Noen som har erfaring med disse settene?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 32
    Newcomer Jimboslice sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen som har erfaring med disse settene?

Har tenkt å gå til innkjøp av surround annlegg hjemme.

Jeg har sett litt på disse settene egentlig:

Sett 1

Sett 2

Sett 3

Lurer litt på erfaringen folk har med evt disse høytalerne og denne Onkyo 609 eller 709 og 809.

Eller burde jeg gå for noe annet feks en pioneer reciever eller noe? Og evt hvorfor?

Dette skal brukes til hjemmekino mest, og stua det står i er ganske stor.

Pris jeg har satt meg er egentlig rundt 16-17.000

Takker for svar!

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der er vel liten forskjell på de settene egentlig. Har du sett på hvilke features du må ha på receiveren f.eks.?
    Av de tre ville jeg vel valgt sett 1, men du må ha en subwoofer også.

Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei jeg er egentlig ikke så oophengt i features utenom at den leverer kvalitetsvis. jeg har tenkt å kjøre boxee med tanke på spotify og youtube og alt det der.

Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hva syns folk om dynavoice? Er det ett ok merke. Vil ikke ha noe som er dårlig.

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jimboslice
    Men hva syns folk om dynavoice? Er det ett ok merke. Vil ikke ha noe som er dårlig.
    Du kan få mye bedre høyttalere enn Dynavoice, men dei gir deg svært mye for pengene. Ville ha prøvd med dei, og skulle du bli misfornøyd så taper du svært lite penger på dei

Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er sant. Hvilket merke ville du gått for? som ikke er helt way off i pris da? Vet 4-5000 er veldig lite egentlig å betale for høytalere.

Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkyo TX-NR709 Surroundreceiver - Sort

Hva med denne da?

Nesten halv pris på den om jeg går ned i dag å kjøper den i butikk, noe jeg burde gjøre? Eller bare gå for 809en?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Flotte Surround-sett du har plukket fram.

Jeg kjenner kun til Dynavoice M65 - og kan godt bekrefte at det er utrolig bra høyttalere til prisen. Dynavoice leverer for prisen, og flere ganger prisen ! :-)

Hvis du går for JBL ES-80 pakken med forsterker så har du et utrolig godt oppsett. :-)
    Hvis du selv skal bli fornøyd, er det jo egentlig best og teste ut diverse selv. Hvor mye penger hadde du egentlig tenkt og bruke? Det er greit og legge i litt i Surroundanlegg. :-)

Legger ved noen linker til deg :

JBL Studio 190 Høyttalerpakke - Sort
    JBL ES80 Høyttalerpakke - Sort
    DALI ZENSOR 5.1 Høyttalersystem | Hi-Fi Klubben

Noe løskomponenter som du selv kan plukke ut :
    B&W DM684 Høyttalere | Hi-Fi Klubben
    B&W DM686 Høyttalere | Hi-Fi Klubben
    B&W HTM62 Senterhøyttaler | Hi-Fi Klubben
    NAD T748 Hjemmekinoreceiver | Hi-Fi Klubben
    Total sum : Nesten 20.000,-

Alternativ 2 :
    JBL Studio 180 Gulvstående høyttaler - Sort
    JBL Studio 130 Stativhøyttaler - Sort
    JBL Studio 120C Senterhøyttaler - Sort
    Onkyo TX-NR709 Surroundreceiver - Sort
    Total sum : Ca 12.000,-

Alternativ 3 :
    Jamo 5.0 høyttalerpakke S 608 HCS3 HGB - Lefdal
    Yamaha 7.1 receiver RX-V671 (sort) - Lefdal
    Total sum : 9.295,-

Subwoofere kan jeg ikke si noe mer av at du må finne ut av hva du liker selv, er litt vanskeligere å velge subwoofer som passer fra øre til øre - etter min mening. :-)

Lykke til! :-)

Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja tror det blir en Dynavoice DF6 høytalere med en Onkyo 709 reciever.

Jeg ser lite forskjell på 709 og 809 fra onkyo. Utenom 1 HDMI ut og 10 watt mindre per kanal.

Dette er mitt første hjemmekino anlegg forresten! !

Ja jeg har sett litt på de Jamo høytalerne forresten. De syns jeg virker veldig greie. Om de er like gode som Dynavoice eller bedre er det jeg lurer litt på!

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    709 og 809 er nokså like. Samme type romkorreksjon og DAC. Forskjellen ligger i kraft og videoprosessering. 809 er en del bedre her, men om du kjører DVD/BD som tar seg av oppskalering, så vil du ikke merke noe til dette på bildesiden, selv om HQV-brikken i 809 også skal kunne forbedre bilde fra HD-kilder.

Viktigst for fremtiden er at de begge har pre-out, slik at om det ikke blir nok med krefte, så kan du pøse på med en effektforsterker.

De nye modellene er ikke langt unna, så rabatterte priser er nå å forvente på alle *09-modeller.

Sitat Opprinnelig postet av Jimboslice
    Jeg ser lite forskjell på 709 og 809 fra onkyo. Utenom 1 HDMI ut og 10 watt mindre per kanal.
    Da er det bedre å se på strømforsyningene, som er på 710w vs 570w. Altså 140w i forskjell, eller ca 89w etter varmetap. Onkyo sin klasse A/B ligger generellt på 70% kapasitet maks.

Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    709 og 809 er nokså like. Samme type romkorreksjon og DAC. Forskjellen ligger i kraft og videoprosessering. 809 er en del bedre her, men om du kjører DVD/BD som tar seg av oppskalering, så vil du ikke merke noe til dette på bildesiden, selv om HQV-brikken i 809 også skal kunne forbedre bilde fra HD-kilder.

Viktigst for fremtiden er at de begge har pre-out, slik at om det ikke blir nok med krefte, så kan du pøse på med en effektforsterker.

De nye modellene er ikke langt unna, så rabatterte priser er nå å forvente på alle *09-modeller.

Da er det bedre å se på strømforsyningene, som er på 710w vs 570w. Altså 140w i forskjell, eller ca 89w etter varmetap. Onkyo sin klasse A/B ligger generellt på 70% kapasitet maks.
    Jeg skjønner, det jeg skal kjøre mest er BD og full hd filmer fra Boxee/PC.

Det jeg kjører det på er en Panasonic Plasma .

Det som er tingen, 809 ligger ute for 8000 minimum + frakt. Jeg får 709 for 4450 rett fra butikk nedi gata her. Er den verdt 3500 kr mer?

Når kommer de nye modellene? Er ikke så keen på å kjøpe en "gammel 09" modell egentlig visst de er rett rundt hjørnet. Men hva er evt nytt på disse nye modellene som ikke er på de gamle(om du vet)

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du har soundgarden rett nedi gata, og dermed mulighet for innlevering ved garanti/reklamasjonssaker, så er dette er klar fordel.

Som sagt, det lille av ekstra kraft 809 kan by på, er ingenting mot et effektledd dersom du skulle ønske mer kraft enn hva 709 innehar.

Den nye modellen, 717, har fått noe større strømforsyning (640w), men merkelig nok nedgradert romkorreksjon til 2EQ. Eller strengt tatt så står det 2EQ de fleste plasser, og noen plasser MultEQ XT, på 717 sin informasjonsside. Forskjellen på 2EQ og MultEQ XT er enorm, i favør til MultEQ XT.

Ellers har de like mange HDMI inn- og utganger etc. En svært liten endring mao.

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer ikke pre-out først på 809? Eller husker jeg feil da?

Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja Soundgarden er rett nedi her. Så ut ifra hva du sier så tror jeg at jeg går for den 709. Det er halve prisen. Og om jeg skulle vært ufornøyd så kan jeg evt selge og kjøpe 809 eller bedre om det skulle være nødvendig.

Det tar nok litt tid for meg å bli kjent med ting. Som hvordan jeg kan evt høre forskjell på kvalitet osv med tanke på reciever/forsterker. Med tanke på at jeg aldri har hatt noe høytalere av noen slags. Utenom i bil og til PC :P

EDIT: Der ringte jeg Soundgarden. De var utsolgt i dag for den 709en. Så da blir det noe annet, men forhåpentligvis rundt denne samme prisen.

Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller hva med Harman Kardon sin?

Harman Kardon 7.1 receiver AVR 365 - Elkjøp

Liker jo best utseende på disse, ikke at det har så mye å si, men litt :P

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AVR365 er en strømsterk receiver, men den har 2 færre HDMI-innganger bak, og Harman er ikke blant de som gjør det best på lydkvalitet blant receivere for tiden. Romkorreksjonen står nok også noe tilbake for MultEQ XT.

EDIT:
    Synd at Soundgarden ikke hadde inne. Kanskje ikke rett nedi gata, men hhv lik pris her. Så har jo man også angrerett.

Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ok, jeg tror ikke jeg trenger mer enn 4-5 uansett.

Jeg vil ikke ha Harman Kardon om de ikke leverer like god lyd som Onkyo sine.

Hva med Pioneer sine? Eller er det Onkyo som troner alt for tiden?

Pioneer 7.1 receiver VSX-LX55 - Elkjøp

Vil liksom ha en som er i den prisklassen 6000++ men ikke over 9-10.000 heller..

EDIT:
    Hvorfor sjekket jeg ikke der før nå.. Det er jo bare 500 kr mer. Lett jeg bestiller bare derfra da Kan bestille litt kabler osv derfra også med det samme. Takk for tips!

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig likte jeg mye bedre xtz enn dynavoice. Lånte/kjøpte diverse dynavioce tidligere. Ble levert tilbake eller havnet hos mine foreldre. For all del mye for pengene, men jeg likte mye bedre lydsignaturen til xtz.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp brukt, så får du veldig mye mere for pengene.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Kjøp brukt, så får du veldig mye mere for pengene.
    Jeg tenkte på det. Men da er det å kjøpe noe her og noe der.

Fant ingen steder som selger den 709en så billig. Så nå blir det komplett, der har de den for 1000 kr lavere enn de andre stedene. Ingen på finn som selger den.

Boxee box er det bare 400 kr i forskjell så den kjøper jeg heller ny.

Høytalere så vet jeg ikke hvilke jeg skal gå for enda. Tar alt dilldall først så bruker jeg litt tid på høytalere tror jeg.

Sitat Opprinnelig postet av Bankruptstudent
    Personlig likte jeg mye bedre xtz enn dynavoice. Lånte/kjøpte diverse dynavioce tidligere. Ble levert tilbake eller havnet hos mine foreldre. For all del mye for pengene, men jeg likte mye bedre lydsignaturen til xtz.
    Det er notert, jeg takker for alle som har hatt erfaringer med disse XTC/Dynavoice.

Jeg sitter å ser på Jamo sine S606 HCS3 sitt surround sett nå faktisk. Men vet ikke om jeg liker at det er subber i høytalerne. Føler jeg betaler ekstra for det og at alt det andre faller i kvalitet da. Skal ha en egen sub uansett.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •