B&W cm9 vs dm683, er det verd det???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&W cm9 vs dm683, er det verd det???

Tenker meg en hjemmekino (5.1), men ska også bruke høytalerene som stereo. jeg tenker Nad m25 som effekt og jeg tenker å kjøpe en svs rør sub(den til 15k eller den til 12k). men er usikker på om eg skal ha cm9 eller dm683. er det stort lydsfoskjell og er det verd det? rommet er på 35-40kvm

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du råd til det, så deponer begge parene. evt. et og et. Da får du hørt de i ditt lytterom. OG kan velge den du liker best. Så leverer du tilbake det du ikke liker og kjøper et nytt par av den du liker.

Evt. så kan du deponere på en og en modell. slik at du kan få hørt de.

Det å kjøpe høyttalere uhørt, er som å kjøpe bil uprøvd. :wink: Hør høyttalerne, det er store forskjeller på de. Begge er veldig gode. Med minre du er bestemt på B&W, så vil jeg anbefale deg en lytt på Dali seriene: Mentor serien eller Ikon 7. Mentor har litt andre kvaliteter, og jeg syntes den er litt bedre alround, samt lettere å drive.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer oyvindstamnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Personlig synes jeg forskjellen mellom CM9 og DM683 er stor. Begge er gode høyttalere, men CM9 spillere spiller renere, varmere og mer sofistikert enn DM683. Men CM9 krever også en relativt kraftig forsterker for å spille optimalt. Tror nok at M25 vil passe godt uansett hvilken høyttaler du velger.
    Det viktigste er at du liker lyden, og dersom du ikke synes forskjellen er merkbart stor, så sparer du jo mye penger. Men jeg er ikke i tvil, gå for CM9.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Martinvg
    Tenker meg en hjemmekino (5.1), men ska også bruke høytalerene som stereo. jeg tenker Nad m25 som effekt og jeg tenker å kjøpe en svs rør sub(den til 15k eller den til 12k). men er usikker på om eg skal ha cm9 eller dm683. er det stort lydsfoskjell og er det verd det? rommet er på 35-40kvm
    Det kommer nok an på bruken din.
    Har kun hørt 683 selv, så har ingen direkte sammenligning med CM9 å referere til.

At CM9 er en mer oppløst høyttaler er det nok ikke tvil om, men om du får utbytte av dette kommer nok veldig an på musikksmaken din. Hører du på mye akustisk musikk så kan det kanskje verd det, men det går det mest i listepop, rock og film så er det ikke sikkert du får like mye igjen for det.

Må nesten ta deg en tur i butikken og høre selv

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig enig med ostemannen! Dali sine høyttalere er mye enklere å få til å spille bra på en reciver... BW må neste "uansett" ha effektforsterker på siden. Er det generelt 5.1 du skal ha, så er det dog bedre å invistere i følgende:

Men jeg ville uansett heller gått for Klipsch. RF62mk2 fikk super tester, og de stemmer rimelig bra overens med mine erfaringer med RF82mk2. Suuuper høyttaler serie! . Anbefaler virkelig Klipsch RF mk2 serien fremfor kjedelige BW!!

JEg har Klipsch RF82mk1 på NAD M3... det spiller hinnsides på så si all musikk. Slår faktisk "referanse" anlegget mitt på mange områder. Som består av:
    Dali Mentor 8, Parasound A21 og Lyngdorf DPA-1 med roomperfect!!

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fornøyd med NAD M3?

Sitat Opprinnelig postet av skorob
    JEg har Klipsch RF82mk1 på NAD M3... det spiller hinnsides på så si all musikk.
    Hei Skorob

Er du fornøyd med din M3?
    Hvordan synes du bi-amp funksjonen fungerer på denne?
    Hvordan låter den i forhold til de mer klassiske NAD produktene, C375BEE?

Har du fått testet nye NAD C390DD?
    Hvis, hvordan opplever du den i forhold til NAD M3?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Har du råd til det, så deponer begge parene. evt. et og et. Da får du hørt de i ditt lytterom. OG kan velge den du liker best. Så leverer du tilbake det du ikke liker og kjøper et nytt par av den du liker.

Evt. så kan du deponere på en og en modell. slik at du kan få hørt de.

Det å kjøpe høyttalere uhørt, er som å kjøpe bil uprøvd. :wink: Hør høyttalerne, det er store forskjeller på de. Begge er veldig gode. Med minre du er bestemt på B&W, så vil jeg anbefale deg en lytt på Dali seriene: Mentor serien eller Ikon 7. Mentor har litt andre kvaliteter, og jeg syntes den er litt bedre alround, samt lettere å drive.
    har hørt på Dali ikon 7 og ikon6mk2 hjemmekino oppsett. Jeg synes at lyden blir litt for skarp og litt lite futt. action scene på B&W derimot synes jeg er litt mer dype med god bass, men den er ikke så skarp som dali. Men etter å ha hørt et oppsett med cm9 tenkte jeg bare IKKE Dali. (men det er jo dyrere høytalere da)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei Skorob

Er du fornøyd med din M3?
    Hvordan synes du bi-amp funksjonen fungerer på denne?
    Hvordan låter den i forhold til de mer klassiske NAD produktene, C375BEE?

Har du fått testet nye NAD C390DD?
    Hvis, hvordan opplever du den i forhold til NAD M3?
    ser du har CM9. er du fornøyd og var det verdt pengene?

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser du har CM9. er du fornøyd og var det verdt pengene?
    Hei

Jeg synes den var verdt pengene.
    Men ser helt klart dem som ikke synes det er verdt pengene, dette er et valg som hver enkelt må ta. Synes CM9 låter bedre enn 683, også betaler man selvfølgelig litt ekstra for design og finishen.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med en SVS sub så skall det i alla fall inte fattas botten och då menar jag absolut CM9 är valet. Då får du av bägge delar. Är det inte så att DM serien är de kinaproduserade högtalarna till B&W och CM fortfarande byggs i UK?
    Oavsett menar jag inte att CM9 bör drivas av reciever. De bör få mer "mat". En rimlig 5 kanals Rotel som du biampar till att driva CM9 (4 kanaler) och en kanal för eventuell center.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mackanzocz
    Med en SVS sub så skall det i alla fall inte fattas botten och då menar jag absolut CM9 är valet. Då får du av bägge delar. Är det inte så att DM serien är de kinaproduserade högtalarna till B&W och CM fortfarande byggs i UK?
    Oavsett menar jag inte att CM9 bör drivas av reciever. De bör få mer "mat". En rimlig 5 kanals Rotel som du biampar till att driva CM9 (4 kanaler) och en kanal för eventuell center.
    som sakt, tenker jeg en Nad m25 som effekt og en reciever i 8k klassen

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg selv gikk over fra 683 til CM9, har ikke angret et sekund på dette.
    Men som sagt, det er smak å behag.

Min erfaring er:
    CM9 har klart mer detaljer og bedre oppløsning av lyden.
    683 er grovere og har litt mer "trøkk" på et høyere volum, mens CM`n har bunndrag jevnt over.
    Etter min mening må en noe opp på volum for å få noe av det som lever i CM9 i forhold til detaljer. Men det er min personlige mening da.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av afh85
    Jeg selv gikk over fra 683 til CM9, har ikke angret et sekund på dette.
    Men som sagt, det er smak å behag.

Min erfaring er:
    CM9 har klart mer detaljer og bedre oppløsning av lyden.
    683 er grovere og har litt mer "trøkk" på et høyere volum, mens CM`n har bunndrag jevnt over.
    Etter min mening må en noe opp på volum for å få noe av det som lever i CM9 i forhold til detaljer. Men det er min personlige mening da.
    er forskjellen stor på film? det er vell hverfall en bedre stereo høytaler? jeg tenker å ha nad m25 som effekt, den vil vell ta å løfte 683 en del?

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er forskjellen stor på film? det er vell hverfall en bedre stereo høytaler? jeg tenker å ha nad m25 som effekt, den vil vell ta å løfte 683 en del?

Ja, det er forskjell også på film, men større forskjell på musikkgjengivelse vil jeg si.

NAD m25 vil løfte 683, men CM9 vil den løfte til uante høyder. CM9 med kvalitetsforsterker er så tett opptil high end man kan komme i denne prisklassen mener jeg.

Har du ikke råd til alt på en gang, så ville jeg kjøpt inn litt og litt for å bygge opp gradvis.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •