Blindtesting: Kjøp av høyttaler-switch

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Blindtesting: Kjøp av høyttaler-switch

Har to forsterker jeg gjerne skulle blindtestet opp mot hverandre og i den sammenhengen trenger jeg en form for høyttalerswitch hvor jeg kan koble to sett med høyttalerledninger inn (eller egentlig fire da iom. at jeg trenger en for høyre og en for venste kanal) og få to ut til høyttalerene. Og da selvsagt med en bryter hvor jeg kan velge mellom hvilken av ledningene inn som skal viderføres til høyttalerene. Hvor får jeg tak i noe slik? Har sett litt på Ebay og det er mulig det finnes noe der, men jeg greier ikke finne ut hvilke som evt. passer til det formålet jeg trenger...

Likeledes kunne det vært kjekt å ha en tilsvarende switch for å teste to øytaler sett opp mot en forsterker. Dvs. et sett av høyttalerledninger inn og to sett ut.
    Det optimale hadde naturligvis vært om det fantes en boks som gikk begge veier, dvs. at den kunne "snues" og fungere til begge deler.

Vet ikke om dette ble så veldig forståelig for andre enn meg selv og knapt nok det . Setter stor pris på hjelp og tips hvis noen greier få noe forståelig ut av dette!!

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men blir ikke den "feil vei"? Ser fra bildene ut som den er beregnet på 1 forsterker inn og 2 høyttalerpar ut, og dermed det motsatte av det jeg trenger for å teste to forsterkere på et høyttalerpar

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordvest
    Men blir ikke den "feil vei"? Ser fra bildene ut som den er beregnet på 1 forsterker inn og 2 høyttalerpar ut, og dermed det motsatte av det jeg trenger for å teste to forsterkere på et høyttalerpar
    Bare og koble forsterker inn på høyttaler terminalenen og motsatt. Men dette er en risikabel måte og gjøre det på om man ikke er påpasselig med og skru av forsterkere før man svitser over. Kan om man setter bryter feil gjøre så begge forsterkere er koblet opp i mot hverandre.

Så min anbefalning er og få noen til og bytte om kablene fysisk bak på forsterker. Benytt bannan plugger og dette går fort som fy.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •