Onkyo TX-SR607 & Panasonic DMP-BD80 (Audio) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 23 av 23
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Skåra
    Hmm, forstår ikke hvorfor det ikke kommer opp DolbyDigital med xboxen hos meg, sjekket hos en kamerat, han fikk også opp DolbyDigital på onkyoen sin...

Ja, kjører 24P, men om jeg merker forskjell er en annen sak, har ikke sammenlignet.

Men litt mer OT, flimrer/blinker bildet (farge/sort-hvitt) når du slår på xboxen din? Skjer ved Xbox logoen, skjer både hos meg og hos kameraten min som også kjører den gjennom onkyo reciever, selv om jeg har xx7 og han xx9
    Ok. Jeg har prøvd både med 24P av og på, men i likhet med deg vet jeg ikke om jeg merker noe forskjell. Slik jeg har forstått det gjelder 24P output bare når man ser Blu Ray.

Jeg opplever ikke det samme med bildet som du/dere gjør. Men når jeg skulle dobbeltsjekke dette nå nettopp, da hadde jeg ikke lengre Dolby Digital på Xboxen selv om jeg spilte i ca 10 min. Go figure... Samme spillet som sto i fra forleden dag var det også.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skåra
    Hmm, forstår ikke hvorfor det ikke kommer opp DolbyDigital med xboxen hos meg, sjekket hos en kamerat, han fikk også opp DolbyDigital på onkyoen sin...

Ja, kjører 24P, men om jeg merker forskjell er en annen sak, har ikke sammenlignet.

Men litt mer OT, flimrer/blinker bildet (farge/sort-hvitt) når du slår på xboxen din? Skjer ved Xbox logoen, skjer både hos meg og hos kameraten min som også kjører den gjennom onkyo reciever, selv om jeg har xx7 og han xx9
    Jeg opplever ikke denne flimringen som dere gjør. Men når jeg skulle sjekke dette nettopp for å være sikker, da var det ikke lengre Dolby D på Xboxen. Go figure, Onkyoen er tydeligvis litt sær på dette.

Jeg har prøvd 24P både av og på uten at jeg merker forskjell. Ettersom jeg forstår det er det bare på BD at dette kan gi effekt på bildet.

Litt mer OT; husker du hvilke crossover settings du har på din 707? Etter å ha kjørt audessey fikk jeg Front: 40Hz, center; 50Hz og LPF of LFE sto vel default på 100Hz. Etter å ha lest noen ekspertvurderinger har jeg endret dette til 80Hz på begge og LPF til 120Hz etter kalibreringen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Sandnes
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audussy satt:
    Front: 40
    Center: 40
    Surround: 60
    LPF or LFE: 80 mener jeg det var

Men jeg har hatt 80hz (thx) på alt og har vært fornøyd med det, ser ikke vitsen med at høyttalerene skal streve med såppas lave frekvenser når jeg har mer en kraftig nok sub!

Men etter litt lesing nå skal jeg prøve LFE på 120 å se hvordan det blir...

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •