Et liv uten Audyssey Dynamic EQ - går det?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Active Brummund sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Et liv uten Audyssey Dynamic EQ - går det?

Hei,

jeg går over til stereo om dagen og er på jakt etter en pre-amp som skal få ta over for min gode, gamle Onkyo TX-NR906.

Men, jeg må si jeg sliter med å forestille meg lytting uten Audysseys Dynamic EQ, det være seg på TV eller musikk, og da når man spiller på moderate volum.

Er det noen her som har gått over fra DynEQ til ren preamp og synes det gikk greit? Jeg har en følelse av at jeg kommer til å savne bassboost på moderate volum osv, og bare det å kjøre noe i Pure Audio (nok en gang på moderat volum) virker veldig kjedelig.

Er det mulig å kjøpe en løs boks med Audyssey/MultEQ/DynEQ?

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brummund
    Hei,

jeg går over til stereo om dagen og er på jakt etter en pre-amp som skal få ta over for min gode, gamle Onkyo TX-NR906.

Men, jeg må si jeg sliter med å forestille meg lytting uten Audysseys Dynamic EQ, det være seg på TV eller musikk, og da når man spiller på moderate volum.

Er det noen her som har gått over fra DynEQ til ren preamp og synes det gikk greit? Jeg har en følelse av at jeg kommer til å savne bassboost på moderate volum osv, og bare det å kjøre noe i Pure Audio (nok en gang på moderat volum) virker veldig kjedelig.

Er det mulig å kjøpe en løs boks med Audyssey/MultEQ/DynEQ?
    Hvor ofte spiller du på superhøyt volum?

Justerer du bassen med en housecurve så du har +6 til +9dB i bassen så vil dette vanligvis fungere bra både på høyt og lavt volum. Dette kan du gjøre ved å skru opp volumet på subben evt. kombinere med en Antimode.
    --
    Thorbjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å kjøpe en preamp som har Audyssey?

Jeg kunne IKKE tenke meg å gå tilbake nå, det er sikkert! Drive å fikle med subnivå og alt der der bare for å tilpasse til volumkontrollen er SÅ 2011! 8)

Nei, seriøst, DynEQ er kommet for å bli i mitt oppsett!

Active Brummund sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og takk for svar, begge to!

Jeg oppgraderer utstyret om dagen, og får straks et par Burmester 036 som skal drive Audio Physic Cardeas-høyttalerne. Jeg kutter ut surround (vi får se hvor lenge jeg holder ut) og tenkte dermed å kvitte meg med den litt slitne Onkyoen min. Videre tenkte jeg å klare meg uten sub (høyttalerne har to 10") og burde gå dypt nok til vanlig lytting (vi får se her også hvor lenge jeg holder ut uten).

Jeg har tilbud om en Burmester 088 og har også bestilt en Emotiva XDA-1 (dac med volumkontroll) som en liten test.

Men det virker jo egentlig som jeg heller burde vente på en arvtaker til Marantz AV7005, og heller sitte på Onkyoen litt til og heller prøve denne mot XDA-1.

(Det var forøvrig litt av en overgang fra Klipsch RF-35 til Cardeas hehe)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •