Kjøpe anlegg HJELP!! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 75
    Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Problemet er jo bare at det overhodet ikke vil imponere hverken kompiser eller foreldre.....og da er det jo penger ut vinduet.
    +1

Gå for RF82 du.. og en rimelig Parasound eller en annen forsterker som kan passe. + en rimelig DAC.
    Kjøp brukt her og på hifisentralen, då får du noe som virka og er helt fint.
    Ingen her inne, som vil bli svartelista på disse forumene, så vi er ærlig med det vi selger.

Dette blir en helt annen kvalitet på lyden og sikkert rimligere enn å kjøpe masse CV og subber og greier, som du Garantert vil bytte ut senere, med noe mer seriøst.
    Vi har alle vert gjennom dette :-D
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Intermediate ldynamic sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    533
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er jo bare at det overhodet ikke vil imponere hverken kompiser eller foreldre.....og da er det jo penger ut vinduet.
    Det er jo det stikk motsatte. Å kjøpe et anlegg som spiller høyt og dårlig til prisen er jo ikke noe spesielt smart. Det anlegget jeg fåreslo vil spille med bedre dynamikk og du vil få et annlegg som er langt bedre eignet til rommet ditt. I tillegg sparker tr-1 subben fra seg med klar og definert bass. Når du i tilleg har lettdrevene høyttalere er dette også et annlegg som kan spille høyt om det er behov for det.Dette er et anlegg som kan til høyeste grad imponere venner og foreldre med noe som spiller veldig godt og kan varte opp med god dynamikk både i diskant mellom tone og bass.

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her med en rørforsterker på 60 watt..

skal love deg disse høyttalerne er bedre enn CV greiene 8)

Music Angel testkveld - YouTube
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Active MB-S124 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde pent hoppet over Cerwin Vega, jeg tror du vil like Klipschlyden, det ligger masse Klipsch på brukten hvor du vil få masse for pengene! Lå bla. ute et par strøkne RF-82 til 3 tusen kroner for en liten stund tilbake! Matcher du da med en ok forsterker har du et flott stereo-oppsett som slår beinkrok på CV. Klipsch har en helt annen punch i bassen, jeg mener at du vil bli mer fornøyd med noe slikt enn hva du vil få med CV som du helt sikkert kommer til å skifte ut om få år. Har selv gjort dette da jeg hadde CV-CLSC12, angrer ikke et sekund.

Nå er ikke Klipsch fasiten på lykke innen musikk, men jeg tror du vil like Klipsch godt om du har tanker om CV, samtidig som det for tiden er svært gode tilbud å finne på brukten.

Hør på høytalerene før du kjøper og se ann selger så er det helt greit å handle brukt!

Jeg handlet alt mitt brukt og jeg sparte titusenvis på dette..

B&WDM604 S2 også, de ble matet med små forsterkere i mange år, til jeg koblet på MA Oberon 6.1 da ble det plutselig veldig bøllete de også

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    WTF !! Ikke imponere kompiser med de ?? Jeg er 14 jeg er ikke 50 så klipch ala jalla elkjøp drit kommer ikke på tale !!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vill du lära dig Dj a och ha rå lyd på gutterummet.
    Köp JBL PRX serien. Brukt på finn, aktiva lådor.
    Du behöver bara en signalkabel rätt in i mixern, inga slutsteg eller annat.
    Spelar skiten ur det mesta PRX612 eller PRX615 räcker och blir över i mängder.
    Dessutom låter dem fint!

Vi kör full PRX rigg på klubben jag jobbar, har jobbat som professionel dj de senaste 10 åren.

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackDragon98
    WTF !! Ikke imponere kompiser med de ?? Jeg er 14 jeg er ikke 50 så klipch ala jalla elkjøp drit kommer ikke på tale !!
    Hehe, kalte du nettopp klipsch "jalla elkjøp drit"?
    Regner med du får så ørene flagrer straks når klipsch mafiaen kommer stormende

Skjønner ikke hvorfor masse folk prøver å anbefale deg mye annet en Cerwin vega. For basskåte fjortisser er det ikke så mye annet enn CV som gir ren lykkerus

Btw så tror jeg Niels mente at anlegget foreslått i posten før hans ikke hadde høy nok imponatorfaktor til ditt formål.

Newcomer brille83 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må nesten le litt av dette. Hvis du hadde sett for deg at klipch er ala jalla, så du vil heller satse på Fence audio. Så vil du nok bli skuffet. Har hatt 2 fence audio produkter. Og det er overhode ingenting å satse på. DET er jalla produkter det. Det er så kjipt at selv elkjøp ikke vil selge det. Men selv om elkjøp selger klipch, betyr det ikke at klipsch er dårligere av den grunn. Ikke alt elkjøp selger er like bra, men klipch selges også hos hifi butikker.

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ldynamic
    Det er jo det stikk motsatte. Å kjøpe et anlegg som spiller høyt og dårlig til prisen er jo ikke noe spesielt smart. Det anlegget jeg fåreslo vil spille med bedre dynamikk og du vil få et annlegg som er langt bedre eignet til rommet ditt. I tillegg sparker tr-1 subben fra seg med klar og definert bass. Når du i tilleg har lettdrevene høyttalere er dette også et annlegg som kan spille høyt om det er behov for det.Dette er et anlegg som kan til høyeste grad imponere venner og foreldre med noe som spiller veldig godt og kan varte opp med god dynamikk både i diskant mellom tone og bass.
    Det er nok mye sant i det du skriver, men anlegget du anbefaler mangler minst 2 svææære basselementer for å være tøft nok på gutterommet.

Finesse og krav om bedre lydkvalitet kommer med alderen

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp derre Fence-rælet, så slipper vi at folk kaster dritt om ordentlig kvalitet. Værre kvalitet enn F-Audio og Billebro får du ikke uansett. Du vil kanskje imponere kompiser med litt "trøkk", men ikke noe mer enn det. Har trossalt hatt F-Audio selv. Personlig synes jeg det er bortkasta penger. Pas på sikringene og kretsene til rommet ditt, dette bruker unødvendig mye strøm, og de er ikke verdt å ødelegge noen sikringer med. Tok livet av sikringen til rommet mitt, men takket være at stefaren min er elektrikker gikk det bra for meg denne gangen, da hadde jeg Fence Audio-blokkene mine. Hvis du vil spille høyt, og sløse bort ca. 3-4000,- på en sikring som går omtrent hvær gang du spiller hardt, så er det helt greit. Jeg hadde valgt å se litt på Cerwin. Klipsch er ikke bare noe "ekjøp billig ala jalla dritt". Det er faktisk noe av det beste som finnes disse dager.

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hahahahaha, uvitenhet på HØYT nivå ute å går...
    Abrahamsen va vel bare dritt de å da sia de bli solgt på Elkjøp?
    Go crazy me Fence du, fortjene ikke bedre med slike utsagn

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ElDuce
    hahahahaha, uvitenhet på HØYT nivå ute å går...
    Abrahamsen va vel bare dritt de å da sia de bli solgt på Elkjøp?
    Go crazy me Fence du, fortjene ikke bedre med slike utsagn

+1

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke kjøp Fence...

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke lytt til de andre her! Kjøp Fence og gjør dine egne erfaringer, Fence er 100% konge, du får ikke mer jalla for pengene, garantert.
    Enig i at Elkjøp bare er jalla, de selger også Apple der, makan.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fence ;O WTF

Fikk høre/lest masse om at fence er dritt so... Cerwin Vega synes JEG spiller fint...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke lytt til de andre her! Kjøp Fence og gjør dine egne erfaringer, Fence er 100% konge, du får ikke mer jalla for pengene, garantert.
    Enig i at Elkjøp bare er jalla, de selger også Apple der, makan.
    Har kjøpt Fence, har hørt Fence mange ganger, det SUTTER.

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fence ;O WTF

Fikk høre/lest masse om at fence er dritt so... Cerwin Vega synes JEG spiller fint...
    Bedre enn Fence hvertfall...

Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bassen er en ting, men da jeg fikk høre Klipsch i en alder av 15 år og hadde da eid CV i noen år allerede, forsto jeg ikke vitsen med å høre på musikk på CV anlegget lenger. Høytalere ble stuet bort, forsterker til pynt og subwoofer som nattbord.. Slik sto det i flere år, dro det fram hørte på det og solgte det nå i mai.

Skal sies at de ble dratt fram kun for å teste noen forsterkere jeg bygde en del av for noen år tilbake.

Det man legger merke til er den dårlige mellomtonen.

Råder deg til å høre litt rundtom. Du sparer deg for mye bry ved å hoppe rett over CV

Du gjør selvsagt som du vil, om du liker CV er jo det greit det, men du hadde ikke imponert meg eller mine venner med et CV anlegg

Newcomer Xito sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MB-S124
    Bassen er en ting, men da jeg fikk høre Klipsch i en alder av 15 år og hadde da eid CV i noen år allerede, forsto jeg ikke vitsen med å høre på musikk på CV anlegget lenger. Høytalere ble stuet bort, forsterker til pynt og subwoofer som nattbord.. Slik sto det i flere år, dro det fram hørte på det og solgte det nå i mai.

Skal sies at de ble dratt fram kun for å teste noen forsterkere jeg bygde en del av for noen år tilbake.

Det man legger merke til er den dårlige mellomtonen.

Råder deg til å høre litt rundtom. Du sparer deg for mye bry ved å hoppe rett over CV

Du gjør selvsagt som du vil, om du liker CV er jo det greit det, men du hadde ikke imponert meg eller mine venner med et CV anlegg

Intresangt at du trekker frem dårlig mellomtone, da det er det den siste serien fra CV har fått mye skryt for..

Men Fence er nok ikke noe å satse på. En jeg kjenner har Fence Boost med 2x10". De spiller svakere (mindre tyngde i lyden) en mine XLS 12, og han har sprengt en diskant på moderat volum med en normal PA-forsterker (ikke Fence..)

Det beste er nok å høre på litt diverse oppsett, gjerne låne med deg noe hjem.
    Ingen kan forteller deg hva du liker best, men de kan fortelle deg hva som er god kvalitet og ikke

Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sammenligner man mellomtonen mot feks. B&W og Klipsch hører man jo klart at det mangler noe her for å få det fullkomment.

Nye XLS har jeg ikke hørt enda.

Grunnen til at jeg nevner nettopp B&W og Klipsch er at det ligger mange høytalere av de to merkene tilsalgs til en bedre pris enn det CV ligger ute for iforhold til hva man får av lyd.

Når jeg hører igjennom låter for tiden så dukker det stadig opp sanger jeg ikke har hørt siden jeg hadde CV, og det dukker opp detaljer jeg aldri har hørt før.

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •