
    DTS Express

og

7.1 channel sources
    Multichannel/
    DolbyDigital
    Plus/TrueHD/
    DTS-HD High
    Resolutuin
    Audio/DTS-HD
    Master Audio

Og hvilken av disse skal jeg bruke når jeg har en "speaker layout" som består av Front (L) Front (R) Center og SW (3.1). Er jeg på villspor eller?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg satt BD secondary audio off.

Jeg prøvde å starte en DVD og da var det plutselig ikke lyd i centeren. Etter å ha svitchet litt på fjernkontrollen kom det opp Dolby Digital og da var det lyd i alle kilder.

På displayet står det kun DVD/BD - Audussey - hdmi, men hvis jeg trykker på display knappen på receiver så står det Dolby Digital (signal format)

Jeg prøvde så Bluray. Da står det på displayet DVD/BD - Audussy - DTS - hdmi. Ikke noe "DTS HD Master". Når jeg da trykker på displayknappen på receiver står det DTS 5.1 (signal format).

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen. Jeg bumber deg en gang til:-D

Nå er Digital audio out satt til bitstream og BD secondary audio satt til off. Har det noe for seg å "enable high clarity sound" på Panasonicen?

Når jeg ser vanlig DVD står det "Dolby digital" hvis jeg trykker på Display knappen på receiveren (og fjernkontroll) og når jeg ser på BluRay står det "DTS 5.1".

Hva tenker du om dette? Burde jeg bekymre meg over at det ikke står "DTS HD Master"?

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,885
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Hei igjen. Jeg bumber deg en gang til:-D

Nå er Digital audio out satt til bitstream og BD secondary audio satt til off. Har det noe for seg å "enable high clarity sound" på Panasonicen?

Når jeg ser vanlig DVD står det "Dolby digital" hvis jeg trykker på Display knappen på receiveren (og fjernkontroll) og når jeg ser på BluRay står det "DTS 5.1".

Hva tenker du om dette? Burde jeg bekymre meg over at det ikke står "DTS HD Master"?
    Innstillingene dine i Panasonicen er riktige.....tror det er et eller annet med din Onkyo....ingen receivere og/eller Blu-ray spillere er likt skrudd sammen...Har bare hatt Harman Kardon og Yamaha Receivere...men etter å ha lest et par år her, så vil jeg tro Onkyoen er litt "vanskelig" å ha med å gjøre....du bør nok finne noen som har en Onkyo...
    Og det burde stå DTS HD Master i ditt display....helt klart
    Pass også på at Downmix på Panaasonic er slått av.... og les bruksanvisningene :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Sandnes
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å begynne, er du sikker på at de BluRay filmene du har testet med har "DTS HD Master" lydspor?
    Er ikke alle som har det ser du, jeg har selv flere BluRayer som kun har DolbyDigital lyd.

Jeg har selv Panasonic BD-65 og Onkyo TX-SR707 som egentlig er veldig like dine komponenter, og da så lenge bitstream er av (PCM skal være på) og så sant platen har HD lyd kommer det automatisk opp ett eller annet HD greier i displayet når selve filmen har begynt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skåra
    For å begynne, er du sikker på at de BluRay filmene du har testet med har "DTS HD Master" lydspor?
    Er ikke alle som har det ser du, jeg har selv flere BluRayer som kun har DolbyDigital lyd.

Jeg har selv Panasonic BD-65 og Onkyo TX-SR707 som egentlig er veldig like dine komponenter, og da så lenge bitstream er av (PCM skal være på) og så sant platen har HD lyd kommer det automatisk opp ett eller annet HD greier i displayet når selve filmen har begynt.
    Du kommer med et godt poeng. Jeg har bare testet to BluRay-filmer, og det står DTS 5,1 i displayet på begge.

Så du mener det motsatte av classic46, nemlig at bitstream skal være av og istedet at PCM skal være på? Hva med "BD secondary audio"? Jeg får forsøke ditt forslag:wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fant en nettside som forklarte forskjellen ganske godt for en ukyndig person som meg, Connectivity Today RamElectronics.Net: Bitstream vs PCM (LPCM) when using a DAC or in your Home Theater Setup Her står det blant annet følgende;

"When setting up digital audio for your home theater, you need to decide which component; the source device (Cable box, DVD, Blu Ray player, etc) or the Receiver (or Preamp/Processor) is going to "decode" the audio and possibly (depending on the analog or digital outputs you use) convert the signal from digital to analog. This is especially a point of confusion with the new Blu Ray players.
    Here's the simpletons (mine) explanation:

Bitstream:
    The Source device does not decode the signal, so the Receiver must. In other words, your player does not have to be capable of decoding Dolby Digital, DTS etc, and just outputs the undecoded digital information to the Receiver, which MUST be able to decode the signal it receives. So if your Blu Ray player cannot decode DTS-HD Master Audio but your receiver can, you should go into the Blu Ray players "Setup" menu, find the digital output setting and set it for "Bitstream".

PCM:
    If your Source device can decode all of the digital audio formats you want, then use this. The setting is commonly called either LPCM or PCM. This is the most common fix for people who are unsure of the problem. This is also arguably the best setting for many Blu Ray Players even with receivers capable of decoding all of the new formats*. Blu Ray players which cannot decode some formats mated to receivers that can decode them should be set to bitstream instead."

Jeg er bra sikker på at min Panasonic DMP-BD80 kan dekode audiosignalet, så tenker å prøve med PCM. Men skal da "BD secondary audio" være av eller på?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Sandnes
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal være av om jeg husker rett...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Sandnes
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå sjekket jeg instillingen på min bd-65
    -Sound -
    -Digital Audio Output:
    Dolby D*DolbyD+/Dolby TrueHD- Bitstream
    DTS/DTS-HD- Bitstream
    MPEG Audio- PCM
    BD-Video Secondaty Audio OFF

Ellers
    Dyanmic range - OFF
    PCM Down Conversion - OFF
    Downmix- Stereo
    7,1h Audio Reformatting - Auto

Men om dette er det som er "riktig" vet jeg ikke, men jeg får vertfall opp alle de forskjellige formatene i displayet på recieveren min automatisk når filmene starter.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå sjekket jeg instillingen på min bd-65
    -Sound -
    -Digital Audio Output:
    Dolby D*DolbyD+/Dolby TrueHD- Bitstream
    DTS/DTS-HD- Bitstream
    MPEG Audio- PCM
    BD-Video Secondaty Audio OFF

Ellers
    Dyanmic range - OFF
    PCM Down Conversion - OFF
    Downmix- Stereo
    7,1h Audio Reformatting - Auto

Men om dette er det som er "riktig" vet jeg ikke, men jeg får vertfall opp alle de forskjellige formatene i displayet på recieveren min automatisk når filmene starter.
    Hei igjen. Jeg er så glad Nå er det endelig gromlyd med DTS HD Master eller Dolby Digital. Jeg fikk fikset det i kveld etter litt prøving og feiling. Så akkurat innlegget ditt og jeg har nå akkurat samme innstillinger som deg, bortsett fra 7,1h Audio Reformatting - Auto (som jeg ikke har på min BD80). Jeg har noe som heter High Clarity sound som jeg kan enable, og deretter skru "on" ute i displaymenyen på spilleren (aner ikke om dette har noe å si for lyden).

Jeg tror synderen var at MPEG audio også sto på bitstream, det er i hvertfall det eneste jeg vet som nå er anerledes enn mine tidligere innstillinger. Uansett.... det viktigste er at det funker og lyden er fantastisk. Har akkurat testet Se7en (BR) - DTS HD MSTR, Sin City (DVD) - Dolby Digital 5,1 og Max Payne (DVD) - Dolby Digital, så nå er jeg sikker på at problemet er løst.

Veldig kult at du tok deg tid til å sjekke dine innstillinger, selv om jeg flakset inn resultatet på samme tid. Nå er flere uker med irritasjon endelig over

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,885
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Hei igjen. Jeg er så glad Nå er det endelig gromlyd med DTS HD Master eller Dolby Digital. Jeg fikk fikset det i kveld etter litt prøving og feiling. Så akkurat innlegget ditt og jeg har nå akkurat samme innstillinger som deg, bortsett fra 7,1h Audio Reformatting - Auto (som jeg ikke har på min BD80). Jeg har noe som heter High Clarity sound som jeg kan enable, og deretter skru "on" ute i displaymenyen på spilleren (aner ikke om dette har noe å si for lyden).

Jeg tror synderen var at MPEG audio også sto på bitstream, det er i hvertfall det eneste jeg vet som nå er anerledes enn mine tidligere innstillinger. Uansett.... det viktigste er at det funker og lyden er fantastisk. Har akkurat testet Se7en (BR) - DTS HD MSTR, Sin City (DVD) - Dolby Digital 5,1 og Max Payne (DVD) - Dolby Digital, så nå er jeg sikker på at problemet er løst.

Veldig kult at du tok deg tid til å sjekke dine innstillinger, selv om jeg flakset inn resultatet på samme tid. Nå er flere uker med irritasjon endelig over
    Så bra at du fikk det til...hos meg står alt på bitstream og har alltid gjort det....PCM er kun hvis du vil at BD spilleren din skal dekode...det var for noen år siden...nå er det kun bitstream som gjelder...da dekoder receiveren din og det bli alltid best .-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så bra at du fikk det til...hos meg står alt på bitstream og har alltid gjort det....PCM er kun hvis du vil at BD spilleren din skal dekode...det var for noen år siden...nå er det kun bitstream som gjelder...da dekoder receiveren din og det bli alltid best .-)
    Uvisst hva som var problemet, men glad for at det er fikset. Nå trenger jeg bare å finne ut hvorfor det står "pcm fs 48khz" i displayet når jeg spiller Xbox 360. På audio out på xbox`n så kan jeg velge Dolby Digital 5,1, men ikke PCM eller Bitstream. Dette betyr at jeg ikke får ren/original audio, men bare de såkalte "listening modes" på onkyoen. Så når jeg spiller Xbox må jeg velge enten Dolby PLII Game, Direct, Stereo, Mono, DTS Surround sensation, Theather dimensional og et par til, noen modes gir meg heller ikke lyd fra centeren.

Det var det samme problemet jeg hadde tidligere når jeg så film fra BR-spilleren. Det er for meg meget merkelig. Heldigivs har jeg funnet rette innstillinger for å slippe dette ved filmtitting. Bortsett fra nåe jeg så filmen Once, da fikk jeg automatisk opp "All channel stereo", og det nyttet ikke å source til DD 2,0 stereo som skulle være audioformatet, da dette ikke fantes.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Sandnes
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv samme problemet med Xbox 360, bruker Game Action selv.
    Men hvis du kjører film fra xboxen kommer det opp DolbyDigital eller DTS i displayet. Flere av spillene reklamerer jo med DolbyDigital:roll:

Men oppdaget hvis jeg så på film, så gikk inn på quick play(testet med trials evolution) da stod det fortsatt dolbydigital mens jeg spillte...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hvis du kjører film fra xboxen kommer det opp DolbyDigital eller DTS i displayet. Flere av spillene reklamerer jo med DolbyDigital:roll:

Men oppdaget hvis jeg så på film, så gikk inn på quick play(testet med trials evolution) da stod det fortsatt dolbydigital mens jeg spillte...
    Ok. Jeg kjører nå Dolby PLII Game og lyden er bra den (har ikke Game Action mode). Da gidder jeg ikke stresse med dette. Film ser jeg jo uansett ikke via Xbox 360.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nå har displayet begynt å vise Dolby Digital når jeg spiller Xbox 360, så da trenger jeg ikke benytte meg av listening mode.

Litt off-topic; du som også har Panasonic BR, benytter du deg av denne 24p funksjonen som gjør at når en ser film i Blu Ray så får 24 frames per second?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Sandnes
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, forstår ikke hvorfor det ikke kommer opp DolbyDigital med xboxen hos meg, sjekket hos en kamerat, han fikk også opp DolbyDigital på onkyoen sin...

Ja, kjører 24P, men om jeg merker forskjell er en annen sak, har ikke sammenlignet.

Men litt mer OT, flimrer/blinker bildet (farge/sort-hvitt) når du slår på xboxen din? Skjer ved Xbox logoen, skjer både hos meg og hos kameraten min som også kjører den gjennom onkyo reciever, selv om jeg har xx7 og han xx9

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •